• Filly

IVF hösten/vintern 2020

Nata1979 skrev 2020-12-07 12:02:49 följande:
    Vi håller tummarna för dig :)

Väldig ömma bröst, sover hela tiden och blir andfådd så fort jag går upp o mer från trappor.

Mensen är 1 dag sen o tror igår fick jag nidblödning.

Blev livrädd trodde det var mensen och det var några rosa små droppar bara. Inget mer sen dess
    Håller tummarna för dig med<3 :) Låter lovande att mensen lyser med sin frånvaro, hoppas den gör nu i 9 månader till
  • Filly
    Lunaymar skrev 2020-12-07 12:26:19 följande:
    Just nu mår jag bra men igårkväll fick jag så jobbig smärta i ländryggen/korsryggen som varade hela natten till imorse. Inte alls superintensiv men typ som molande träningsvärk (absolut inte pga träning då jag inte har tränat sedan FET). Det gjorde mig orolig.

Hur mår du idag? :)
    Men usch, var smärtan såpass att du inte kunde sova? Det kan ju vara ett samband där din livmoder måste bli större:)) Hoppas!:D
    Jag har också upplevt ryggont. Jag brukar bli mer stel i ländryggen när mensen är på g. Denna gång hoppas jag såklart på att det inte är mensen. Annars är allt som vanligt, inga direkt smärtor i brösten eller dylikt.
    Kanske lite då och då ont i ljumsken, mest den vänstra. Eller det är inte smärta på det sättet, mer krampaktigt.. Sedan tror jag att jag känner efter lite extra haha.
  • Filly
    Lunaymar skrev 2020-12-07 17:19:19 följande:

Jag kunde sova men varje gång jag vaknade kände jag av smärtan. Kan ju egentligen vara vad som helst men det kom så plötsligt så jag blev fundersam.

Haha, känner igen mig såå mycket. Brukar också känna efter hela tiden, helt galet vad konstig jag blir under denhär tiden. Visst tar du Lutinus också? Jag blir så sjukt trött av den (tror det är pga av den iaf) och behöver sova mitt på dan haha. Upplever du liknande?

Har du varit gravid tidigare? Var bor du förresten? Jag bor i Stockholm.

Funderar om jag ska testa med en early detection ikväll, bara för att. Men blir så nervös :/.

Åh provade du med early detection? Tänk ändå att det behöver inte alls vara någonting dåligt om det skulle visa negativt. Så länge mensen håller sig borta så finns det hopp.

Ja det var väldigt märkligt. Hormonerna brukar ju inte direkt göra på det sättet.

Haha, ja man gör ju det. Min ryggont beror säkert för att jag sitter illa nu när jag jobbar hemma och inte alls någonting med graviditet haha. Fast jag känner konstig värk i livmodern, fast under väldigt kort stund.

Ja det där med trötthet pga Lutinus har jag också upplevt. Mer var det förra gången när jag var stimulerad med menopur, fyremadel och ovitrelle också. Men absolut, mina pauser från jobbet här hemma har bestått av ett gäng powernap haha.

Aldrig varit gravid tidigare. Har du?

Vi har endast försökt i ett år, detta är dock första gången vi gör IVF. Blev endast ett blastocyst till frysen (som jag ruvar på nu). Första återföringen var på en 3dagars ET. O jag bor i Malmö:)
  • Filly
    Nata1979 skrev 2020-12-07 22:03:33 följande:

Nu kom det lite blod :(vet inte än om det är mens. Suck!!! Fick sätta in 2 ägg så jag hoppas en är kvar.

Hoppas det inte är typiska mensblödning. Håller tummarna
  • Filly
    GlitterLina skrev 2020-12-07 16:43:44 följande:

Nä ingen blödning än, men den kommer väl om nån dag när alla medeciner är ute ur kroppen

Håller tummarna att ingen mens dyker upp<3
  • Filly
    GlitterLina skrev 2020-12-07 23:12:55 följande:

Tack men är det ändå inte kört nu när jag slutade med Lutinus & Progynon??

absolut kan Lutinus och progynon fördröja mensen. Dock behöver det inte alls vara så i ditt fall. Kan lika väl vara att mensen uteblir. Eller som andra säger, att det ändå är möjligt att vara gravid trots blödning. Kroppen är underlig.

Håller tummarna för ett plus
  • Filly
    Lunaymar skrev 2020-12-07 23:49:49 följande:
    Jag testade och det var så negativt som det kunde bli. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta så jag gjorde båda. Har ändå haft en känsla om att det inte har fungerat denhär gången heller. Men vi ska testa på fredag igen iaf!

