Forum Ekonomi - Ekonomi & juridik
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Vad får ni UT i lön varje månad?

Ons 5 aug 14:46 Läst 0 gånger Totalt 140 svar
    Skogss­port
    Visa endast
    Ons 5 aug 14:46

Frågan gäller alltså vad DU (en person, INTE som hushåll) får ut i NETTOLÖN varje månad.

Skriv gärna en kommentar med hur många timmar du arbetar, för att få den lön du får.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Anonym (50%)
    Visa endast
    Fre 7 aug 17:12 #121
    Anonym (Våra löner) skrev 2020-08-07 17:03:08 följande:

Låter fantastiskt, bra förhandlat!

Vad har du för utbildning, erfarenhet och yrke idag? Blir så nyfiken.

Key account manager på ett företag som främst pysslar med digital marketing, men även andra tjänster.
  • Anonym (50%)
    Visa endast
    Fre 7 aug 17:12 #122 -1

Nej, ingen utbildning. Learning by doing.

• Anonym (50%)
    Visa endast
    Fre 7 aug 17:15 #123
    Anonym (Jessica) skrev 2020-08-07 17:11:28 följande:

Men vad roligt för dig! Fortfarande: Inse att då har du haft en jäkla tur med dina jobb! Men för majoriteten går det inte att välja eller kompromissa, för räkningar ska betalas och maten ska ner i magen.

Du har nått dina mål. Men dina mål är inte allas mål.

Och förstå vilket privilegierat liv du lever. Att öht "ha råd" att ha mål kan vara ett privilegium i sig.

OJ, vilken skev syn på människans förmågor.
  • Anonym (Jessi­ca)
    Visa endast
    Fre 7 aug 17:31 #124
    Anonym (50%) skrev 2020-08-07 17:15:12 följande:
    OJ, vilken skev syn på människans förmågor.
    Eller: Vilken verklighetsförankrad insikt om att alla har olika förutsättningar. 
  • Anonym (Våra löner)
    Visa endast
    Fre 7 aug 17:32 #125
    Anonym (50%) skrev 2020-08-07 17:12:04 följande:

Key account manager på ett företag som främst pysslar med digital marketing, men även andra tjänster.

Jag förstår. Då är du riktigt viktig för företag eftersom du håller de största kunderna. Antar jag.
  • Anonym (Våra löner)
    Visa endast
    Fre 7 aug 17:38 #126
    Anonym (50%) skrev 2020-08-07 17:12:53 följande:

Jag tycker att vilja och arbetsmoral borde uppvärderas. Idag är det svårt att få in en fot om man inte har en utbildning. Det räcker inte med arbetskraft, utan det måste kunna legitimeras. Jurisdiktion. Men å andra sidan så är väl inte alla utbildningar särskilt avancerade. Man behöver emellertid inte gå en ingenjörsutbildning för att lyckas tjäna pengar så att säga.
  • Anonym (50%)
    Visa endast
    Fre 7 aug 17:47 #127
    Anonym (Våra löner) skrev 2020-08-07 17:32:32 följande:

Jag förstår. Då är du riktigt viktig för företag eftersom du håller de största kunderna. Antar jag.

Så skulle man kunna tolka det, ja.
  • Anonym (Heh)
    Visa endast
    Fre 7 aug 18:37 #128
    Anonym (50%) skrev 2020-08-07 17:12:04 följande:

Jag är också nyfiken! Inte för jag skulle kunne tänka mig ett jobb inom KAM, inte alls för mig. Men dina vilkor är lite inspirerande! Hur länge har du jobbat i din nuvarande roll? Och om du går 15-20 år tillbaka (min ålder) hur såg din arbetssituation ut då? Är nyfiken hur förhandlingarna har utvecklats! Ska vässa på mina egna nu, tills när de är nästa tillfälle!
  • Anonym (Stuar­t Little­)
    Visa endast
    Fre 7 aug 18:43 #129

Jag har ut efter skatt i snitt 85tkr/mån åtta av årets månader, och drygt 45tkr de övriga fyra månaderna.

Utslaget på ett år blir det kring 72tkr/mån.

Driver eget. Spenderar mellan 60-65 timmar i veckan.

