• MRTNFRSBRGH

Hur fan orkar alla ??

Läser alla svar här är och kommer att tänka på en sak ...Obestämd

Visst är det bra med alla digitala kalendrar som de flesta använder sig av. De funkar ju! 

Men känns det inte onödigt att alla ska göra samma sak - om och om igen? När min dotter har dans, lägger alla föräldrar in datum och tid i sina kalendrar. Det borde ju räcka med att hennes danslärare lade in den informationen i någon sorts central kalender, så kunde allas kalendrar bara uppdateras? 

Varför finns inte den funktionen? Eller finns den? Drömmer

Och Carrolina1978: du är bäst. Alla kan inte komma ihåg allt. All respect till singelföräldrar!!!

• MRTNFRSBRGH
    nnnnnnnn skrev 2020-08-05 17:01:31 följande:

Den funktionen finns!
    Vi prenumererar på barnens kalendrar i fotbollen, kommer inte ihåg exakt hur man gjorde, men gick in och klickade på "prenumerera" så dök det automatiskt upp i kalendern. Dvs alla träningstider, plats och även matcher och cuper mm. Dvs allt som tränarna lägger in på mitt barns lag i deras webkalender.
    Sjukt smidigt för oss föräldrar!

Sant! Den finns ju. Men varför används den så sällan? Är det krångligt att få det att funka? 

Jag får väl utveckla en egen tjänst ...
  • MRTNFRSBRGH
    John74 skrev 2020-08-14 13:45:11 följande:

Min sons lag använder Allies, som jag tycker fungerar bra. Allt på ett ställe, liksom. Kalender, klasslista och chatt för varje grupp, där en grupp kan vara allt från ett fotbollslag till en klass. Allt hamnar på en sorts tidslinje, sen kan man skicka det vidare till sin kalender i mobiolen. Vi har tagit med den till hans skola och fått föräldrarna i klassen att använda den, det är sjukt smidigt att ha allt på ett ställe och nå alla på en gång. Nu skall vi bara få hans syrras klass att köra den. 

www.weareallies.se finns för apple och android och är gratis. 

Har hört talas om den där. verkar riktigt bra. Vad är skillnaden mot att använda Google calendar då? Är inte det samma sak? typ?
Svar på tråden Hur fan orkar alla ??