Låter som att vi har liknande histora. Vi fick ut 11 ägg men endast 3 mogna (läkarna förklarade att vi kanske borde ha väntat nå dag till med ÄP, suck). Av dessa befruktades två och jag ruvade på en tredagars och nu på blastocysten. Aldrig varit gravid förut och vi fick också hjälp efter ett år. Verkar iaf som att de mogna äggen kan bli befruktade (och klarar långtidsodling) så det är ju positivt. Men helq processen är så påfrestande. Det här med att faila och resa sig upp igen. Hur gammal är du? Jag blir snart 32 (vilket också gör mig stressad, haha).
    Väldigt modigt ändå att du testade. Å andra sidan behöver det inte alls betyda någonting. Än har inte din mens dykt upp (och den ska hålla sig borta!).
    Jag har lite riktlinje, test 5e dagen sedan test 10e dagen och slutligen på testdagen.
    Jag håller alla tummar att det ser bra ut på fredag.

Ansåg läkarna att du kunde fått fler mogna ägg?
    Hört lite olika från landsting och privat, att de stimulerar i olika. Landsting stimulerar lite lägre medan privat höjer dosen något mer (sedan kan det vara individuellt). Jag tror också för våran del att mina ägg skulle nog blivit fler och mognare om jag fick en större dos av menopur. Vi fick ut 7 ägg, varav 4 var mogna, 3 klarade odlingen, slutligen 2st som delade sig bäst (en 3dagars och en 5dagars till frysen).
    Som jag har förstått det brukar "problemet" ligga hos äggen, huruvida de utvecklar sig både delning samt hårdhet på skalet.

jag förstår dig och förstår känslan. Jag har alltid tagit det med ro och tänkt att "det är bara att köra igång igen. Vi har fler försök kvar". Men ju närmre man kommer mot "slutet" så är det tufft. Det är jobbigt att ha ett sånt hopp inför varje test. När man stirrar på stickan. Hur mycket luften går ur en när mensen dyker upp...

Haha, nej va inte stressad över åldern. Jag är 33.
    Hur ser din äggreserv ut?
  • Filly
    Tiara8 skrev 2020-12-08 10:43:05 följande:

Hej tjejer!

Liksom ni andra så går jag och känner efter vartenda litet graviditetstecken, är på ruvdag 6 efter insättning av en fem dagars. Lutinusen ger ju liknande graviditetssymtom och jag är extremt trött, får rejäl molvärk/mensvärk från och till samt ont i ryggen. Mitt försök var av en färsk blasocyst. Kunde verkligen inte låta bli att göra ett tidigt graviditetstest idag, jag vet så väl att det är alldeles för tidigt (hade insättning i onsdags) men jag är såååå nyfiken. Fick detta svar, vad tror ni? Det är ju ett svagt streck men samtidigt kanske jag fortfarande är fullproppad av massa mediciner efter alla sprutor etc som her någon typ av utslag. Vad tror ni? Vågar inte ta ut något i förskott <3

Grattis!!!:D Ser absolut strecket:) Och du har inte tagit någon ovitrelle innan återföringen?
  • Filly
    Tiara8 skrev 2020-12-08 13:43:06 följande:
    Nej jag fick en liten mängd otrivelle under uttaget 27/11 då jag fick en annan ägglossningsspruta då det misstänktes att jag hade mer än 20 ägg, så detta gjorde för att minska risken för överstimulering. Vid uttaget var det ?enbart? 13 ägg så därför fick jag en liten mängd otrivelle för att jag inte behövde genomgå en totalfrys utan kunde genomföra en vanlig insättning fem dagar senare, vilket då skedde för en vecka sedan. :) Nu hoppas jag verkligen att det är en stark liten böna i mig, men vågar verkligen inte ta ut något i förskott eftersom det är så extremt tidigt i dagsläget :)
    åh ja, jag hoppas också det!:D Att den borrar in sig ordentligt och ligger fin där:) Grattis igen:)
  • Filly
    Sussna85 skrev 2020-12-11 10:45:05 följande:

Åh herregud,samtalet jag trodde skulle ta tid kom idag! Vi har en donator! 170 cm,blåa ögon och ljusbrunt hår. En bra matchning med mig. Om vi väljer att gå vidare nu med detta första alternativ(kommer ju flera med tiden) så får vi börja i januari, vecka 2,med behandling. Men sambon och jag är överens,vi tutar väl och kör :D

Men gud vilken nyhet! Fantastisk nyhet nu såhär innan jul:) grattis!<3
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020