• Anonym (Kaffedraken)

    Ge mig era bästa tips- Huvudförhandling

    Ska på huvudförhandling om 10 dagar där den andra föräldern yrkat på ensam vårdnad.

    Ge mig era bästa tips att tänka på samt konkreta smarta drag på Huvudförhandlingen.

  • Svar på tråden Ge mig era bästa tips- Huvudförhandling
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ta en funderare på vad du vill uppnå, vad som är viktigt och vad du kan kompromissa om. Låt i första hand ditt ombud ta snacket med rätten och motparten.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Kjell2 skrev 2020-08-09 18:04:29 följande:

    Ta en funderare på vad du vill uppnå, vad som är viktigt och vad du kan kompromissa om. Låt i första hand ditt ombud ta snacket med rätten och motparten.


    Tack!

    Hur bör man vara klädd vid en HF?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Omöjligt och beror helt på hur omständigheterna ser ut. Handlar inte om att vara smartast utan att se till barnens bästa. Ditt juridiska ombud vet nog.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Och att helt förlora rätten till vårdnad är mycket svårt. Då är det upp till motparten att bevisa att du är en väldigt olämplig vårdnadshavare.

    Antar att det även finns en utredning från familjerätten. Vad är deras rekommendationer?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Är det kanske du som flyttat iväg långt med er son?

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-08-09 19:03:14 följande:

    Är det kanske du som flyttat iväg långt med er son?


    Isf den som har en före detta som flyttat långt bort med sonen. Eftersom denna persons hävdar sig bli stämd på vårdnaden och inte tvärt om.

    Om ni inte hon som flyttat vänt på det för att förhoppningsvis inte bli igenkänd
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (TS) skrev 2020-08-09 18:10:40 följande:
    Tack!

    Hur bör man vara klädd vid en HF?
    Business casual fungerar bra.

    Det smartaste draget du kan göra är att vara ärlig med vad du vill, öppen för lösningar även om de inte är 100% vad du vill och att vara så saklig som det bara går utan att gå till attack.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (H) skrev 2020-08-09 19:07:21 följande:

    Isf den som har en före detta som flyttat långt bort med sonen. Eftersom denna persons hävdar sig bli stämd på vårdnaden och inte tvärt om.

    Om ni inte hon som flyttat vänt på det för att förhoppningsvis inte bli igenkänd


    Just det!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (TS) skrev 2020-08-09 18:10:40 följande:

    Tack!

    Hur bör man vara klädd vid en HF?


    Välvårdat men det är inte överdrivet noga.
Svar på tråden Ge mig era bästa tips- Huvudförhandling