• Namaste84

BIM september 2020

Hej här hoppar jag gärna in! BIM 1 september. Inga barn sen innan, 36 år. Tror jag har ÄL idag (känns det som) aldrig använt ÄL test. Hade sex i söndags och igår och nu blir det inget mer heller kommande dagarna :)

• Namaste84

Hej då la jag till mig själv i den som verkar vara senaste listan, hoppas ingen föll bort nu :)

1/9 saraama, 30 år, andra barnet

1/9 Namaste84, 36 år, första barnet

3/9, Miu1234, 28 år, första barnet

4/9 Intedensomärden, 32 år, tredje barnet

5/9 Norrlänning86, 34 år, tredje barnet

5/9 MsPinnipeds, 29 år, första barnet

5/9 NiMi12, 41 år, andra barnet

6/9 mammatill2, 28 år, tredje barnet

7/9 Jojjo 87, 33 år, första barnet

7/9 Amidina, 34 år, första barnet

7/9 Entusiastisk, 31 år, andra barnet

7/9 Lillaälta, 26 år, första barnet

7/9 Danni83, 36 år, fjärde barnet 

8/9 JARB, 23 år, första barnet

8/9 Link92, 28 år, första barnet

12/9 Stickling, 32 år, första barnet

14/9 Hmathildasj, 28år, tredje barnet

15/9 Josgos, 31 år, andra barnet

?? Hemligperson2020, 34 år, andra barnet

• Namaste84

Jag har gjort två aborter, då blev jag gravid direkt. Sista gången var jag 34. Nu är jag tillsammans med mannen jag verkligen vill ha barn med så vi ?kör väl på? utan någon planering eller så. Känner mina ägglossningar väldigt tydligt och tror jag hade det i tisdags, vi sågs söndag - måndag så skulle ju kunna vara något positivt som hände. Är lite nojig över att det inte ska gå lika lätt denna gång jag är ju äldre nu. Men för 1,5 år sedan fick jag höra att jag är väldigt fertil och har mkt ägg så hoppas, känns långt tills man kan testa!

josgos skrev 2020-08-20 10:13:34 följande:

Läser mycket spännande om kost som gör sekretet bättre och olika liggmetoder här, det är nytt för mig trots att jag redan har ett barn. :) 

All respekt till er som kämpat länge för att bli gravida, så denna fråga är kanske inte riktad till er och vill inte trampa någon på tårna, men vore kul att höra om anledningen till att ni vill ha barn just nu? Någon som gärna vill ha barn innan nästa sommar, eller för att det känns som en bra ålder mellan syskon, eller för att man inväntat större bostad/nytt jobb eller något annat?

Min egen situation är att vi gärna vill att vår snart 2-åring ska ha ett syskon och inte alltför långt efter heller. Min kropp har behövt återhämta sig efter förlossning och skador, annars hade vi kanske börjat tidigare. :) Och det känns som en majbebis vore perfekt, om man fick drömma!

• Namaste84

Hej!

Jag tror inte heller jag kommer testa, BIM är cirka 1/9 för mig men kan lika väl vara imorgon. Jag tänker avvakta några dagar, men nu framförallt sen igår känner jag mig gravid. Det drar och spänner och jag har börjat må illa och får fruktansvärd huvudvärk när jag druckit något glas vin nu i helgen. Tror det blir min strategi :)

quote=80612227][quote-nick]molekyl skrev 2020-08-29 10:54:23 följande:[/quote-nick]

Yay! Jag har fått positivt på äl-stickor! På CD 19. Jag har ju bara haft en ägglossning de senaste åtta åren så jag har inte så bra koll på min cykel än. Jag har gått och tvivlat på om jag ska få ägglossning den här månaden, om jag kanske missade den när jag hade äl-smärta i början av cykeln.

Nu återstår bara att se hur lång lutealfas jag har. Förra månaden blev jag gravid (direkt efter jag slutat med p-ring) men fick ett tidigt missfall. Så den lutealfasen var väl inte helt rättvisande.

Jag kommer inte testa tidigt den här gången. Dels för att jag inte har några tester kvar, men dels för att jag inte tror det kommer behövas. Om jag blir gravid tror jag att jag kommer känna det. Förra månaden kände jag en tyngdkänsla i livmodern innan jag plussade. Den höll i sig i en vecka innan den försvann och jag började blöda. Det var en annan smärta än mensvärk. Jag kände igen den från förra gången jag var gravid, för elva år sedan.

