• Skogssport

    Föräldrar till SKOLBARN som fortfarande nyttjar FRITIDS!

    Frågan gäller MORGONFRITIDS!

    Om ditt barn är för gammalt för morgonfritids, men har gått på morgonfritids förut, så kan du rösta på den tid du vanligtvis lämnade då.

    Till samtliga: Om tiderna är olika för olika dagar, så rösta på den mest vanligt förekommande tiden för ditt/dina barn.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Föräldrar till SKOLBARN som fortfarande nyttjar FRITIDS!
  • Anonym (Tidigt-sent)

    Lämnar tidigast av alla 05:30, går hemifrån 05:00.

    Hämtar senast av alla 18:30, är hemma 19:00.

    Om barnet inte följer med kompisar hem (vilket händer väldigt ofta).

    Men när pappan är hemma (jobbar på oljerigg 2 veckor och ledig 4 veckor) så går barnet inte på fritids utan endast 08:30-13:00 i skolan (går i tvåan).

    Men nu i trean så kommer barnet att få gå själv till- och från skolan och kan då välja fritt mellan hemmet och fritids.

  • MammAmma

    Jag börjar jobba 6.45 när jag har barnen och fritids öppnar 6.30, så jag lämnar vid öppning. Skolan ligger bredvid mitt jobb så det är inga problem med att hinna.

    Slutar oftast 15.30, men nåt av de tre äldre syskonen hämtar ibland tidigare (han slutar skolan kl 14) så han slipper ha så långa dagar jämt, om de har kort skoldag. Äldsta börjar på högskolan nu i höst och kommer läsa på distans, så han har lovat att hämta när han kan :)

  • LFF

    Lämnar mellan 06:30 och 06:45 beroende på när vi kommer iväg på morgonen. 

  • Anonym (Vi)

    Svarade 07.45 men det verkade inte ha registrerats.

    Hur som helst så jobbar jag på samma skola som mitt barn går i. Vi FÅR inte öppna innan kl 06.00, behöver man tillsyn innan dess så är nattomsorg som gäller. Vi har officiellt öppet till 18, behöver man ha längre tid än så får man ansöka om det, och då får vi ha öppet till 19. Efter det är det återigen nattomsorg som gäller.

  • Anonym (Tidigt-sent)
    Anonym (Vi) skrev 2020-08-05 14:18:21 följande:

    Svarade 07.45 men det verkade inte ha registrerats.

    Hur som helst så jobbar jag på samma skola som mitt barn går i. Vi FÅR inte öppna innan kl 06.00, behöver man tillsyn innan dess så är nattomsorg som gäller. Vi har officiellt öppet till 18, behöver man ha längre tid än så får man ansöka om det, och då får vi ha öppet till 19. Efter det är det återigen nattomsorg som gäller.


    Oj! Hur är det för dig att jobba på samma skola som barnet går på?

    Men framförallt; hur är det för barnet!?

    Trodde inte ens att man fick arbeta på samma skola som ens barn går på.
  • Elin P

    Brukar lämna vid kl 7 på fritids, börjar 7.30 på jobbet. Han går sen hem själv efter skolan kl 14. Sonen är 9 år, ska börja åk 3.

Svar på tråden Föräldrar till SKOLBARN som fortfarande nyttjar FRITIDS!