• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Filly skrev 2020-11-17 14:34:16 följande:
    låter som lilla ägget är en riktig kämpe<3 Håller tummarna för er.
    Ja jag hoppas på det. Tack!{#emotions_dlg.flower}
  • Sussna85
    AndraSladdis skrev 2020-11-17 14:48:46 följande:
    Håller tummarna för att ni lyckas, med detta ägg eller nästa gång!
    Tack! Och lycka till ni med ivf nr 3! Beklagar så det som hände med graviditeten,så ledsamt att läsa Hjärta Till vilken klinik byter ni nu? Har ni tänkt gå vidare med ÄD om detta inte funkar sen?
  • Sussna85
    Always choklad skrev 2020-11-17 18:21:23 följande:

Hej

Här igen, dags å skriva av sig.

Lite otursförföljd

Skulle göra insättning förra månaden å då fick jag urinvägsinfektion natten innan så vi beslöt att skjuta upp till denna månad.

Igår mån fick jag glad gubbe på fel dag sön eller mån betyder att det krockar med helg å de har ej öppet på helgen.

Nu blir det en månad till att vänta hoppas hoppas det går då annars blir det jan.

Igår hemskt ARG. Idag försöker jag tänka positivt och tänker att det kanske är bra ändå att det ej blev nått denna månad då det känns som att vi vilken sek som helst går in i lockdown ett par veckor i Svergie som andra länder.

Men besviken är jag på att det nu sköts upp ytterligare en månad. All denna väntan på ett pyre och att pendla mellan hopp och besvikelse är jobbig så är det bara.

Nya tag mot ny månad.

Kram på alla som kämpar!

Jamen verkligen, vad det ska krångla.Men det är alltså helt säkert att du inte kan göra insättning denna månad,det är helt kört? Hur många dagar får det gå från ägglossning till insättning riktigt? Men visst kan man göra detta i en stimulerad cykel? Så att man har koll på när äl kommer att bli,inte nått som är aktuellt?

Oj...många frågor du fick,sorry haha

Förstår din besvikelse, men fint att du kan tänka positivt ändå. Snart ska det bli er turHjärta
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-11-16 23:26:58 följande:

Hej alla, glömt kolla in här med allt som det är. Ska läsa lite bakåt imorgon så får jag koll på hur det går.. har ngn testat ngn vitamin, akupunktur, speciell kost eller likande vid ivf? Jag försöker kolla på allt nu..

Fint att höra lite av dig! Snart borde din mens dyka upp va?
    Jag har ätit nu ett tag är Q10 300 mg,jättenattljusolja,extra E och D vitamin samt en vanlig vitamin med allt som man behöver.
    Och nu i snart 2 månader har jag oxå ätit DHEA för äggkvaliteten. Akupunktur har jag testat med obestämbart resultat, skulle behöva gå igen. Rör på mig mycket försöker äta mycket frukt och grönt. Är vegetarien så det gröna blir det mycket av automatiskt.
    Är en riktig godisråtta men försöker dra ner lite..men det är svårtFoten i munnen
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-11-17 22:51:13 följande:

Ja snart så, måndag- onsdag nästa vecka. Jag försöker också desperat ändra levnadsstilen men inte helt lätt. Kliniken rekommenderar bara folsyra egentligen..

Kram på dig- hoppas verkligen ditt lilla ägg klarar sig nu fint<3

Enkeli skrev 2020-11-17 22:42:37 följande:

Hmm vad jobbigt med så mycket motgångar för er! Kan de se någon anledning till att ägget tveksamt? Men den har då klarat sig i 5 dagar imorgon ellrr hur? Eller har jag fel om dagarna?

Ja ingen av klinikerna jag har gått till har rekommenderat nånting faktiskt,inte ens folsyra. Det är inte alltid lätt att ändra ett invant beteende nej. Men så börjar det närma sig! Känns det bra att få börja igen?

Ja,det som inte dödar det härdar sägs det ju. Och som jag försöker tänka,och vet,det är så många som har det värre.

Det var den där dumma fragmenteringen igen då som ställde till det. Men de ringde imorse,den har gått vidare till en blastocyst! Imorgon är det dag 6 och om det ser bra ut så får vi göra ET imorgon :)
  • Sussna85

De ringde från kliniken imorse igen. Det lilla fröet har gått vidare in i blastocyst stadiet,helt otroligt..det är fortfarande lite skadat av fragmenteringen i början av delningen om jag förstod rätt. Det är inte alltid lätt för kliniken att förklara på bra svenska tyvärr...

Men om det ser bra ut imorgon så får vi göra ET! Just nu ger jag mig tillåtelse att hoppas en stund,har inte gett den tillåtelsen det minsta sen ÄP.

• Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-11-18 08:29:48 följande:

Härliga nyheter att den utvecklats till blastocyst. Nu håller vi tummar och tår för återföring imorgon.

Enkeli skrev 2020-11-18 08:37:01 följande:

Åhh, fick gåshud!! Såå glad att det går framåt nu iaf.. fortsätter hoppas nu. Kramar

Ölandstoka skrev 2020-11-18 10:58:09 följande:

Åh vad härligt, hoppas sååå att du får den lilla kämpen i magen i morgon!

Tack alla fina <3

Nu återstår det att komma över pölen till fasta Finland. Det lovar blåst till kvällen och som jag säkert har skrivit förut så tar inte färjan in vid för hård vind. Men ännu är det lugnt här på holmen så jag hoppas det håller sig :)
  • Sussna85
    Onemore2018 skrev 2020-11-18 14:36:17 följande:
    Jaghållerallainatuar
    Tack gulliga du! Hur går ruvningen? Förstod att du hade mensvärk nu efter ET, de har jag oxå ganska mycket både före och efter ÄP pga av allt progesteron antar jag.
    Dhalia skrev 2020-11-18 16:42:27 följande:
    Helt otroligt vilken kämpe!! Heja heja :)
    Tack för att du hejar!{#emotions_dlg.flower}Ja den lilla håller i sig än,mer än jag kunde hoppas påHjärta Hur går det för dig? Du ska börja behandling snart eller?

• Sussna85
    Lunaymar skrev 2020-11-18 19:16:45 följande:
    Har precis läst igenom alla meddelanden, efter att ha tagit en veckas paus. Och jag håller ALLA tummar för dig och ditt embryo, gud vilka starka celler du har där <3
    Alltså ni är så fina människor i denna tråd, tack snälla duHjärta Ja en liten kämpe verkar det varaGlad Hur är det med dig? Du vänta på att få göra FET eller hur?
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2020-11-18 20:40:21 följande:

Tack för du frågar. I januari är planen för ett nytt IVF, nr4 blir de då. Skulle få progesteron och kanske trombyl så hoppas hoppas, de ändå via Sahlgrenska och dem brukar hålla sig inom sina ramar men nu kanske de går, hade precis idag tid med dem :) har även ett i frysen hos Livio men det sparar vi så länge :D

Ok,då hoppas jag att nr 4 kommer att vara er tur att lyckas <3 Men skönt oxå att ha en litet eskimo i frysen :) men är jag helt på fel ni hade oxå problem med fragmentering?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020