• AndraSladdis

IVF hösten/vintern 2020

Asplövet18 skrev 2021-03-15 08:31:39 följande:

Ruvardag 7 med blastocyst. Vågar man lita på detta? <3

Ja, det vågar man! Du är gravid. Grattis!
  • AndraSladdis
    Dhalia skrev 2021-03-15 07:04:03 följande:

De stämmer fick en 2 dagars insatt förra onsdag. Så är inne på ruvardag 5 nu. Allra första IVF fick vi också en 2 dagars tillbaks men blev misslyckat. Denna skulle ha betyg 1 av 3 men den är ändå 2dagars så vet inte hur mycket det egentligen säger om chansen :)

Visst, det kanske är en något mindre chans än en jättefin blasto, men det kan absolut funka med en fin 2-dagars också. Blastisar har ju också varit 2-dagars ;).
  • AndraSladdis

Då var det kört igen, FET blev inställd pga vätska i livmodern. Googlat som galen och det verkar inte finnas någon tydlig anledning till detta tillstånd och det finns inget botemedel heller. Det brukar lösa sig av sig själv för många, men dock inte för alla, och embryot har inga chanser att fästa om det finns vätska. Kul!

• AndraSladdis
    Inalina skrev 2021-03-16 08:00:28 följande:

neeeej vilket skit!!! fasen va ledsen jag blir för din skull! vad du får gå igenom mkt !! man týcker ju att allting bör tömmas i livmodern när man får mens så det kanske är så man blir av med det till nästa gång?.. fasen va svårt.. fick du någon uppföljningstid för nytt ultraljud hos läkaren/kliniken? jag förstår det som att du går utomlands, bor du även utomlands eller behöver du resa? stor kram

Ja, man får hoppas att det åker ut med mensen. Tydligen gör det inte alltid det. Suck! Ja, jag behöver resa och ha visum så det är extra mycket förberedelsetid.

Jag tror det blir nya UL när jag förhoppningsvis åker igen i slutet av maj. Så man får hoppas att det är löst då. Vilken krokig resa en IVF kan bli!
  • AndraSladdis
    Dhalia skrev 2021-03-17 10:32:32 följande:

Sov inte så mycket låg och vred mig och somnade väl ordentligt innan klockan ringde. Ja känner samma har ingen i samma situation för alla gick de på första IVF försöket plus alla fick något till frys :( å när man tror de kanske vänder så gör de ändå inte de. Hade så höga förhoppningar. Det gör de väl. Snart går ja nog över till äggdonation om inte Livio går vägen heller.

Det där känner jag igen. Vred också mig till morgontimmarna när beskedet kom på kvällen att det inte blir någon transfer för mig. Så mycket som kan gå fel och kan inte ta något för givet.

Men din tvådagars kan fortfarande klara sig! Hade inte Sussna85 samma situation, fragmentering på alla som odlades vidare, men hon blev gravid med sin tvådagars.
  • AndraSladdis
    Dhalia skrev 2021-03-17 20:49:01 följande:

Tog test på kvällen hållit mig 5 h för imorse såg jag något men då hade jag hållit mig 2 h för vred mig på natten och var uppe. Nu kan man se strecket på bild med telefonen de såg man inte imorse.

Men där ser du ju! :) Det har ju fäst. Förra året fick också positivt på RD7 med 2-dagars med samma test, ungefär samma styrka. Hoppas att det går vägen nu!!
  • AndraSladdis
    Clemmentina skrev 2021-03-22 14:10:06 följande:

Ja men så är det! Synd att logik och känslor ibland inte går ihop. ;) Tack för peppen, jag hoppas på det med! Har du fått någon ökad styrka på testen? Fortsätter hålla tummarna för dig! Kram

Synd att det inte blev färskinsättning. Förstår helt det där att känslor och logik inte alltid går ihop. Jag var också väldigt besviken på att min FET blev flyttad till slutet av maj fast jag vet att det görs för att skapa de bästa förhållandena. Hoppas att vi kan ruva samtidigt!
  • AndraSladdis
    Clemmentina skrev 2021-03-22 15:40:40 följande:

Tack! Så är det givetvis. Bara att hoppas att vi får några riktigt fina embryon till frysen nu. Håller tummarna för det! Räknar med att jag borde få göra återföring någon gång där i mitten av maj. Och du?

Håller tummarna för flera fina till frysen!!

Jag ska preliminärt göra i slutet av maj, har inte fått något datum än.
  • AndraSladdis
    Dhalia skrev 2021-03-22 19:18:21 följande:

Tack för du ser de så men sist blev det ett MA så känner intr jag kan ge så mycket hopp till någon än hehe, har haft två MA. Hoppas och ber att detta ska bli annorlunda <3 Ja fick 15 april så blir i v7+3 då, väldigt nervös inför det då vi aldrig fått se ett hjärta slå. De skönt att höra för än är dem inte ömma. Kan sova på magen fortfarande haha. Har bara mest mensvärk/molvärk och lite ont i korsryggen då och då :)

Jag förstår, det är inte lätt att tro på det nya när man har MA i bagaget, men det är i alla fall lovande med ett tidigt och tydligt plus!
  • AndraSladdis
    GlitterLina skrev 2021-03-24 11:51:40 följande:

Då va det bestämt!

Vi ska göra en ny ivfbehandling

Väntar på att få hem behandlingschema

Nervöst!

Roligt att höra. Lycka till!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020