• GlitterLina

IVF hösten/vintern 2020

Sussna85 skrev 2020-12-11 10:44:36 följande:

Åh herregud,samtalet jag trodde skulle ta tid kom idag! Vi har en donator! 170 cm,blåa ögon och ljusbrunt hår. En bra matchning med mig. Om vi väljer att gå vidare nu med detta första alternativ(kommer ju flera med tiden) så får vi börja i januari, vecka 2,med behandling. Men sambon och jag är överens,vi tutar väl och kör :D

Me. Oj va spännande för er :)
  • GlitterLina
    Sussna85 skrev 2020-12-11 10:44:36 följande:

Åh herregud,samtalet jag trodde skulle ta tid kom idag! Vi har en donator! 170 cm,blåa ögon och ljusbrunt hår. En bra matchning med mig. Om vi väljer att gå vidare nu med detta första alternativ(kommer ju flera med tiden) så får vi börja i januari, vecka 2,med behandling. Men sambon och jag är överens,vi tutar väl och kör :D

Me. Oj va spännande för er :)
  • GlitterLina

EmbryoGlue, någon som testat detta??

Vill veta allt!

Några biverkningar?

Blev ni gravida?

Lyckades ni få ett barn?

• GlitterLina
    Dhalia skrev 2020-12-20 21:44:21 följande:

Också nyfiken, använder tex Sahlgrenska sånt eller kan man fråga dem privata att använda det?

Jag går på nordic ivf i Gbg

& de har ej sånt hemma. Utan det va jag dom fråga om detta & de sa att vill du ha så kan dem beställa hem. Kostar dock 3000 kr
  • GlitterLina

Känns som det va litet tag sedan jag skrev. Idag kom äntligen mensen igen efter förra gångens misslyckande . Så tog första tabletten Progynon idag. Vi har endast 1 embryo / blastocyst kvar i frysen :(

Vi ska testa Embryo Glue med denna sista

• GlitterLina
    Sussna85 skrev 2021-01-19 13:42:40 följande:

Idag har tårarna runnit hela dagen,vi har samma problem denna gång. Läkaren maila imorse och inget av de 6 embryona som odlades över helgen klarade sig,det blev hög fragmenteringsgrad på alla igen. Alltså va? På riktigt,vi tog beslutet med ÄD för att detta inte skulle hända.

Vi har gjort en dyr DNA fragmentering på sambons spermier för att se att det skulle gå att använda hans egna,och de var ett fint DNA resultat för hans del.

Detta resultat kom som en kall dusch,vad gör vi nu...

Och mina förhoppningar om det lilla fröet i magen och våra 3 snöflingor är i botten,de har antagligen oxå fragmentering i sig. Jag blir så ledsen på detta.

Men nää :( :( förstår att du är ledsen & allt känns hopplöst!

Kram på dig
  • GlitterLina
    Ivf2020 skrev 2021-01-20 19:52:19 följande:

Hej!

Helt ny här.. Började med ivf förra hösten, överstimulerad med utplock av 55(!) ägg, 10 st klara sig för återfrys. Gjort 3 återsättningar, plussade 21 dec på 3e försöket. Idag gjorde vi vul, 8+4, får kalldusch med beskedet ofostrig graviditet. Aldrig känt mig så låg, så hemsk, så barnlös.. Imorgon blir det cytotec för att få ut hinnsäcken.. Någon mer detta hänt för? Känner mig såå ensam..

Hej nej fy så ledsamt :( förstår din känsla :( detta hände mig oxå, fast dock så såg man ett foster men alldelles för liten för tiden & inget hjärta slog :(

Cytotec är inget kul att behöva ta.

Kram på dig
  • GlitterLina
    Ivf2020 skrev 2021-01-21 09:30:35 följande:

Ja, det är en känsla man inte önskar någon. Man önskar man visste att detta kunde ske, men hade aldrig hört talas om de förrän igår. Ska ta tabletterna i eftermiddag, så är lite nervös.

Men med ont kommer något gott får vi hoppas. Hur har det gått för dig nu?

Ja förhoppningsvis kommer något gott ur all skit!

Jag e nervös, har endast 1 embryo kvar i frysen

Rädd att den inte ens ska klara upptiningen

& om den gör det så e man ju såklart rätt att det ej blir nån graviditet & barn av det.. men får ha lite is i magen

Första ultraljudet på onsdag för att se så slemhinnan har vuxit till sig..
  • GlitterLina
    Ivf2020 skrev 2021-01-21 12:59:12 följande:

Det kommer gå fint. Då är det ju guldägget som ligger där.

Har du fler äggplock kvar att göra?

Nä inga kvar

& vi ger upp efter detta

Så det måste va guldägget!
  • GlitterLina
    Sussna85 skrev 2021-01-21 20:09:51 följande:

Då hejjar jag innerligt på det sista lilla ägget!

Tack snälla :)

Hoppas det går någorlunda snabbt för dig med cytoteken!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020