• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Dhalia skrev 2021-01-13 15:50:42 följande:

Åh va spännande hoppas de ska gå bra <3

Ja skulle nog valt att få tillbaks en 2 dagars och resten att odla till 5 dagar :) men de nog för vi en gång inte fått något alls så för mig är det viktigt att få tillbaks något överhuvudtaget haha :)

Tack <3 jamen nog lite samma här,tar nog tacksamt tillbaka ett 2 dagars. Har inte fått många ägg till ett ET förut så :/ sen när det är insatt så vågar vi nog odla vidare,gärna över helgen till blasisar. OM det blir några ägg att odla vidare på,tar inget förgivet längre.

Hur var det,du är snart pågång med en behandling?
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2021-01-13 15:53:18 följande:

Sen har vi inplanerad sprutstart ca 22 februari när mensen kommer så hoppas att corona inte sätter stopp för de. Då gör vi vårt sista försök via landstinget :)

Ah sorry glöm min fråga,haha. Då är det inte så länge kvar! Håller tummarna att den dumma coronan inte sätter käppar i hjulet.
  • Sussna85

Nu har vi gjort ET på ett 2- dagars embryo :) 3 st ligger oxå i frysen redan och ytterligare 6 st odlas vidare för att förhoppningsvis bli blastocyster. De har som rutin att använda embryoglue på denna klinik,plus att jag har fått utskrivet en spruta som heter Gonapeptyl som ska gynna att ägget fäster. Får se om det kommer att hjälpa till en graviditet. TD om två veckor,såååå långt borta.

• Sussna85
    Clemmentina skrev 2021-01-15 11:32:00 följande:
    Åh vad roliga nyheter! Håller tummarna för er! :)
    Tack snälla du Hjärta Vi har landat hemma igen och får äntlingen mysa ner mig i soffan, denna ruvning har jag bestämt att jag ska försöka ta det lite lugnare,är lite av ett träningsfreak annars. Vet att det inte ska spela nån roll,ägget ska väl fästa fast man är mer aktiv, men men denna gång vill jag ta det säkra före det osäkra Glad
    Clemmentina skrev 2021-01-15 11:35:00 följande:
    Härligt med sprutstart inplanerad! Jag måste ha hcg noll först och sen en mens emellan. Hoppas mensen kommer snart (trodde den kom förra helgen men det var nog bara en mellanblödning). Nästa behandling blir med andra ord först i mars/april. Får förhoppningsvis mer information nästa vecka!
    Men då börjar det ändå närma sig sakta men säkert,härligt att snart få vara back on track{#emotions_dlg.flower} Då håller jag tummarna för er riktigt hårt denna gång!

• Sussna85
    Ölandstoka skrev 2021-01-15 13:26:37 följande:
    Jag tittade in första gången på länge och oj vad spännande det var att läsa hur det har gått. Grattis till 10 befruktade ägg, vilken jäkla grej! Hoppas så mycket att det är er tur nu, måste komma ihåg att logga in då och då och se hur det går. Hoppas att du får en fantastisk ruvtid :)
    Åh tack så mycket!Hjärta Det ska jag försöka ha,det känns som evigheter sen jag fick ruva sist,men jag är så tacksam att jag ha fått chansen igen Glad

Hur är det med dig?
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2021-01-15 20:35:50 följande:

Låter som en bra plan! Jag gjorde lite lugn yoga och meditation hemma sist. Sök på meditation ivf så hittar du massa bra. Rekommenderas!

Tack,ska kanske pröva på det då :D
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2021-01-15 18:57:32 följande:

Åh va roligt att höra att de gått bra. Håll ut och håller tummarna för lillen <3

Tack snälla du :) <3
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2021-01-16 10:15:47 följande:

Gud så spännande! Embryoglue och allt.. otroligt! Carl von linnekliniken håller tyvärr inte alls på med sånt. Nu ruvat vi samtidigt du <3 hur mår du? jag är på ruvardag 4.. och du på en eller hur., superspännande. Jag har TD på lördag nästa vecka men der är FET blastocyst så lite tidigare..

jag har svullen mage, fryser, haft typ lite lite värmeböljningar, inte mycket dock, känner lukter stark- igår på promenaden kände jag lukten av hund fast jag såg ingen hund, ingen pms.. iaf än. Men vet inte.. sjukt jobbigt!

Ja,jag hade inte förstått att embryoglue ingick i deras behandlingar,så det var en rolig överraskning.

Jaaa vi är ruvarkompisar nu,spännande!

Jamen det är ju riktigt bra symptom det på en eventuell graviditet det,hoppas hoppas! Din lilla blastis har ju satt sig fast vid det här laget,jag får snällt vänta med att analysera symptom några dagar till,hehe.

Jag känner nog bara lite molvärk och ilningar i livmodern,men de fick böka lite där igår för att få in katetern,min livmodertappen är tydligen lite böjd på nått sätt,haha. En annan gynekolog hemma på holmen sa samma sak.

Annars far nog mina tankar och förhoppningar bergochdalbana här,ena sekunden känner jag hopp och andra sekunden så tänker jag varför skulle vi lyckas nu mitt i allt. Som du skriver sjukt jobbigt!
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2021-01-16 21:53:13 följande:

Jag testade ikväll.. dum som jag är. Med vanliga (inte testa tidigt tester) och är på RD 5 med blastocyst FET. Tok negativt.. kört? Usch, varför testade jag- har TD först nästa lördag

Vännen det är inte alls kört ännu,RD 5 fast det nu är en blastocyst är väldigt tidigt att testa. Det är inte över ännu <3
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020