Annna84 skrev 2021-02-02 21:18:13 följande:
Det är sant, det är så mycket stress inblandat i den ofrivilliga barnlösheten, det tar upp all ens vakna tid (nästan)
Jag har aldrig tagit mig till testdagen, mensen har kommit minst 1 vecka tidigare. Så det här är nog mest en förberedelse för att inte totalt bryta ihop när mensen kommer. Men som du säger så stressar det kanske bara mer.
Hur hanterar du stressen? Kram
Hmm svår fråga vet inte om jag gör det eller så bra. Sen jag började innan ivf var det värre grät varje dag då jag inte visste vad vi skulle göra. Min biologiska klocka hann gå några år innan min sambo var med och flera försök under flera år innan han gick med på ivf. Nu äntligen sen ett år drygt är vi på samma bana att vi vill ha barn på ett eller annat sätt????
Nu känns det bättre har kommit fram till att det nog inte går på egen hand och accepterat det. Tacksam att det finns hjälp och man inte suttit i samma situation typ för 20 år sedan eller så.
Men önskan är där hela tiden givetvis och frustrationen när det har misslyckats. Bara att kämpa på, ul nästa mån för att kolla om progynon gett värkan sen troligen ett från frysen mitten av feb hoppas hoppas.