• Norrlänning86

BIM september 2020

Mensen kom idag så nu hoppar vi på ett tredje försök för att skaffa syskon till barnen.

Så här kan vi samlas vi som har BIM i september.

Lycka till allihopa. :)

• Svar på tråden BIM september 2020
  • Danni 83

Frågetecknen skulle vara en tumme upp.

Mamma till tre hjärtan 2007, 2010 och 2014
  • Lillaälta
    Madame98 skrev 2020-08-15 14:36:21 följande:

Nej då, är ju vanlig hostmedicin och används i syfte för att lösa upp segt slem. Kvinnans sekret blir tunnare och blir enklare för spermierna att komma in. Brukar även rekommenderas att mannen tar, så blir hans spermier också tunnare. Intressant det här, dock har jag läst att det inte bör tas efter ägglossningen ifall att man skulle vara gravid. Men tror det är samma med rosenroten va?

Ja precis samma som med rosenrot :) kanske bra att prova :)
  • Norrlänning86
    Madame98 skrev 2020-08-14 23:15:32 följande:

Vad kul att du också ska testa på bisolvon. Hört så mycket positivt om det så vi får se om det faktiskt hjälper oss att bli gravida denna cykel. Hoppas. :)

Jaa jag har också läst mycket positivt om det så nu håller jag tummarna för oss.:) vilket försök var ni på nu?
  • Madame98
    Norrlänning86 skrev 2020-08-15 19:50:27 följande:

Jaa jag har också läst mycket positivt om det så nu håller jag tummarna för oss.:) vilket försök var ni på nu?

Blir försök 4 denna cykel. Såg att ni var på försök 3, när har du ägglossning? Försöker klura ut när jag ska börja med bisolvon haha, vet att man ska ta det från mens men min ägglossning sker tidigast på cykeldag 22 typ så vet inte om man bör ta det så tidigt. Hur långt innan ÄL började du?
  • Mamma91a

Längtar så till veckan som kommer. Äl på lördag enligt appen och jag har precis slutat blöda efter missfallet????

• Norrlänning86
    Madame98 skrev 2020-08-15 23:34:38 följande:

Blir försök 4 denna cykel. Såg att ni var på försök 3, när har du ägglossning? Försöker klura ut när jag ska börja med bisolvon haha, vet att man ska ta det från mens men min ägglossning sker tidigast på cykeldag 22 typ så vet inte om man bör ta det så tidigt. Hur långt innan ÄL började du?

Min cykel är typ 30-32 dagar och har kortare lutealfas.. så troligen 25 augusti.. så jag började med bisolvon i fredags :) läste att man ska bara ska ta det i tio dagar men enligt bisolvonmetoden så ska man ta från mensens sista dag(?) men blir ju mer än 10 dagar för mig. Så jag tänkte att jag kör 10 dagar innan ägglossning :) och så tempar jag också så ser jag om äl är 25e eller nån dag innan. :) haha roligt att enligt min app så har jag äl cykeldag 22 precis som dig. :)
  • Mamma91a

Ni som kör ägglossningstester, när på dagen testar ni ?

Jag jobbar på dagarna så jag kommer inte kunna testa tex vid 10 som det står på vissa test.

Jag kommer köra clearblue och där står det att man inte ska ha kissat på minst 4 timmar ?

Ska jag köra på morgonen när jag vaknar ? Eller blir det fel svar?

• NiMi12
    Mamma91a skrev 2020-08-16 18:33:19 följande:

Ni som kör ägglossningstester, när på dagen testar ni ?

Jag jobbar på dagarna så jag kommer inte kunna testa tex vid 10 som det står på vissa test.

Jag kommer köra clearblue och där står det att man inte ska ha kissat på minst 4 timmar ?

Ska jag köra på morgonen när jag vaknar ? Eller blir det fel svar?

CB kör jag alltid på morgonen. Förra månaden fick jag dock tom ring på morgonen, sen kom äl värken några timmar senare. Så jag tog ett nytt test eftersom jag inte hade kissat på fyra timmar och då fick jag fast gubbe. Tog äl test morgonen efter och fick fast gubbe då med. Så det verkar funka vilket som. Men CB tror jag skriver morgonurin på sin sida.
  • Mamma91a
    NiMi12 skrev 2020-08-16 19:10:35 följande:

CB kör jag alltid på morgonen. Förra månaden fick jag dock tom ring på morgonen, sen kom äl värken några timmar senare. Så jag tog ett nytt test eftersom jag inte hade kissat på fyra timmar och då fick jag fast gubbe. Tog äl test morgonen efter och fick fast gubbe då med. Så det verkar funka vilket som. Men CB tror jag skriver morgonurin på sin sida.

Tack för ditt svar :)
  • Link92

Hej på er! Liten update om vår fertilitetsutredning :) igår kunde vi skicka in blanketter (med typ 25 frågor till mig och 10 till mannen) via 1177 och idag på fm fick vi båda meddelanden om att en barnmorska kontaktar oss inom 2-4 veckor. Känns seriöst att de återkopplar så snabbt :)

Då jag har ägglossning om 8-10 dagar så blir det ett försök till på egen hand iallafall. Skönt att veta!

Hoppas att ni andra har det bra, fint att följa er mot denna BIM!

Svar på tråden BIM september 2020