• Thu 6 Aug 2020 09:22
    791 visningar
    8 svar
    8
    791

    Nytt jobb & gravid v. 19

    Hej! (Blev lite längre än vad jag tänkt, men måånga tankar i huvudet..)

    Som ni förstår från rubriken så påbörjar jag på måndag ett nytt jobb i ny kommun. Jag om min sambo separerar dessutom så det är en tuff period nu, men samtidigt mår jag bättre än på länge då vi kämpat på i över 6 månader. Graviditeten blev från vårt enda samlag under denna tid.. Jag har en hormonrubbning så enligt läkare ska jag ha svårt att bli gravid. Men så blev det och så är det! {#emotions_dlg.flower}


    Nu till frågan.. Jag arbetar som djurskötare på gård, alltså med mjölkkor. Gården har förutom mig en till anställd plus mannen som driver stället.
    Jag har tänkt att sålänge jag mår bra kommer jag att jobba på, och även ganska snart efter BF. Kan nämligen ha med bebis och göra sysslorna med många pauser då jobbet är flexibelt. Har sett det förr av många kvinnor. Och jag måste få in mer i kassan än föräldrapenning för att få ihop det som ensamstående.

    Grejen är den att detta nya ställe som öppnat chansen för mig att komma loss från nuvarande relation, med hus och jobb, vet ännu inte om att jag är gravid. De vill väldigt gärna ha mig då de ser att jag är rätt person för deras ställe. Och därför vill jag få chansen att visa dom någon vecka innan jag berättar, att jag faktiskt även är rätt person. Det syns ännu inte på mig, speciellt inte med arbetskläder osv. Tänker också att barnet lär komma till i rätt årstid för en bonde, då det är lågsäsong under vintern. BF beräknad 2/1.

    Hade ni gjort detsamma? Eller hade ni berättat direkt? Jag vet att man inte måste berätta om en graviditet förrän 2 månader innan BF, men öppna kort varar såklart längst på ett sådant här litet ställe. Samtidigt hade jag nog inte fått chansen om jag berättat under vårt första samtal. 

    Har ni kanske haft liknande erfarenheter? 
    Tell me..


     


    gravid, nytt jobb,