Inlägg från: Anonym (Ganska exakt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ganska exakt)

    Vad får ni UT i lön varje månad?

    Får ut ganska exakt 26000 efter skatt på heltid (45h/v som högstadielärare). Kommande läsår ska jag dock jobba 80% och det ska bli skönt och troligtvis värt den minskade inkomsten känner jag (ska dock fylla upp med föräldrapenning så det blir inte riktigt 20% inkomstbortfall).

  • Anonym (Ganska exakt)
    Core skrev 2020-08-05 20:17:21 följande:

    Är det så dåligt alltså? Har funderat på att svida om till högstadielärare, men tjänar snäppet bättre nu som hantverkare utan studielån ..


    Ja, min heltidslön är 35800 före skatt, åtta år sedan examen och därefter två jobbyten då jag gick upp markant i lön. I år fick jag exakt en procents löneökning dvs 800 kr.
  • Anonym (Ganska exakt)
    Anonym (50%) skrev 2020-08-06 12:16:18 följande:

    Jag kan inte svara för andra, jag talar bara utifrån mig själv och mina förutsättningar.


    Vad är det mer exakt du gör inom digital reklam då? Är du influencer eller? Det är ovanligt att man skulle tjäna 30000 efter skatt på heltid för vanlig 40 timmarsvecka utan någon högskoleutbildning, möjligen en del hantverkare och liknande som ligger däromkring. Även för folk med högskoleutbildning är 30 efter skatt en bra lön. Jag vet flera som har doktorsexamen och får ut under 30 efter skatt för en forskartjänst vid de stora svenska universiteten.
Svar på tråden Vad får ni UT i lön varje månad?