Always choklad skrev 2021-02-14 16:06:24 följande:
Hej
Min doktor har gjort förändringar.
Först förlängt lutinus.
Sedan trombyl + lutinus
Nu nästa embryoglue + trombyl + lutinus.
Trombyl skall bevisligen öka blodflödet. Så rent matematiskt skall det underlätta blodflöde till livmoder och moderkaka då det är blodförtunnande medel.
Varit väldigt lyhörd och hållit med mig om att man måste ändra receptet så att säga om det inte lyckas.
Q10 vad är det, ingen aning
Dhalia skrev 2021-02-14 18:46:43 följande:
Hej, har ätit Q10 i ett år nu, många äter en ganska hög dos på 600 mg men ja har ätit 100mg och ökade för någon månad sedan till 200mg, kan inte påstå jag märkt någon skillnad. Gjort en IVF under 2020 men bytte också till Menopur sist och fick då en första gång till frys plus blev gravid men slutade i ett MA. Vågar inte heller sluta med de så fortsätter också haha :) kört på Helhetshälsan och nu senast beställde Elexir.
Ja Livio skulle ge mig trombyl plus fortsätta ta lutinus vid ev graviditet, men kortison var dem med skeptiska. Sahlgrenska ska vi inte prata om myxket svårare att få något där haha :)
Clemmentina skrev 2021-02-14 19:13:54 följande:
Usch vad tråkigt att det misslyckades den här gången. :(
Jag började med låg dos av q10 efter vår första misslyckade ivf (ett ägg). Andra ivf:en gav 6 ägg och två blastocyster. Men det säga att man måste ta rätt stora doser för att få riktigt bra effekt, upp till 600 mg q10 eller 400 mg av de nedan.
Jag följer råden i boken It starts with the egg. Enligt den finns det q10 som är bättre än andra. Ubiquinol anses vara bäst men Bio-quinone från Pharma Nord funkar lika bra. Jag äter även ett kosttillskott som heter NAC. En del förespråkar att fortsätta med låg dos av dessa efter plus eftersom det finns viss forskning som pekar mot att det kan förebygga missfall.
Tyvärr är det få läkare i Sverige som tror att det går att påverka något med såväl kosttillskott eller läkemedel. Min klinik erbjuder varken blodförtunnande eller kortison. Hade gärna testat blodförtunnande faktiskt.
Går inte du på akupunktur? Jag skulle gissa att zonterapi och akupunktur har ungefär samma syfte!? Tror dock personligen mer på akupunktur.
Tack för alla tips!
Jag ska fråga hur min klink ställer sig till trombyl och embryoglue när jag träffar dom imorgon. Det verkar väldigt olika mellan kliniker som ni säger. Går någon av er i stockholm?
Jag har även köpt q10 ifall det blir ytterligare ägguttag och kommer att fortsätta med akupunktur inför nästa insättning, ev samma 7-dagarsbehandling som jag gjorde förra gången, även fast det tar väldigt mycket tid -haha!