• Anonym (AB)
    Visa endast
    Fre 7 aug 19:58 #130
    Anonym (Stuart Little) skrev 2020-08-07 18:43:01 följande:

Jag har ut efter skatt i snitt 85tkr/mån åtta av årets månader, och drygt 45tkr de övriga fyra månaderna.

Utslaget på ett år blir det kring 72tkr/mån.

Driver eget. Spenderar mellan 60-65 timmar i veckan.

Varför plockar du så hög lön?

Är det inte bättre att plocka aktieutdelning?

Vi håller oss under statlig skatt sen aktieutdelning på 500 000 till 1 miljon.

Blir mindre skatt då.
  • Anonym (J)
    Visa endast
    Lör 8 aug 14:00 #131
    Anonym (50%) skrev 2020-08-07 17:12:53 följande:

Ingen eftergymnasial utbildning alls? Var det aldrig ett mål för dig att lyckas med en utbildning? Saknar du inte att ha fått känna den känslan och stoltheten den ger?

Min man hade det som du. Otroligt väl förspänt på jobbet, både lönemässigt och förmåner. Ingen utbildning. Blev av med jobbet och sliter nu röven av sig för låg lön då det är otroligt svårt att få bättre jobb utan utbildning.
  • Sön 9 aug 18:21 #132
    Anonym (50%) skrev 2020-08-06 12:16:18 följande:
    Jag kan inte svara för andra, jag talar bara utifrån mig själv och mina förutsättningar.
    Det är inte lätt att prata sig till något annat än avtalen säger om man inte har någon typ av spetskompetens.

På mitt jobb skulle dom säga till alla att duger det inte tar vi in någon annan.

Skulle tro att dom yrken som flest människor har är ganska lågavlönade.
  • Fre 21 aug 01:03 #133

50 000/mån, ekonom

• Anonym (kamra­t)
    Visa endast
    Fre 21 aug 02:27 #134

39,000 netto. Får även en årlig bonus på mellan 23,000 och 47,000 beroende på resultat. 

• Anonym (Vad för jobb?)
    Visa endast
    Fre 21 aug 07:03 #135

Ni som har jättehöga löner så att ni får ut mer än 50? per månad - vad har ni för yrken ? Är nyfiken och själv fast ett steg nedanför när det gäller lön...när jag får löneförhöjning går ju nästan allt bort i skatt, så efter skatt blir det inte särskilt stor ökning år från år.

• Fre 21 aug 09:04 #136

75-150Tkr/Mån

• Fre 21 aug 09:04 #137

I egen verksamhet, inom finans.

• Anonym (Hubbl­e)
    Visa endast
    Fre 21 aug 22:58 #138
    Anonym (Vad för jobb?) skrev 2020-08-21 07:03:08 följande:

Ni som har jättehöga löner så att ni får ut mer än 50? per månad - vad har ni för yrken ? Är nyfiken och själv fast ett steg nedanför när det gäller lön...när jag får löneförhöjning går ju nästan allt bort i skatt, så efter skatt blir det inte särskilt stor ökning år från år.

Nu jag kanske inte rätt person att svara på det för jag jobbar inte i Sverige längre. Men jag jobbar som grafiker i spelbranschen. Min lön var otroligt mycket lägre när jag bodde i Sverige, som mest tjänade jag ungefär 25k/månaden INNAN skatt. Även om man räknar bort sjukförsäkring och privat pensionssparande där jag bor nu så har jag minst 4ggr mer pengar att röra mig med nu.

Jag har mer eller mindre gett upp tanken på att kunna jobba med detta i Sverige igen, helt enkelt inte värt ett sånt stort steg ner i levnadsstandard...
  • Anonym (Arkiv­arie)
    Visa endast
    Lör 22 aug 08:59 #139

Får ut ca 30 000 efter skatt som statligt anställd arkivarie med ungefär 3 års erfarenhet + utbildning. Ligger lågt sett till arbetsbörda och insats men har blivit lovad rejäl höjning i höst (får väl se hur det blir med det i o m Corona).

• Lör 22 aug 09:15 #140

Runt 55k i månaden. Jobbar ca 40 timmar normalt men mer när/om det behövs.

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll