• Always choklad

IVF hösten/vintern 2020

Dhalia skrev 2021-01-27 17:50:14 följande:

Hej, härligt att komma igång igen. Får ni betala extra för embryoblot? Förslog dem det eller ni? :)

Hej

Just nu minns jag ej. Diskuterade nya lösningar med doktorn.

Jag tror de föreslog så. Jag nämnde teombyl jag hört om.

Skulle varit vid förra återföringen men då glömdes det bort.

Skall definitivt bli denna. Nämner det varje gång.
  • Always choklad
    Dhalia skrev 2021-01-29 20:26:06 följande:

Okej hoppas de funkar. Teombyl har ja inte hört om eller menar du trombyl blodförtunnande? Det skulle ja få från Livio om det blir aktuellt att vi gör FET hos dem.

Hej jo felstavning trombyl ska det vara
  • Always choklad
    Annna84 skrev 2021-01-30 17:38:28 följande:

Tack :) detsamma!! Då är vi på exakt samma dag, jag satte också in en blastocyst igår fredag. Heja heja!!

Ang akupunkturen så hör jag så mycket olika metoder, en akupunktör som jag gått hos sa att det är viktigt att göra en behandling så nära inpå insättning och ingen behandling efter insättning (först ca 2 veckor senare) Nu gick jag till en annan kinesisk akupunktör och där rekommenderade hon att ta 7 behandlingar på raken från cykeldag 7-13. Har du hört att det är bra att göra behandling efter insättning?

Hej varför ska man ta akupunktur?

Också hållit på med ivf runt ett år.
  • Always choklad
    Ivf2020 skrev 2021-01-30 18:31:39 följande:

Nu har det gått drygt en vecka sen jag tog cytotec för ma. Jag känner mig så vilsen.. Känner mig ofräch inför sambon, känner mig orkeslös och rädd men ändå motiverad till att komma igång igen.. Tar ju letrozol för att få äl, då jag som 30åring fick reda på att jag hade pcos. :/ så räd, så vilsen, så målmedveten.. Hur tar man hand om alla känslor?

Hej tror alla kan knyta an till det du säger i detta forum. För en del tar det nog lång tid innan/om man vill försöka igen. För andra tar det kortare tid. Är helt individuellt och man får prova sig fram vad som fungerar bäst för en. Kan vara olika från gång till gång, för mig har de varit så i alla fall.

En del vill lägga det på sidan, andra vill skriva om det eller tala med kompisar eller partner..
  • Always choklad
    Ivf2020 skrev 2021-01-31 13:24:09 följande:

Ja, denna sidan har blivit en öppen kanal för mig. Dels att man är privat, dels att man delar med sig med mina känslor till liksinnande. Tack för at ni finns!

Håller med

Har min sambo och en vän jag valt att prata med det om men ibland så förstår de inte. Pluss att man inte vill vara en negativ kraft hela tiden. Då är detta perfekt att kunna skriva av sig vid behov. Om man sen inte är här på ett tag så är man inte, folket här förstår för på ett eller annat sätt är vi i samma situation.
  • Always choklad
    Sussna85 skrev 2021-01-30 16:09:31 följande:

Jo dessa tankar,aldrig är hjärnan vilande i denna resa...

Jag väntar på remiss från sjukhuset,blev beviljad ett tidigt UL i typ v.7. så om ca 2 veckor hoppas jag iallfall att jag har tid.

Annars mår jag bra, illamåendet som var lite mer påtagligt för några dagar sedan har lagt sig,känner av det lite lite ibland bara.

Men som jag skrev till Clemmentina här ovan, denna konstiga hunger som jag känner är jag inte van vid, vaknar på morgonen och det bara gräver i magen, haha. Aldrig känt så stora hungerskänslor förut faktiskt

Kände nog aldrig att den fäste den lilla, men är ganska säker på att det var dag 4 (ET räknas ju som dag 0) i ruvningen,och då alltså äggets 6 dag i delningen så att säg, tog ju oxå en spruta just den dagen som skulle förbereda livmodern på att ägget skulle fästa. För sen fick jag ju ett ganska starkt streck på testet lördag morgon redan.

Grattis! håller tummar och tår????
  • Always choklad

Hej

Nu pratar jag bara för mig själv men jag skulle ge rådet att vänta med att testa till den dag man har testdag.

Alla insatser är ju redan gjorda som går för att öka chansen att få ett positivt graviditetstest. Är nog bäst för både kropp och själ att invänta den dagen. Slipper man stress med att testa varje dag och bli besviken troligtvis då det är för tidigt att se.

Är tillräckligt stressigt med ivf som det är med ÄL tester samtal och ultraljud stup i kvarten.

Dagarna före testdag är jag oftast ett nervknippe men men försöker så gott det går hålla mig lugn utöver, stress är ju inte bra.

• Always choklad
    Annna84 skrev 2021-02-02 21:18:13 följande:

Det är sant, det är så mycket stress inblandat i den ofrivilliga barnlösheten, det tar upp all ens vakna tid (nästan)

Jag har aldrig tagit mig till testdagen, mensen har kommit minst 1 vecka tidigare. Så det här är nog mest en förberedelse för att inte totalt bryta ihop när mensen kommer. Men som du säger så stressar det kanske bara mer.

Hur hanterar du stressen? Kram

Hmm svår fråga vet inte om jag gör det eller så bra. Sen jag började innan ivf var det värre grät varje dag då jag inte visste vad vi skulle göra. Min biologiska klocka hann gå några år innan min sambo var med och flera försök under flera år innan han gick med på ivf. Nu äntligen sen ett år drygt är vi på samma bana att vi vill ha barn på ett eller annat sätt????

Nu känns det bättre har kommit fram till att det nog inte går på egen hand och accepterat det. Tacksam att det finns hjälp och man inte suttit i samma situation typ för 20 år sedan eller så.

Men önskan är där hela tiden givetvis och frustrationen när det har misslyckats. Bara att kämpa på, ul nästa mån för att kolla om progynon gett värkan sen troligen ett från frysen mitten av feb hoppas hoppas.
  • Always choklad
    AndraSladdis skrev 2021-02-03 10:51:43 följande:

Ja, jag har tänkt tanken att det borde vara bäst att vänta när jag gör FET härnäst. Rent spontant föreställer jag mig dock att besvikelsen blir enorm på testdagen om man inte har någon aning innan. Hur hanterar man det? Jag får t.ex. inga tydliga symptom som skulle kunna indikera något.

Hej

De har beräknat att man säkert kan se om det är positivt eller negativt det datum man fått. Testar man innan och det är negativt behöver det ej ju menas att det är negativt när testdagen kommer, därför testar jag inte innan men nätterna innan är jag väldigt nervös, men hellre det än vara nervös från typ 2 dagar efter återföring och framåt.

Jag har haft helt tvärtom, lurats av framförallt lutinus att jag är gravid men inte varit så med ingen mens stoooora svullna bröst och utebliven mens. Har varit jobbigt att hantera säker på att nu tog de men så var det inte så. Kanske kallas att man är skengravid. Har känt det ett par gånger innan ivf också, svårt att veta om det var graviditet och ett tidigt tidigt missfall eller så bara min kropp som lurat mitt psyke eller tvärtom.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020