• Annna84

IVF hösten/vintern 2020

Lewaize skrev 2021-01-30 21:36:07 följande:

Det är min mamma som utför den på mig och hon gjorde det även när vi satte in vårt barn (3dagars embryo) i stimulerad cykel!

Hon utför kinesisk medicin akupunktur så det kanske är stor skillnad mot västerländsk? Men den gången så körde vi igång några dagar innan återföringen och sedan varje dag i 1 vecka för att sedan köra på varannan dag under andra veckan tills testdagen.

Det är liknande nu men har inte gjort någonting innan vi återförde i fredags och nu gör vi varje dag i 1 vecka för att sedan köra på varannan dag under andra veckan tills testdagen :)

Smidigt att din mamma gör akupunkturen! :) Jag har också gått på kinesisk akupunktur, men de har säkert lite olika upplägg. Hoppas att det är bra både före och efter.

Hur mår du idag? Jag går runt och känner efter hela tiden, blir lite knäpp. Vet inte vad som är vad och om det ens går att känna något så här tidigt.
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-01-31 16:12:49 följande:

Tycker det verkar jättespännande med akupunktur. Om inte annat för att slappna av en del. Funderar på att göra det med. Hur långt innan behandling börjar man? Gör man det både inför plock och fet eller bara det senare?

Spännande med ruvardagar. Nu har förhoppningsvis båda era blastocyster fäst. En del känner tidigt, andra göra det inte. Men låter bra med lite tyngdkänsla!

Det är väldigt skönt och avslappnade! Jag har fått höra att det är bra att börja i tid, för det kan ta ca 3 månader innan kroppen ?vänjer sig?. Akupunktörerna säger så olika men det är absolut positivt att starta innan ägguttag.

Vad skönt att du redan känner Lewaize :) Jag har ju aldrig varit gravid i hela mitt liv, så jag vet inte hur det ska kännas. Men än så länge känner jag inte så mycket, inte någon tyngd ned iallafall, bara lite stickningar (brukar nog kännas så då och då annars också). Clemmentina, hur kände du när du blev gravid och hur snabbt?
  • Annna84
    Lewaize skrev 2021-01-31 17:30:57 följande:

Jag tror jag kände tidigt med dottern också men då gick jag på lutinus och då vet man ju aldrig om det är hormonerna ifrån den man känner eller om det är gravidsymptom.

Alla har ju det så olika så absolut inga konstigheter att inte känna så mycket än heller då det är väldigt tidigt. Jag kanske inbillar mig allt, vem vet :p men jag hoppas och försöker tänka positivt hela tiden och även om den inte vill hålla sig kvar så har jag ändå mått bra under tiden :)

Helt rätt inställning! Det är beundransvärt :) Jag önskar att jag också kunde vara positiv och må bra. Ska verkligen försöka med det :) Efter ett antal misslyckanden i bagaget så är det svårt att hålla lågan uppe.
  • Annna84
    GlitterLina skrev 2021-02-02 16:06:15 följande:

Då va det gjort!

Det allra sista embryot är på plats. Denna gång fick det ?bada? i Embryo Glue innan.

Lycka till nu :)!!! Jag är på RD4 och är bekymrad över att jag inte känner några symtom, testade och det var ett blankt test. Jag vet att det är väldigt tidigt, men så många det går vägen för får plus så tidigt
  • Annna84
    GlitterLina skrev 2021-02-02 16:06:15 följande:

Då va det gjort!

Det allra sista embryot är på plats. Denna gång fick det ?bada? i Embryo Glue innan.

Var går du som hör att du får embryoglue? I Sverige?
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-02-02 18:36:23 följande:

Jag har inte haft några direkta symptom så tidigt när jag ruvat och sen plussat (det var i och för sig efter et med ett tvådagars) men mina symptom utom molvärk till och från (som jag alltid har) kom närmare testdag. Att få pluss redan på ruvardag 4 är tidigt. Det är ju som att plussa på äl+9. Ge inte upp ännu!

Tack för all pepp söta du <3
  • Annna84
    Sussna85 skrev 2021-02-02 13:17:22 följande:

Fick reda på mitt HCG idag oxå,igår då jag tog det var jag i v5(4+4) och det ligger på 2348mIU/ml. Så det verkar ju ligga sådär i mitten av det normala utefter de tabeller som finns. Så ett litet lugn kan jag nu för tillfället känna :)

Skönt att höra och att du kan känna ett litet lugn i kroppen :)
  • Annna84
    Always choklad skrev 2021-02-02 18:53:52 följande:

Hej

Nu pratar jag bara för mig själv men jag skulle ge rådet att vänta med att testa till den dag man har testdag.

Alla insatser är ju redan gjorda som går för att öka chansen att få ett positivt graviditetstest. Är nog bäst för både kropp och själ att invänta den dagen. Slipper man stress med att testa varje dag och bli besviken troligtvis då det är för tidigt att se.

Är tillräckligt stressigt med ivf som det är med ÄL tester samtal och ultraljud stup i kvarten.

Dagarna före testdag är jag oftast ett nervknippe men men försöker så gott det går hålla mig lugn utöver, stress är ju inte bra.

Det är sant, det är så mycket stress inblandat i den ofrivilliga barnlösheten, det tar upp all ens vakna tid (nästan)

Jag har aldrig tagit mig till testdagen, mensen har kommit minst 1 vecka tidigare. Så det här är nog mest en förberedelse för att inte totalt bryta ihop när mensen kommer. Men som du säger så stressar det kanske bara mer.

Hur hanterar du stressen? Kram
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-02-03 07:12:59 följande:

Ja de nog för tidigt som dem flesta skriver. Tror de bästa är att vänta RD 7 om det är en blasto och man verkligen vill testa tidigt. Typ äl +12 då kanske man kan se något. Jag gjorde ju också de att jag testade för tidigt och sedan blev de plus på testdagen. Man gör sig själv bara mer stressad och jag var redan stressad för man hör alla testa positivt så tidigt hela tiden haha.

Precis så känner jag mig också, stressad över att inte känna något och att inte få ett tidigt plus som många andra. Men som du säger så verkar det vara stora variationer, jag får hålla hoppet uppe :)
  • Annna84
    Sussna85 skrev 2021-02-03 14:16:12 följande:

Och jag säger som de andra i tråden RD 4 är tidigt,jag vet att man såååå gärna vill börja testa nästann direkt när man hoppar från gynstolen,haha. Men du har alla chanser till ett plus ännu!Ja Tack hörrni!

Ojojoj ja, griper efter halmstrån.. men visst fick du ett plus väldigt tidigt? Hua, denna väntan..
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020