• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Dhalia skrev 2021-03-10 14:58:03 följande:

Anna84, Clemmentina, Inalina nu är jag ruvare av en 2dagars den hade 4 celler och fått betyg 1 av 3 :D Totalt blev hela 8 befruktade av 12 normala ägg. Det 13e ägget var onormalt, frågade var de innebar så sa dem den hade konstig form. Ska försöka att inte hänga mig på den detaljen för mycket även om de känns lite oroande. Resten 7 odlas vidare, undare hur de va med fragmentering på dem men de va för tidigt att säga något. Så nu kan vi bara hoppas att något kanske går till frys.

Har tänkt på dig! Så härligt att läsa!<3
  • Sussna85
    Annna84 skrev 2021-03-10 10:04:13 följande:

Tittade precis på paketet och såg att jag har samma som du. Tänkte äta 300 med start nu. Vill bara att mensen ska komma nu så att det går snabbare att komma igång nästa gång.

Jag skulle egentligen vilja köra nu på en gång, men jag får hålla mig till tåls och vänta i en dryg månad nu..

Hoppas hoppas hoppas att den kommer innan påsk!

Hur länge sen var det du gjorde det senaste försöket nu? <3

• Sussna85
    Annna84 skrev 2021-03-10 10:04:13 följande:

Tittade precis på paketet och såg att jag har samma som du. Tänkte äta 300 med start nu. Vill bara att mensen ska komma nu så att det går snabbare att komma igång nästa gång.

Jag skulle egentligen vilja köra nu på en gång, men jag får hålla mig till tåls och vänta i en dryg månad nu..

Hoppas hoppas hoppas att den kommer innan påsk!

Hur länge sen var det du gjorde det senaste försöket nu? <3

Läste att det inte lyckades denna gång heller,så tråkigt,verkligen <3 Hoppas att det blir bättre utgång nästa gång! Stor kram!
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2021-03-10 20:01:10 följande:

Åh så snällt. Hur går de för dig? Vilken vecka är du i nu?

<3

Blödningarna kommer och går och stressar mig så enormt :/ Men fick höra på hjärtat igår hos bm iallafall,då var jag i 10+0 så vecka 11 då. Efter det började jag blöda.. så jag tog fram min egen doppler imorse som jag har hemma,och hittade de lilla hjärtat faktiskt :) Så det gav mig en stunds lugn iallafall.
  • Sussna85
    Annna84 skrev 2021-03-11 12:31:16 följande:
    <3 Ja, det känns så fruktansvärt tungt, känner mig helt slut och less på att vara i den här situationen och att det har gått ett helt år med IVF och misslyckanden. Men jag hoppas att det kommer att gå bra på den nya kliniken, 1 månad känns bara så otroligt lång just nu.

Kramar till dig
    Jag förstår det,tiden är lång när man önskar nått så innerligtHjärta En ny klinik ger nytt hopp och och nya förutsättningar. Vilken klinik har ni gått på nu, och vilken byter ni till?
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2021-03-11 19:38:28 följande:
    Va underbart att höra hjärtat! Redan 10+ de går så fort tycker ja :) De är ganska smart att ha sån doppler ifall man oroar sig åtminstone kan man lugna sig när det blir som värst. :)

Funderae ni på att göra NIPT snart eller kör ni på KUB sen?
    Ja och jag tycker tiden står still just nu haha. NIPT gjorde jag igår faktiskt,väntar nervöst på svaret som kommer om 10-12 dagar typ.

Egentligen är det bara kub som erbjuds,men pga av coronan så skickar de inte folk till Åbo för att göra undersökningen. Därför blir man erbjuden nipt ist just nu.
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2021-03-11 20:15:54 följande:
    Åh redan vecka 11! Skönt att ha en egen doppler vid sådana tillfällen.
    Ja, den ger ett litet lugn iallafallHjärta Läser att mensen har kommit igång! Vad härligt(och säkert många andra känslor med) att äntligen få börja behandling igen för digSolig
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2021-03-16 07:10:40 följande:

En fråga om de hänt flera av er. Ja har alltid brukat få svullna ömma bröst redan under sprutorna plus efter ovitrelle. Detta är IVF nr 4 och nu kännrr ja inget i brösten varken efter Ovitrelle togs. Alla andra gånger har jag alltid kännt förut IVF nr2 då jag fick totalfrys oxh de blev inget. Lite orolig att nu kanske min kropp inte är i synk eller om de har med att göra att jag minskat väldigt mycket på koffein? Dricker främst koffeinfritt kaffe nu.

Under mina 4 ivf var det främst första och andra som jag kände biverkningarna av Ovitrellen. Sen de två sista så kände jag inget i brösten. Så det är nog lugnt :) Kanske kroppen vänjer sig lite tänker jag?
  • Sussna85

Jag kommenterar inte så mycket här längre,men jag följer vad ni skriver och håller tummarna hårt för er alla. Denna resa är fan inte lätt och man kan få ta så många motgångar så många gånger innan man lyckas. Men en stor hejarkram till er alla härinne! <3

• Sussna85
    Clemmentina skrev 2021-03-21 07:55:06 följande:

Haha, tror det är vanligt! Min mage är inte fin nu. ;)

Nej tyvärr inte. Första gången var 1 av 6 mogna (alltså fem blåsor utan ägg). Andra gången var det 11 blåsor som gav 8 ägg varav 3 befruktades. Senast var det 10 blåsor, 6 ägg och tre befruktade. :( Hoppas på bättre utfall nu!

Jag är inne och läser här nästa dagligen och hejjar och håller tummarna för dig! Hoppas på ett bättre antal befruktade denna gång vännen <3
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020