• Anonym (Nyhlén)

Hur Raggar Man På ICA?

Just ICA dyker upp ibland som bra ställen att träffa folk på.
    Varför just ICA? Coop då?
    Jag ser nog lika mycket snygga tjejer på Coop, som jag ser på ICA.
    Det kanske är underförstått att tjejerna på ICA är ute efter flirt.
    Är kassörskorna lovligt byte? Eller ska man satsa på tjejerna ute på golvet?
    Bäst ändå kanske är nån av kunderna.
    Vilka raggningsrepliker eller metoder brukar funka för er?

• Svar på tråden Hur Raggar Man På ICA?
  • Anonym (°°°°°°)
    Anonym (Nyhlén) skrev 2020-08-03 12:35:44 följande:

Ingen skillnad på affärer. Men man raggar inte på någon, oavsett plats, om inte känslan är rätt.

Nej, så är det inte.

Är kassörskorna lovligt byte?

Nej. Dessa människor är på sitt jobb, de är inte där för att tillfredsställa ditt ego.

Eller ska man satsa på tjejerna ute på golvet?

Nej. Se ovan.

Nej. Kunderna är där för att handla. Inte för att bli antastade.

Ett normalt trevligt bemötande där man backar om det inte finns ett ömsesidigt intresse.
  • Anonym (Suck)

Eller så låter man folk handla ifred.

• Anonym (Nyhlén)

Finns många såna här trådar såg jag, om att ragga på ICA.
    Det måste vara en grej alltså.
    Som en skrev på Flashback:
    En sak jag märkt är att när folk undrar hur man skaffar brudar utanför krogen så nämns det ofta att det ska raggas på ICA, bussen, badhuset och allt möjligt.

Hur många har gjort detta själva? Hur ofta har ni lyckats och hur ofta har det slutat i totalt pinsam kattastrof? Kan vara lika kul om det faktiskt ligger lite posetiva resultat bakom tipsen.

• Anonym (Nyhlén)

Han skrev också:

Själv har jag raggat på jobbet, och det lyckades.
     Citera
  • Anonym (Nyhlén)
    Anonym (Nyhlén) skrev 2020-08-03 16:15:56 följande:

Han skrev också:

Själv har jag raggat på jobbet, och det lyckades.
     Citera
    Jag har också raggat på jobbet. Men det ska man inte göra tycker de flesta.
    Men ICA är bättre?
  • riboflavin

Det gör man inte. Låt oss handla i fred.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (Nyhlén)

På IKEA och H&M vimlar det av snygga tjejer. Kan man ragga där?

• Aikido

Ica är att föredra. Mest märkliga människor på Coop. Miljöpartister, djurrättsaktivister, veganer, orienterare. Idel konstiga typer som man inte kan umgås i möblerade rum med. För att inte tala om de anställda. Där kan vi snacka UFOn. Näst efter Samhall är Coop verkligen ett community för de missanpassade. Lidl ska vi inte bara nämna. Där har vi ett avloppshål som suger åt sig patrask både vad gäller kunder och anställda.

Nej Ica ska man ragga på. Det är som datingvärldens motsvarighet till Elitsinglar. Där kan du träffa vettiga männsikor som har akademiska poäng i verklighetsfrämmande ämnen, krystade hobbies och en männsikosyn som får Josef Stalin att framstå som ett helgon.

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Nyhlén) skrev 2020-08-03 12:35:44 följande:

Anonym (Nyhlén) skrev 2020-08-03 16:15:13 följande:

En sak jag märkt är att när folk undrar hur man skaffar brudar utanför krogen så nämns det ofta att det ska raggas på ICA, bussen, badhuset och allt möjligt.

Hur många har gjort detta själva? Hur ofta har ni lyckats och hur ofta har det slutat i totalt pinsam kattastrof? Kan vara lika kul om det faktiskt ligger lite posetiva resultat bakom tipsen.

Anonym (Nyhlén) skrev 2020-08-03 16:21:53 följande:

På IKEA och H&M vimlar det av snygga tjejer. Kan man ragga där?

Människor besöker i huvudsak matvaruaffärer (oavsett vilken) med syfte att handla. Gemene man går inte dit för att ragga, hur hade du tänkt göra? Glida omkring med en tom kundkorg och stöta på tjejer? Tror det är ett bra sätt att tids nog bli utslängd ur affären. 

Att ragga på butikspersonal: NEJ på det. Dom är där för att jobba, inte för att bli raggade på. (Varit med om detta själv att män ska stöta på en när man sitter i kassan och är trevlig dvs gör sitt jobb och det är bara creepy och obehagligt).

Tipset om att ragga på bussen, badhuset och "allt möjligt": På bussen? NEJ. På badhuset? NEJ (du lär bli stämplad som pervo, tror inte badhuspersonalen hade approvat det beteendet heller). "Allt möjligt"? Alla tillfällen är inte bra tillfällen för att ragga. Bara för att man är "där tjejer finns" betyder det inte att det automatiskt är läge att lägga in en stöt. Men vill du göra folk sjukt obekväma och eventuellt bli stämplad som den där som raggar på allt som rör sig så be my guest, tror däremot inte det hjälper dig i sökandet efter en tjej. I min stad finns en kille som notoriskt raggar på tjejer på busshållplatsen i stan, typ går fram till alla kvinnor i åldern 16-35 och provar lägga in en stöt. Alla vet vem han är och alla tjejer undviker honom aktivt eftersom han är störig och upplevs som obehaglig, han har även raggat på mig flera gånger. Och han är ingen kuf, han är typ en till synes normal kille i 25-årsåldern. Han kanske också läst för mycket tips på flashback, vad vet jag. 

Ragga på tjejer på Ikea och H&M: Samma som första stycket; folk är där i ett ärende, inte för att det är en köttmarknad. Men går du runt och besvärar kunder stup i kvarten finns risk att du bli utkastad ur affären om personalen ser dig eller om någon påkallar personalen. Sen, att uppsöka affärer som i regel flest tjejer besöker bara för att ragga skulle jag också säga sänder lite creepy signaler. 

Finns ju en fin gräns också där intensivt raggande lätt slår över till trakasserier. 
  • Anonym (Nyhlén)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-08-03 17:30:58 följande:
    Anonym (Nyhlén) skrev 2020-08-03 16:15:13 följande:

Människor besöker i huvudsak matvaruaffärer (oavsett vilken) med syfte att handla. Gemene man går inte dit för att ragga, hur hade du tänkt göra? Glida omkring med en tom kundkorg och stöta på tjejer? 
    Tycker du att jag verkar veta hur man gör när man raggar på ICA?
Svar på tråden Hur Raggar Man På ICA?