• sawe05

    DS eller bb Stockholm?

    Det finns säkert flera trådar redan men vill ha ny information. Står i valet och kvalet om vi ska välja Danderyds förlossning eller bb stockholm. Vad hade ni valt och varför? Vill som sagt gärna ha så ny information som möjligt så det är aktuellt. Detta är min första graviditet och är gravid genom ivf så bär på en del oro samt är rätt rädd inför förlossningen.

  • Svar på tråden DS eller bb Stockholm?
  • norrlandsMamma2020

    Födde på BB Stockholm! Såååååå nöjd. Fick havandeskapsförgiftning och en bebis som låg knasigt med huvudet och blev tilldelad ett specialteam på 2 barnmorskor och 1 uska med rätt erfarenhet för mitt ?fall?. Kände mig väl omhändertagen och lugn hela tiden trots en bökig förlossning.

  • Hallonpaj83

    Födde på Danderyd förlossning för exakt 6 månader sen. Har bara positiva saker att säga. Väldigt trevlig personal och jag hade oftast 3 stycken i rummet då jag förlöste.

    Ps. Mörby hotell var som en dröm, värt att lägga några nätter på efteråt. (Jag var förstföderska så kändes väldigt tryggt att få påhälsning av barnmorskorna med jämna mellanrum)

  • fruvalborg

    Jag har nog missat något helt, jag trodde BB Stockholm och förlossningen på Danderyd var samma ställe??? Ligger inte båda på sjukhuset i Mörby? Vad är skillnaden?

  • LaFontaine

    Båda barnen är födda på BB Stockholm. Den sista i januari. Jag är väldigt nöjd med båda förlossningarna. Jag har riskgraviditeter och har gått på spec-mvc där och är supernöjd också med läkarna där. Under förlossningarna hade de bra koll på mig och det fanns en plan som alla barnmorskor gick igenom.

    Jag bodde på vårdavdelningen första gången och på DS neo andra, eftersom BB Stockholm hyr in sig där för de som är för friska för vårdavdelningen, men i behov av uppsikt. Det var lite sjavigt och väldigt slitet, men BB Stockholms personal var lika bra ändå

  • Hallonpaj83

    Det ligger i samma byggnad men olika drivet vad jag förstår Danderyd sjukhus är via landstinget å bb Sthlm privat. Men vad den egentliga skillnaden på vården är vet jag inte, annan personal och arbetssätt kanske.


    fruvalborg skrev 2020-08-15 17:13:17 följande:

    Jag har nog missat något helt, jag trodde BB Stockholm och förlossningen på Danderyd var samma ställe??? Ligger inte båda på sjukhuset i Mörby? Vad är skillnaden?


Svar på tråden DS eller bb Stockholm?