Någon mer som inte planerar att testa? Eller är det en dum fråga att ställa i en BIM-grupp på FL? [/quote]

• Namaste84

Hej :)

Ja det skulle jag nog ändå säga! Har ju två aborter i bagaget och minns illamåendet från den första och den andra den här dragande tunga känslan som jag upplever nu. Plus att min mage är allmänt bubblig och knasig som om jag tryckt i mig gluten och socker men det har jag inte haha! Kände av väldigt tidigt sist men tror också att jag blev skengravid en gång tidigare detta året så man vet ju inte (var för sent på bollen den månaden hade redan haft ÄL men kroppen spelade mig ett spratt)! Lite anledningen att jag vill vänta med att testa är pga det, och att det nu faktiskt är första cykeln som det tidsmässigt kan ha blivit något, och att jag skulle ha sån tur... Är ju inte 30 längre :)

molekyl skrev 2020-08-30 12:08:13 följande:

Hej Namaste84

Det låter ju som bra gravidsymptom. Brukar du få dem annars också?

Håller tummarna för dig.

• Namaste84

Kul då är vi nästan på samma! Är på ÄL + 12 om jag känt rätt, och BIM imorgon eller tisdag/onsdag. Jag har ingen erfarenhet av att testa massa från dag till dag. Jag håller mig några dagar till :) Dock samma med illamående här och huvudvärk som kommer och går! Vi får hålla varandra uppdaterade :) Känner du av något annat?

lebanezzas skrev 2020-08-30 14:24:49 följande:

Hej! Jag hänger på här! Jag är 27 år gammal och detta är mitt första försök. Vi ska gifta oss om 13 dagar så vi ville börja försöka. Gör ingenting ifall de inte fäster på första men håller tummarna.

Jag har bim imorgon eller på tisdag. Är på dag äl + 11. Idag har varit de sjukaste, har haft väldigt stark mensvärk men ingen mens, kollar toan hela tiden. Idag är även första gången jag mår illa, inte så att jag vill spy men de finns där. Har haft ont i brösvåtorna sen äl och igår började jag få ont på sidan av brösten, har även huvudvärk men inte vanlig huvudvärk utan mer som att någon pressar mitt huvud. Tog ett test idag på morgonen men visade negativt, ska testa imon igen om inte mensen kommit.

Har de hänt er att ni fått negativt på morgonen men ett positivt senare på kvällen?

• Namaste84

Brukar också mest känna höger sida. Har haft ofarliga cystor innan och överaktiva äggblåsor så det kanske mest känns på höger för mig då.

molekyl skrev 2020-08-30 12:18:43 följande:

Jag har inte haft något äl-sekret än men idag kom äl-smärtan tillbaka!På höger sida, som alltid. Undrar om jag bara ägglossar där?

• Namaste84

Hmmm vattniga har jag bara när jag börjar få eller har svamp vilket jag får några ggr om året. Det kan inte vara det? Du kanske inte brukar ha det men för mig blir det så. Jag har nästan inga flytningar just nu men känner att ph balansen är lite annorlunda just nu/ surare. Har verkligen ingen kunskap om flytningar men det är säkert super individuellt och betyder nog inget särskilt tänker jag? Säkert ngn annan som har ett bättre svar :)

lebanezzas skrev 2020-08-30 18:52:45 följande:

Min flytningar har typ varit vattniga vilket är konstigt då jag har bim imorgon enligt nc ????

• Namaste84

Kollade precis mina bröst i spegeln och det ser ut som om någon ritat med en bläckpenna på dem haha. Nu är jag iofsig en blekis och har rätt synliga ådror på bröst och handryggar men det här var att ta det ett steg till. Hmmmm nu undrar man ju. BIM alltifrån idag till tisdag typ.

• Namaste84

Kunde såklart inte hålla mig. BIM idag eller imorgon typ. Hade en RFSU sticka testa tidigt som jag använde men inget streck. Tappade nog hoppet lite nu :( Innan när jag varit gravid har jag inte testat förrän efter BIM. Så vet inte om det ändå kan bli ett plus, vågar man hålla hoppet uppe? Ngn som har erfarenhet av att få minus kring BIM och sedan plussa?

Svar på tråden BIM september 2020