• pepsimax

Hur fan orkar alla ??

Jag orkade inte utan valde netflix och glass efter 10 år av det du beskriver. Mina barn blev helt normala. 

• pepsimax
    Det är okej att inte barn har aktiviteter 24 7.

En aktivitet i veckan räcker. Det är okej att ha tråkigt, och att föräldrarna inte ständigt aktiverar och leker med barnen. 

Jag har fått sociala och kreativa barn som haft varsin aktivitet, den ena fotboll och den andra har spelat ett instrument i alla år. De har fått byta aktivitet om de velat, men de har inte velat. 

Man behöver göra ingenting också ibland för att få fart på fantasin.
  • pepsimax
    Editb skrev 2020-08-06 17:28:03 följande:
    Såhär satsar jag också på att leva mitt liv när mina barn blir äldre (är föräldraledig just nu). Med all respekt för de som inte kan, så tror jag att många som är 2 föräldrar i ett hem har möjlighet att gå ner i tid om man bara prioriterar om ekonomin lite. 

Man måste inte renovera, åka utomlands X antal gånger per år etc etc. Sådant gjorde inte folk när jag växte upp. Jobba mindre istället och må bättre, stressa mindre. Minimera barnens aktiviteter till en var. Skala ner!

I dagens samhälle förväntas alla göra allt samtidigt. Inte konstigt att alla bränner ut sig.
    Som ensamstående förälder så kan det vara svårt att gå ner i tid, för det blir svårt att klara sig ekonomiskt. 
Svar på tråden Hur fan orkar alla ??