• Always choklad

IVF hösten/vintern 2020

Sussna85 skrev 2021-02-11 12:03:01 följande:

Vår lilla bäbis lever, sån lycka! Fick se ett litet hjärta slå idag <3

Enligt klinikens läkare ska jag vara i 6+1 men läkaren idag mätte till 5+4. Men den diffen i dagar hoppas jag inte ska spela nån roll :) Hon sa att det kan vara svårt att mäta korrekt när den lill* ännu är så liten oxå så.

Hej men vad härligt att se. Ger hopp till oss andra också att bara för att det blöder behöver det inte vara kört.

Grattis igen
  • Always choklad

Hej äter progynon 3st per dag och sedan tors för jag upp 3 lutiñus även i slidan.

Jag började bli lite trött typ förra veckan på helgen och nu sedan jag började med lutinus är jag ännu tröttare.

Blöder mycket näsblod även. Idag har jag haft till och från sedan 7 imorse är som ett jättehögt tryck i magen. Har somnat till och från hela fm och tja nu är det inte morgon längre utan eftm. Känns som jag kan sova ett helt dygn.

Vi har corona tester 1ggr per vecka på jobbet. Sedan de startade har jag blött näsblod när jag vaknat typ, är som ett uppdämt tryck över natten.

Har varit trött på lutinus tidigare så att jag är trött nu kanske inte är helt svårt att förstå. Någon annan som upplevt liknande problem?

• Always choklad
    Filly skrev 2021-02-12 07:01:26 följande:

God morgon på er. Kanske kan jag få lite tröst här med. Mitt i all denna glädjande så får jag kanske komma med ett mindre rolig nyhet. Tog testet imorse, en dag innan testdag, och det visade sig vara negativt. Usch. Detta känns så tungt.

Gråtit en skvätt och skjutit upp att starta min jobbdag.

Det var som en svettning bara kom över mig när det är helt blankt på stickan... fan. Varför funkar inte det. Vad är det för fel på min kropp:( vänner som lyckades på första försöket men inte vi. Vad gör jag för fel:( jag är arg, ledsen, förtvivlad, mer ledsen.. den här ruvningstiden på bara 2 veckor känns som 6 månader.

Vi har diskuterat nu hur vi ska göra inför nästa. Jag kommer sluta ta cyclogest med detsamma så mensen får komma. Sedan har vi 2 ivf behandlingar kvar. Men vi kunde byta ut 1st ivf behandling till 2 frysta återföringar. Jag vill ju förbruka 1st ivf för återföringar nu, dels ta en paus från alla sprutor. Men farhågan är ju om äggen inte överlever upptiningen. Då blir det ingen återföring och en månad skjuts upp. Får jag bolla tankar med er om hur ni skulle gjort?

Usch ja, vad tråkig läsning. Så här på en fredag. Jag känner liksom ändå glädjen av livet osv. Men är bara så arg inombords på något sätt. Inte meningen att komma som någon självömkan men jag blir bara så trött på kroppen. ?Vad är det för fel!?? Det är de orden som skriker inom mig. Arg inombords men tårarna rinner utanpå

Hej som många andra sagt så är det stor chans att embryo klarar upptining. De jag skulle sätta in har överlevt varje gång upptining som de sett ut, vet inte om tur eller så men så har det varit i alla fall för mig.

Känner samma frustration att det inte har funkat hittills.

Förstår din ilska och maktlöshet som vi nog alla här känner.
  • Always choklad
    Annna84 skrev 2021-02-14 13:32:41 följande:

Hej starka tjejer!

Försöker mentalt ladda om för nästa och sista FET på våra landstingsförsök. Ni som äter Q10 -har ni märkt någon skillnad och vilket märke och vilken mängd äter ni?

Har kliniken varit villig att lyssna på er och gjort någon förändring i medicinering efter många misslyckanden? Är de tex bevisat att trombyl kan hjälpa? Något för att dämpa immunförsvaret? Behöver tips inför mitt möte.

Titta lite på zonterapi -har någon av er testat det?

Haha! Snacka om att man griper efter halmstrån i detta för att försöka lyckas

Hej

Min doktor har gjort förändringar.

Först förlängt lutinus.

Sedan trombyl + lutinus

Nu nästa embryoglue + trombyl + lutinus.

Trombyl skall bevisligen öka blodflödet. Så rent matematiskt skall det underlätta blodflöde till livmoder och moderkaka då det är blodförtunnande medel.

Varit väldigt lyhörd och hållit med mig om att man måste ändra receptet så att säga om det inte lyckas.

Q10 vad är det, ingen aning
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-02-14 09:34:13 följande:

:( :( den e på väg att släppa. Idag blev det minus på testet & endast 1-2 på digitala. För 3 dagar sedan va det ett fint plus som du ser på bilden & 2-3 på digitala. Mina gravsymtom försvann häromdagen :(

Sämsta alla hjärtans dag nånsin!

Hej har du pratat med kliniken så du vet säkert att du inte ska ha några förhoppningar kvar.

Tänkte om det är före testdag eller så..
  • Always choklad

Hej är det samma som omega 3?

Vad är det bra för?

Har återsättning imorgon, när bör man börja med det isåfall.

Räknas det som naturläkemedel?

• Always choklad

Hej

Inne på ruvardag 4

Hur tänker ni kring c-19?

Vi har haft 4 fall i denna vecka på jobbet.

Knepigt då man inte riktigt kan dra gravidkortet. Och ivf vill jag ej prata om, det har ju inte riktigt fungerat förut så är ett två vänner som vet förutom sambon that is it...

Vill bara låsa in mig i sovrummet i 9 månader som det är nu.

Orolig..

• Always choklad
    Inalina skrev 2021-02-19 10:29:07 följande:

Hej! Jag är mest orolig nu INNAN ruvning då jag inte vill bli sjuk och försena äggplock och återföring när man väl har börjat med sprutorna. Sen när jag ruvar (förhoppningsvis) så hoppas jag inte att man behöver gå och oroa sig för Corona också.. för då är det ju så otroligt mkt annat man går och funderar över  jag antar att du inte har möjlighet att arbeta hemifrån? Kan du hålla distans till dina arbetskamrater? kram hoppas allt går vägen för dig med lilla pyret!

Hej

Jo varit orolig till och från sen corona börjat då jag varit i alt skall påbörja en behandling med ivf. Hållit på ungefär lika länge som corona varit..han ta ut ett ägg och sätta in det, sen kom coronan.

Jobba hemifrån tja delvis men helst ska jag vara på plats

Testar oss varje vecka på arbetsplatsen.
  • Always choklad
    Inalina skrev 2021-02-19 13:17:50 följande:

Ok, jag bor i Schweiz och här är det absolut förbjudet att åka in till något som helst kontor eller arbetsplats om man på något sätt kan sköta jobbet hemma. Men givetvis finns det väldigt många yrken som inte kan jobba hemifrån,

förstår att du ruvar med FET just nu, spännande! Jag läste även tidigare att du får Trombyl, jag bad min klinik om det också, får jag fråga vilken dos du tar?

Hej

Jag tar 75mg 1ggr per dag tar det i samband med min sista lutinus just före läggdags. Skall ta så fram till gravtest så får vi se sen.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020