• Anonym (nja)
    Fri 7 Aug 2020 06:19
    1105 visningar
    4 svar
    4
    1105

    När blir man ihop...

    0191 skrev 2020-08-06 20:26:17 följande:

    Hej! Jag dejtar en kille lite mer än halv år och vi är inte tillsammans än eller har sagt att man älskar varandra (Jag har sagt de tre magiska ord men han sa att han är inte redo för detta ord) Han sa att han kan inte se mig som sin flickvän... (det var för två månader sen) och nu han han sagt att han tror att vi passar inte för varandra... men när jag frågade om han vill göra slut så sa han att han är inte redo...

    Jag vet inte vad ska jag göra, är det dags att göra slut eller fortsätta kämpa för att bli tillsammans... Känns att man vill fortsätta efter så lång tid vi dejtade... men mina väner säger rätt jag ska göra slut och inte vänta tills han gör slut

    Är det någon dom va i samma situation?

    Kan någon rekommendera vad ska jag göra...


    Tyvärr låter det som att ni inte är i samma fas och att han nu efter att förälskelsen börjar dala, vill göra slut. Men sen "vågade"han inte riktigt göra det, men det låter för mig som en uppförsbacke. En (du) kan inte göra så att relationen utvecklas utan det måste ju båda vilja, om det ska hända nåt. 

    Om någon sa till mig "jag kan inte se dig som flickvän" - vad skulle jag då stanna för? 
  • Anonym (nja)
    Fri 7 Aug 2020 06:21
    #4

    Ditt argument att man vill fortsätta för att man dejtat så länge blir väl ändå lite konstigt? För det första är ett halvår inte speciellt länge, även om det kanske känns så för dig. För det andra kan det väl inte vara enda skälet till att man vill fortsätta, att man lagt ner lite tid på det? 

Svar på tråden När blir man ihop...