• Theosmamma88

    Gravid eller bara pms?

    Hej! Har egentligen inte tänkt bli gravid men efter en omgång oskyddat sex, och vad jag tror kan vara gravsymptom börjar jag fundera på om de kan vara så att jag är gravid. Hade sex 6 dagar innan vad jag tror är äl. Nu 7 dagar innan bim funderar jag på om mina ömma bröst och bröstvårtor kan vara gravsymptom. Vad tror ni? Minns inte att jag haft ont i brösten innan mens förut.

  • Svar på tråden Gravid eller bara pms?
  • Msofie

    Tänker att det generellt är ganska svårt att veta om symptom är mens eller graviditet, då de ofta är samma. Har under cyklar upplevt symptom som jag inte tidigare har haft, men har ändå varit mens. Hade jag varit du hade jag väntat till ÄL +10 sen tagit ett testa tidigt test.

  • Mortiscia80

    Nej det skulle jag inte tro. Ägget fäster ungefär nu så dina hcg-nivåer är knappt ens mätbara, och med andra ord så lär du inte känna av några särskilda symptom så här tidigt. Kroppen går igenom förändringar ändå igenom cykeln men jag skulle inte utgå från att du är gravid så här tidigt.

  • Mortiscia80

    Och även om spermier lever i upp till en vecka så är det ju de första dagarna som är störst risk, det kanske inte ens fanns några levande kvar om det var sex dagar innan.

  • Theosmamma88

    Jag avvaktar lite till så får vi se om jag testar sen. Varför jag tror att de kan vara gravsymptom är för att jag aldrig känner något i brösten innan mens i vanliga fall. Bara lite molande typ dagen innan mens.

Svar på tråden Gravid eller bara pms?