• Dhalia

IVF hösten/vintern 2020

AndraSladdis skrev 2021-01-09 18:58:39 följande:

Alltså, slemhinnan kan knappt vara för tjock för insättning. Så jag tror du kan vara lugn!

Preliminärt insättning i veckan som börjar 28 februari, men jag ska göra en träningscykel nu för att se hur jag reagerar på östrogen (det blir återföring i en medicinerad cykel nämligen). Ska göra UL runt 20/1. Då bestäms datum för återföringen och jag får hela min behandlingsplan inför densamma.

Okej va bra kan ja lugna mig med de :)

Va skönt att veta lite datum när saker ska hända ändå. Håller tummarna för er. Vi får se när vi kommer igång då nu när dem hade standby.
  • Dhalia
    Enkeli skrev 2021-01-13 08:24:09 följande:

HJÄLP! Något kom ut ur mig nyss när jag duschade.. kan detta vara embryot? Jag vet att de inte brukar komma ut men nu känns det konstigt. Den har liten cellmassa i sig. Snälla ngn? Jag har ringt kliniken som inte öppet än

Jag vet inte vad det är men det är definitivt omöjligt att det är embryot. Måste vara från lutinus kanske blandat med slemhinna. Alternativt papper eller krämklump?? Hur långt är du nu?
  • Dhalia
    Sussna85 skrev 2021-01-13 13:04:28 följande:

Tack alla fina <3

Vår donator har nu gett oss 10 mogna ägg! Sambons spermierna var lite bättre denna gång så de försöker nu på att 5 gör de ICSI på och 5 ivf.

De odlar vidare på dessa så länge vi önskar sa sköterskan,förutom de vi får tillbaka på fredag då:) Så det är nu man måste ta ställning till detta. Men har förstått att de kan frysa t.ex 2 dagars och sen odla vidare på det vid FET till en blastocyst. Ja många tankar,men är så glad att det hittills ser riktigt bra ut! :D

Åh va spännande hoppas de ska gå bra <3

Ja skulle nog valt att få tillbaks en 2 dagars och resten att odla till 5 dagar :) men de nog för vi en gång inte fått något alls så för mig är det viktigt att få tillbaks något överhuvudtaget haha :)
  • Dhalia

Sen har vi inplanerad sprutstart ca 22 februari när mensen kommer så hoppas att corona inte sätter stopp för de. Då gör vi vårt sista försök via landstinget :)

• Dhalia
    Enkeli skrev 2021-01-13 16:34:17 följande:

Visst plussade du samtidigt som jag sist? Eller minns jag helt fel?

Statistiskt ökar era chanser nu rätt rejält också..

Ja tror man kan må lite illa minns inte exakt vilka biverkningar man kan få. Ja brukade ju må illa redan under tiden med sprutorna men de har ju du inte gjort nu då.

Ja de stämmer de va i samma veva där nånstans :) hoppas plusset håller i sig med växande bebis denna gång för oss då :) jag hoppas verkligen att jag är på rätt sida av statistiken men så orolig för flera MA :(
  • Dhalia
    Sussna85 skrev 2021-01-14 12:22:58 följande:

Fick ett glädjande besked imorse,hoppas vår lycka håller nu.

Vilken dröm ber att allt går bra nu <3

Ja vi har inte så långt kvar nu till start lika bra de hinner gå någon mens efter hyston också :)
  • Dhalia
    Sussna85 skrev 2021-01-15 09:22:37 följande:

Nu har vi gjort ET på ett 2- dagars embryo :) 3 st ligger oxå i frysen redan och ytterligare 6 st odlas vidare för att förhoppningsvis bli blastocyster. De har som rutin att använda embryoglue på denna klinik,plus att jag har fått utskrivet en spruta som heter Gonapeptyl som ska gynna att ägget fäster. Får se om det kommer att hjälpa till en graviditet. TD om två veckor,såååå långt borta.

Åh va roligt att höra att de gått bra. Håll ut och håller tummarna för lillen <3
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-01-15 11:35:00 följande:

Härligt med sprutstart inplanerad! Jag måste ha hcg noll först och sen en mens emellan. Hoppas mensen kommer snart (trodde den kom förra helgen men det var nog bara en mellanblödning). Nästa behandling blir med andra ord först i mars/april. Får förhoppningsvis mer information nästa vecka!

Va segt att det sjunker så sakta. Men rätt vad de är så är de snart dags. Gäller att hålla sig sysselsatt tills dess så tiden går brukar tycka den här tiden e värst att bara vänta, känns ju alltid som en evighet haha :)
  • Dhalia
    Enkeli skrev 2021-01-16 21:53:13 följande:

Jag testade ikväll.. dum som jag är. Med vanliga (inte testa tidigt tester) och är på RD 5 med blastocyst FET. Tok negativt.. kört? Usch, varför testade jag- har TD först nästa lördag

Fy alltid hemskt när man testat tidigt och så blir de så. Men de kan vända hände så för mig testade också för tidigt med sånna rfsu stickor men sen på testdagen blev de överraskande positivt :D håller tummarna!
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-01-17 10:09:39 följande:

Visst är det segt men tror hcg är nere på noll nu. Ska lämna blodprov i veckan igen! Så är det verkligen...både att det känns som en evighet och att man behöver hålla sig sysselsatt. Jag försöker motionera varje dag! Det känns bra. :) Hur känns det för dig efter hyston? Snart är vi båda förhoppningsvis igång igen!

Okej va bra. Brukar din mens komma som vanligt efter de? Ja hade något längre cykel dvs blev 31 32 dagar istället för 28. Inte så stor skillnad då. Ja vet ja försöker också fokusera lite mer på träning är inte lika duktig som du men ca4-5 pass i veckan blir de nu då haha :D men hur gör du sen under ruvningen med träning? Avstår du helt och bara tar lite promenader då? Ja har avstått för dem sagt så men första gången ja blev gravid då lyfte ja nog som bäst fast ja visste inte ens om då. Tror ja kommer denna gången gå emot lite och köra lätt istället. Sist rörde ja på mig så lite och gick ju ändå inte bra.

De känns bra efter hyston har inte ont men har fortfarande missfärgade flytningar. Har ocksp börjat med provera så borde få mens slutet på nästa vecka då :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020