• Mon 10 Aug 2020 09:15
    421 visningar
    3 svar
    3
    421

    Tyckte ni om kurserna på ert högskolepgrogram?

    Jag har kommit in på ett högskoleingenjörsprpgram nu till hösten, som ändå kändes rätt så intressant. Nu har jag tittat en del på kurserna jag ska läsa och känner mest ?uschhhhh, det här lät inte kul?. Hade ni samma känsla? Tyckte ni om kurserna ni läste? Eller tyckte ni inte om dom men tyckte ändå om jobbet sen? Tacksam för alla tips och inputs!

  • Svar på tråden Tyckte ni om kurserna på ert högskolepgrogram?
  • Mon 10 Aug 2020 09:28
    #1

    Vissa var absolut roligare än andra, fasade exempelvis inför "Statistik för biologer" men den var faktiskt väldigt lärorik. Försök se det som att alla kurser har en poäng för ditt framtida yrkesutövande.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Mon 10 Aug 2020 12:28
    #2
    Elsa891 skrev 2020-08-10 09:15:36 följande:

    Jag har kommit in på ett högskoleingenjörsprpgram nu till hösten, som ändå kändes rätt så intressant. Nu har jag tittat en del på kurserna jag ska läsa och känner mest ?uschhhhh, det här lät inte kul?. Hade ni samma känsla? Tyckte ni om kurserna ni läste? Eller tyckte ni inte om dom men tyckte ändå om jobbet sen? Tacksam för alla tips och inputs!


    Jag ska ärligt säga att jag tyckte att den absoluta majoriteten av alla kurser jag läste var jätteintressanta och roliga. Det var bara två-tre stycken kurser under kandidaten som var antingen tråkiga eller kändes irrelevanta.
  • Anonym (Nästa­n alla)
    Mon 10 Aug 2020 12:47
    #3

    Jag såg fram emot alla kurser förutom en som handlade om kommunikation. Men när vi väl började var den faktiskt rolig som tur var. Skulle inte orka gå ett 5-årigt program där säg, hälften av kurserna kändes blä bara genom att läsa namnen. Gick en termin på ett annat 5-årigt program som jag trodde jag ville bli. Men fy bubblan när jag började lusläsa kurserna i detalj och kände bara nej. Hoppade av och började på utbildningen jag går idag som jag väldigt snart är klar med.

    Utbildningen ska kännas rolig och lockade, annars orkar man inte genomföra den. Det är tungt som det redan är med att klara kurser för att gå vidare och få fortsatt csn år in och år ut, sedan orka sommarjobba på det.

Svar på tråden Tyckte ni om kurserna på ert högskolepgrogram?