• Annna84

IVF hösten/vintern 2020

Dhalia skrev 2021-02-12 17:39:56 följande:

Så ledsen hoppas de skulle gå bra :( men kan du ha druckit för mycket nu? Aaså mitt streck va riktigt svagt på testdagen så man vet aldrig. Man ser ju lite ett till streck där ändå. Är det testdag imorn?

<3 Det var helt blank när jag testade igen efter att knappt ha druckit något på 3h. På söndag är det testdag, men nu vet jag att det är kört. Drack två glas vin och slutade med lutinus nu.

Jag ska försöka att ladda om och tänka positivt. Det är så jobbigt att hela livet kretsar kring ivf.

Kram
  • Annna84
    GlitterLina skrev 2021-02-14 09:34:13 följande:

:( :( den e på väg att släppa. Idag blev det minus på testet & endast 1-2 på digitala. För 3 dagar sedan va det ett fint plus som du ser på bilden & 2-3 på digitala. Mina gravsymtom försvann häromdagen :(

Sämsta alla hjärtans dag nånsin!

Ååå nej!!! Usch vad jag känner med dig :( Du och jag som skulle få världens bästa alla hjärtans dag och så fick vi båda tidiga missfall. Styrkekramar till dig! Jag tycker att det är så fruktansvärt jobbigt, men på något sätt är det bara att ställa sig upp och blicka framåt. Varför tror kliniken att du får missfall? Är de villiga att ta till något? Jag ska dit på onsdag och laddar upp för att kunna göra något nytt på sista embryot vi har kvar i frysen
  • Annna84

Hej starka tjejer!

Försöker mentalt ladda om för nästa och sista FET på våra landstingsförsök. Ni som äter Q10 -har ni märkt någon skillnad och vilket märke och vilken mängd äter ni?

Har kliniken varit villig att lyssna på er och gjort någon förändring i medicinering efter många misslyckanden? Är de tex bevisat att trombyl kan hjälpa? Något för att dämpa immunförsvaret? Behöver tips inför mitt möte.

Titta lite på zonterapi -har någon av er testat det?

Haha! Snacka om att man griper efter halmstrån i detta för att försöka lyckas

• Annna84
    Sussna85 skrev 2021-02-16 10:30:25 följande:

Lycka till på ET idag! Härligt att få ruva igen

Jag var försiktig med naturläkemedel efter ET,och vågar inte heller äta nått nu som gravid. Annars älskar jag att stoppa i mig ett och annat,haha men nu vågar jag inte.

Men omega 3 ska väl inte räknas som naturläkemedel tror jag.

Always choklad skrev 2021-02-15 22:07:24 följande:

Hej är det samma som omega 3?

Vad är det bra för?

Har återsättning imorgon, när bör man börja med det isåfall.

Räknas det som naturläkemedel?

Lycka till idag!! Hoppas att det går bra :)

Är det ok att äta vitaminer efter ET iallafall?
  • Annna84
    Always choklad skrev 2021-02-14 16:06:24 följande:

Hej

Min doktor har gjort förändringar.

Först förlängt lutinus.

Sedan trombyl + lutinus

Nu nästa embryoglue + trombyl + lutinus.

Trombyl skall bevisligen öka blodflödet. Så rent matematiskt skall det underlätta blodflöde till livmoder och moderkaka då det är blodförtunnande medel.

Varit väldigt lyhörd och hållit med mig om att man måste ändra receptet så att säga om det inte lyckas.

Q10 vad är det, ingen aning

Dhalia skrev 2021-02-14 18:46:43 följande:

Hej, har ätit Q10 i ett år nu, många äter en ganska hög dos på 600 mg men ja har ätit 100mg och ökade för någon månad sedan till 200mg, kan inte påstå jag märkt någon skillnad. Gjort en IVF under 2020 men bytte också till Menopur sist och fick då en första gång till frys plus blev gravid men slutade i ett MA. Vågar inte heller sluta med de så fortsätter också haha :) kört på Helhetshälsan och nu senast beställde Elexir.

Ja Livio skulle ge mig trombyl plus fortsätta ta lutinus vid ev graviditet, men kortison var dem med skeptiska. Sahlgrenska ska vi inte prata om myxket svårare att få något där haha :)

Clemmentina skrev 2021-02-14 19:13:54 följande:

Usch vad tråkigt att det misslyckades den här gången. :(

Jag började med låg dos av q10 efter vår första misslyckade ivf (ett ägg). Andra ivf:en gav 6 ägg och två blastocyster. Men det säga att man måste ta rätt stora doser för att få riktigt bra effekt, upp till 600 mg q10 eller 400 mg av de nedan.

Jag följer råden i boken It starts with the egg. Enligt den finns det q10 som är bättre än andra. Ubiquinol anses vara bäst men Bio-quinone från Pharma Nord funkar lika bra. Jag äter även ett kosttillskott som heter NAC. En del förespråkar att fortsätta med låg dos av dessa efter plus eftersom det finns viss forskning som pekar mot att det kan förebygga missfall.

Tyvärr är det få läkare i Sverige som tror att det går att påverka något med såväl kosttillskott eller läkemedel. Min klinik erbjuder varken blodförtunnande eller kortison. Hade gärna testat blodförtunnande faktiskt.

