• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Enkeli skrev 2020-12-15 22:58:03 följande:

Halloj! Gud så tiden går.. jag kommer ha efter lång injektionstid (blir till från dag 1i injektioner till dag 17

Imrogon med äggplock) äntligen plockning. Är så trött på detta och så svullen. De såg i fredags typ 30 ägg så blir frysning. Är det så att min ägglossning kommer tisigast 5/1 så kan jag få ett embryo tillbaka i januari, annars måste jag vänta till februari. Men det känns ok.. tror den kommer tisigast 5/1. Är mycket tröttare denna gången.. och faktiskt så längtar jag att bli normal i kroppen innn jag får tillbaka ngt. Tröstar mig på att jag kan iaf dricka vin på jullovet. Nu hoppas jag det kommer några fina imorgon och att vi får till frysen, sist blev det inte så tyvärr.. då fick jag bara en blasto tillbaka. Så lite nervös för det.. kram på er

Åh lycka till idag då! <3 30 ägg,herregud det var endel de. Var det många stora? Ja det tär detta på alla sätt. Ibland är det nog bra med en ofrivillig vila <3
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-12-16 13:07:55 följande:

Tack alla! Det var bara (eller bara och bara) 20 ägg.. känns bra så man inte är helt överstimulerad.. gick bra nu. Kompis ställt vin utanför dörren så det ska drickas imorgon..

Nu kvarstår jobbiga väntan.. hoppas hoppas ngt går till frysen! Får vänta innan jul

Heja heja äggen! Då hoppas vi på riktigt fina denna gång <3
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-12-16 18:32:28 följande:

Tack snälla! Har en del ont i magen än, men hoppas det går över snart.. känner mig också väldigt ledsen! Väldigt trist.. nu blir det några jobbiga dagar tills man vet hur det går för de.. tuff process det här! Hur mår du?

Ja den där väntan mellan varje ivf moment är jobbig och tär på psyket <3 Kramar!

Vi har ju en donator redan,yeey! de ringde för typ en vecka sedan och meddelade att det fanns en som passar mitt utseende! Så förhoppningsvis ET i Januari vecka 2 :) Då har donatorn haft ÄP. Jag hoppas så att det är en kvinna med många guldägg därinne,haha.
  • Sussna85
    FruPhilia skrev 2020-12-16 16:25:31 följande:

Skulle behöva lite input från er kloka människor. Jag gjorde IVF i mitten av november som tyvärr inte tog sig. Jag som brukar ha bra koll på min cykel har nu ingen aning om var jag är. Fick mens 5 dagar innan testdag 28 nov och blödde typ en vecka vilket är 2-3 dagar längre än normalt. Slutade med Lutinus enligt ordination 25 nov. När kan jag förvänta mig att mensen kommer igång igen? Och ja, jag vet att jag egentligen bara borde ta det lugnt och vänta på att den kommer, men ingen mer än ni förstår nog vilket kontrollbehov man får i den här processen...När jag letar efter input läser jag mest att Lutinus fördröjer mensen och att den brukar komma efter eller i samband med testdagen, men för mig var det ju inte så. Är det ngn som känner igen sig? Eller bara allmänt vill dela med sig av sina erfarenheter?

Vad tråkigt att mensen kom,kramar!

För mig har Lutinus inte fördröjt mensen,den har t.om kommit typ 1 vecka tidigare vid varje försök med Lutinus.
  • Sussna85
    Prit skrev 2020-12-16 21:15:44 följande:

Önskar dig all lycka till! Hoppas att din mens kommer igång snabbt så att ni kan börja igen. Jag fick börja på den mensen som kom direkt efter missfallet så det var väldigt positivt. Jag trodde jag skulle behöva vänta en emellan

Så ledsamt att det blev missfall! Stor kram till dig! <3 Men om jag förstod rätt är du igång med ny behandling redan?
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-12-17 23:30:06 följande:

Wow sååå häftigt! Vilken snabb process. Hur känns det då?

Vi fick ut 25 ägg ringde de idag, 19 mogna och 15 befruktade. Ingen aning..

Jo det gick otroligt snabbt,tacksam för det <3

Oj! Härligt att höra att 15 st blev befruktade,det är ju jätte bra! :)
  • Sussna85
    Prit skrev 2020-12-17 22:52:29 följande:

Tack snälla! Jag gjorde ny behandling efter missfallet men blev överstimulerad. Fick inte ha insättning plus vänta en mens så det blir i januari. Tiden går sååååå långsamt. Hade önskat att jag hade ägglossning vid mellandagarna så att man skulle slippa smita från jobbet också. Bara Jah som tycker det är otroligt jobbigt och stressigt att behöva ljuga på jobbet . Några som vet men har ett stort arbetslag så vill heller inte säga till alla men ursäkterna stressar mig enormt mycket

