Alkohol före tandläkaren?
Är det någon smärtkänslig som testat dricka alkohol för att bedöva extra före tandläkarbesök?
Är smärtöverkänslig och massa bedövning hjälper inte tillräckligt, ej heller terapi, fått svaret att jag bara är så.
Måste till tandläkare för att laga ett hål och har kollat upp alternativ på bedövning/smärtlindring.
Lustgas bedövar inte men gör en behagligt lugn så man ska klara smärtan bättre (kostar c:a 1000kr!)
Finns bieffekter och en speciell som också kan komma efteråt om man har methyleringssvårigheter i kroppen är att man kan få b12-brist ett par veckor efter. Går nog att åtgärda med tillskott men verkar osäkert vilka fler bieffekter det kan bli? Dela gärna med er av erfarenheter :).
Fick tips från tandläkare att de även erbjuder "Midazolam"
"Vi använder oss också av ett annat lugnande medel som heter Midazolam ngt man dricker 20 min innan behandling, ångestdämpande och ger också lite minnesförlust, dvs efteråt kommer du inte håg så mkt framförallt har du ingen känsla av att det varit obehagligt."
Tyckte det lät som rohypnol så kollade upp det och jo, det är också en benzodiazepin så det är uteslutet för mig, pallar inte sånt.
Dricker vanligtvis inte så det räcker med ett par glas för en lugnande, bedövande effekt och jag vet hur alkohol fungerar i min kropp. Har dock aldrig tagit det för tandläkarbesök i kombo med bedövning.
Alkohol är ju kärlvidgande och bedövningsmedlet kärlsammandragande så hur blir det där?
Har dryftat detta med några och gått in på lite forum och det är blandat. De jag pratat med tycker absolut inte jag ska dricka något. Kommer inte palla utan extra "bedövning" så ska jag in utan lustgas så kommer jag absolut dra i mig lite.
Tar tacksamt emot tips och erfarenheter :)