• Skogssport

Hur fan orkar alla ??

Det finns en kalenderapp i iPhone (finns säkert i alla telefoner, men jag kan endast uttala mig om iPhone).

Annars finns det kalendrar att ladda ner från appstore (eller motsvarande butik för andra telefoner).

Det räcker med EN kalender. I den har du påminnelser och allt du behöver för att inte missa något.

Men om din inställning är att du helst av allt bara vill äta glass och se på Netflix, så är du kanske inte så brydd och engagerad som andra föräldrar?

• Skogssport
    lövet2 skrev 2020-08-05 13:03:08 följande:

Det finns inga genvägar där. Mina barn fick ha 2 aktiviteter var och inte mer än så. Det var inte bara för min skull utan även för deras. Även roliga aktiviteter ger stress och press på ungarna, för de hinner inte koppla av och bara vara.

De fick ha en aktivitet som krävde min medverkan, t ex fotboll. Träningar höst-vinter-vår och matcher på sommaren, så sommaren var mest intensiv. Ungarna i laget delades in i grupper på 4 barn, och så hade vi ett rullande schema på vem i gruppen som skulle skjutsa. Den som fick förhinder fick fixa en ersättare.

Sedan fick de ha en aktivitet som de skötte i princip själva. Någonstans inom gångavstånd och något som inte krävde att jag medverkade. Barnkör, kyrkans barnverksamhet eller något.

Det beror ju på hur dagarna i övrigt ser ut?

Går man i skolan mellan 8-14, vilar mellan 14-17:00 och har aktivitet mellan 17:30-18:30 så kan man gott och väl ha flera olika, eller en som kräver flera dagar.
  • Skogssport

Har man inte gång/cykelavstånd blir det ju knepigt.

Alexi skrev 2020-08-06 19:50:40 följande:

Jag stressar ihjäl mig över allt skjutsande, dvs att alla vardagskvällar är uppbundna med skjutsande. Även om jag och majen förstås delar på det.

Men i våras gick det bra tack vare att vi båda jobbade hemifrån. Det gjorde all skillnad i världen.

Men vi kör med kalendrar, whiteboard med de stående tiderna samt veckoplanering med hela familjen.

Svar på tråden Hur fan orkar alla ??