Ja tiden kryper verkligen fram i många av dessa moment...jag har berättat för min föreståndare på jobbet. Det är så skönt att kunna fara iväg på viktiga besök utan att ljuga. Och min kollega som jag jobbar nära med vet oxå. Resten av mina kollegor får undra bara vart jag försvinner, både hela dagar och vissa tider. Men jag förstår dig mycket väl,med ett stort arbetslag så vill man ju inte berätta för vartenda kotte.
  • Sussna85

Jag vill önska alla härliga och fina människor härinne en riktigt God Jul,hoppas den blir en fridfull en var ni än är i er ivf resa <3

Här är jag lite förbryllad över två grav test jag har tagit för jag skulle börja med en antibiotika kur och ville vara på den säkra sidan,och nu visas ett svagt svagt streck på båda,men det kommer efter tiden har gått ut,så egentligen ska jag inte bry mig om resultatet. Men jag har aldrig fått streck i efterhand på nått test...Bim idag och ingen mens. Imorgon på den förväntade andra blödningsdagen var det meningen att jag skulle ha börjat med Zumenon(östradiol) inför vårt ÄD juh! :)

• Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-12-22 10:16:26 följande:

God jul alla fina! Kanske är vi en del som fortsätter ses i den här eller ny tråd 2021!?

Sussna85 - när det hände mig var jag gravid. Jag hade troligtvis druckit för mycket vatten kvällen innan jag testade. Har aldrig fått streck efter utgången tid annars. Ta ett nytt (digitalt) om någon dag eller två för att se hur det utvecklas. Håll oss uppdaterade! Håller tummarna! :)

prickblomma81 skrev 2020-12-23 09:35:40 följande:

Lägg ut bild på stickan om du har den kvar <3 Har aldrig fått streck ens efter tiden gått ut är jag inte varit gravid.

prickblomma81 skrev 2020-12-23 09:34:32 följande:

Men WOW! Spontant gravid då alltså???

Lunaymar skrev 2020-12-22 23:45:58 följande:

Hoppas hoppas att det finns något där inne!! <3

Håll oss uppdaterade :D

Grustradgarden skrev 2020-12-22 20:20:37 följande:

God jul och HOPPAS så att pluset blir starkare. :)

Filly skrev 2020-12-22 12:27:21 följande:

Vad är det jag läser!? :D åh vad jag hoppas för eran skull! Håll oss uppdaterade! Måtte det vara en fantastiskt fin julklapp ni får nu <3

Åh jag hade så önskat att jag nu kunde skriva att det var verklighet! Men icke...har börjat få blodblandade flytningar och mensvärk. Så antingen var det bara torkstreck eller att det inte fäste ordentligt. Jajja,hoppet kom och hoppet föll...nu väntar jag med spänning och en aning oro vad år 2021 kommer att föra med sig :)

Hänger så gärna med in i 2021 tråden med er alla härliga!

Men jag håller mina tummar för er som ruvar nu att ni slipper oss ;D <3
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-12-23 16:42:49 följande:
    Åh vad tråkigt att det inte var något! Men som sagt nya tag nästa år. Kram!
    Jo :( Så är det,det är bara att kavla upp ärmarna för år 2021 :) God Jul!
    Dhalia skrev 2020-12-23 19:36:05 följande:
    Va tråkigt men det kommer gå jättebra sen med ED och snart är ni igång med den också vilket är helt sjukt så snabbt ni fått komma igång :D men de hände mig också en gång men mensen kom sedan, var en period ja trodde hela tiden att nu kommer de gå haha
    Ja men verkligen,trodde inte det skiulle gå så snabbt,min donator borde snart börja med sina sprutor,så spännande! Ja dessa test förbryllar mig ännu,på ena testet syns fortfarande ett streck...jajja. Ha en riktigt God Jul!
    soltroll skrev 2020-12-24 08:36:29 följande:

Önskar alla här en riktigt God Jul och Gott nytt år och håller tummar och tår för att 2021 kommer att bli ert år!<3

2020 visade sig vara mitt och mannens år, efter 2 års försök fick vi äntligen hjälp med ivf. Vid utredning visade det inga fel alls på någon utav oss, men när det väl gällde så var det inte så. Vid äggplock tog 9 ägg ut, eftersom att sperman var påverkad ( hur dålig vet vi inte) så befruktades äggen med både ivf och icsis. 5 ägg icsis och 4 ivf. Inga med metoden ivf lyckades och 3 ägg befrukades med icsis. Ett ägg sattes tillbaka, veckan därpå fick vi brev om att inga ägg klarade sig till frysen. Tänkte att det då var kört, men det visade sig att min kropp var en bra plats såhär långt och jag fick ett starkt plus 3 veckor efter insättning. Nu har jag precis gått in i v7 och i början av januari är det dags för första ultraljud.

Jag är så tacksam att det gick så bra för oss och hoppas att det fortsätter att gå bra sen önskar jag verkligen att ni andra snart får ett plus också! Kämpa på! Massor styrkekramar!<3

Så härligt att höra,man ska inte ge upp hoppet nej,grattis till dig/er! <3 Och God Jul!

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020