Går inte du på akupunktur? Jag skulle gissa att zonterapi och akupunktur har ungefär samma syfte!? Tror dock personligen mer på akupunktur.

Tack för alla tips!

Jag ska fråga hur min klink ställer sig till trombyl och embryoglue när jag träffar dom imorgon. Det verkar väldigt olika mellan kliniker som ni säger. Går någon av er i stockholm?

Jag har även köpt q10 ifall det blir ytterligare ägguttag och kommer att fortsätta med akupunktur inför nästa insättning, ev samma 7-dagarsbehandling som jag gjorde förra gången, även fast det tar väldigt mycket tid -haha!
  • Annna84
    GlitterLina skrev 2021-02-16 14:50:28 följande:

Hej tjejer

Någon som minns när blödningen kommer igång efter avslutad Lutinus behandling??

Mitt missfall har ej kommit ut än..

Hej! För mig har blödningen alltid kommit innan jag avslutat lutinus, så jag har tyvärr inte någon erfarenhet. Den här gången kom det lite blod och när jag slutade med lutinus kom den dagen efter. Har du landat i allt det jobbiga?
  • Annna84
    Nata1979 skrev 2021-02-17 20:10:18 följande:

Hej tjejer !

Måste fråga er om embryo, hur har dom delat sig när ni återföring efter dag 2 ?

Jag gjorde ägginsättning idag och det hade blivit 3 celler? Är det kört eller finns det hopp ?

Borde det inte ha varit 4 celler dag 2 ?

Lite nervös kring det.

Hej! Har du satt in en färsk eller var det en av de som du kunde frysa? Bytte du klinik? Jag fick tillbaka en med fyra celler dag 2 men en vän fick tillbaka en som hade tappat en av sina celler och just den blev ett barn. Jag hoppas så för dig, du har kämpat länge och detta är verkligen fruktansvärt påfrestande att vara i.
  • Annna84
    Sussna85 skrev 2021-02-18 10:10:33 följande:

Hur gick mötet för dig?

Tack söta du för att du tänker på mig! Jag grät på mötet men kände mig ändå lite lugnare efteråt. De var väldigt tydliga med att om det inte fungerar så är det embryot som inte är bra, och det har ingenting med att jag stöter bort det att göra. Så ingen skillnad i behandling... De tror att vi kommer att lyckas om vi fortsätter med fler behandlingar. Nu ska jag försöka att inte stressa upp mig över alla saker som skulle kunna vara fel på mig och lita på läkarna. Dom kommer inte ge mig trombyl, levaxin osv hur mycket jag än ber om det, för dom tror inte på det. Igår började jag med menopur och ska fortsätta tills nästa VUL om en vecka, efter det får jag veta när det blir insättning. Den här gången tänkte jag försöka ta det så lugnt som möjligt och gå på akupunktur samma dag som återföringen.

Hur mår du? Kan du njuta?
  • Annna84
    Nata1979 skrev 2021-02-18 09:59:43 följande:

Satte in färsk , gjorde det på samma klinik.

Tack ?jag hoppas att den här gången det fäster.

Längtar och bli mamma. Vet verkligen inte hur länge till jag orkar kämpa. Känner är nästan vid slutet.

Har även 2 i frysen, men har nyligen blivit skrapat så min läkare insisterade på färsk. Bättre tydligen.

Jag förstår verkligen känslan, man orkar inte vara i situationen samtidigt som man måste orka för att kunna bli mamma.

Det är fantastiskt att du utöver den du ruvar på nu även har två i frysen, så försök att ha tilltro till att det kommer att fungera. Jag minns att du har berättat att du gjort väldigt många behandlingar, du är så stark och det är din tur nu
  • Annna84
    Sussna85 skrev 2021-02-18 19:52:48 följande:

Ja man får lita på läkarna bara,men ibland så känns det att man ror motströms med dom,när man så gärna skulle vilja pröva nått nytt. Men det lyckades ju fästa sist,så ni kommer att lyckas Aha men du får menopur för att göra kroppen redo för insättning,det är intressant hur många olika behandlingsmetoder det finns

Jag mår upp och ner,försöker ta det lugnt och inte stressa upp mig,men det är svårt när blodet kommer i tid och otid, ikväll var det en blodblandad flytning igen och så molar det som tusan i magen.

Men är sjukskriven nu två veckor framåt,och har ett ultraljud+NIPT test inbokat den 1.3. Får försöka ha is i magen till dess bara nu,jag har ju fått se ett hjärta slå för nån dag sen så.

Vad bra att du är hemma och ta det lugnt nu i 2 veckor, var det pga av blödningen? Jag förstår att det känns långt kvar till nästa ultraljud och nipt, men gud så skönt när du har tagit dig över den delen. Och underbart att det lilla hjärtat slår.

Ja, oj vad många olika metoder det ändå finns. Jag kör stimulerad cykel nu för att stödja lite extra inför insättning. På min klinik får vi även välja mellan att ta lutinus eller ta 2 sprutor ovitrelle. Jag har testat båda men tror mer på lutinus, trots kladdet :) Om jag räknar utifrån tidigare försök så borde jag få sätta in embryot den 3/3. Dagarna släpar sig framåt...
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020