• ElissaLevin

    14 M och går ej

    Jag vet att alla utvecklas olika fort ! Min son har varit lite senare med exempelvis lyfta nacke åla o krypa än många andra som jag känner. Idag har jag en son på 14 månader snart och han är långt ifrån att gå själv. Kan inte stå upp själv förutom när han håller i nånting. Släpper man händerna när man håller i han så ramlar han. Väldigt ostadig. Vad kan jag göra för att träna på hans balans och träna på att få han att vilja gå ? Krypa e ju enklast och snabbast så jag förstår varför han väljer det istället. Kom gärna med tips..

    mvh

  • Svar på tråden 14 M och går ej
  • TheDucky

    Våran första tog tills han var 17 månader innan han gick ordentligt. Då började han på förskola och blev motiverad av de andra barnen att börja gå och då släppte det. Så hemma fick pappa hålla honom så mutade man honom med något roligt för att ta sig framåt. La även mycket spännande grejer på soffbord och stolar som han bara nådde om han stod upp. Nu är han snart 3 år om några månader och klättrar på allt, springer mega snabbt, gör kullerbyttor, simmar lite och hoppar studsmatta utan problem.

  • cosinus

    Hur länge han kryper har inget att göra med hur han kommer vara sen.

    Ingen av mina har gått fort. Den snabbaste vid 12.5 månad. Den långsammaste vid dryga 15 månader och de två andra kring 14. Alla fullt normala och han som gick sist är den mest motoriskt duktiga av alla.

    Har du en läragåvagn så låt han pyssla på med den om han tycker det är kul. Vad du än gör gå inte och böj dig och håll han i händerna. Din rygg kommer att tacka dig om du låter bli, jag lovar :)

    Ta det lugnt, han kommer att gå när han vill det själv.

  • LFF

    Mina tvillingar var 15 månader när de började gå. Innan dess så var det bara krypa som gällde, ville inte direkt gå utefter väggar etc innan. Sen plötsligt en dag så tog de sina första steg på egen hand och sen blev det rally med gåvagnarna

Svar på tråden 14 M och går ej