• amandaLk

    Chefsamtal

    Hej! Jag hat en fråga jag inte visste vart jag skulle ställa den.

    Jag har mått dåligt under en tid nu, ångest, osv. Jobbar på kundtjänst 75% pga barn under 8 år. Jag får inte ihop min vardag, och mår så mycket bättre med att jobba dag pass (8-17/7-16) kan jobba till 18 &19 och min vardag går liksom inte ihop med att jobba sent pga min hälsa. mår så mycket sämre utav det med alla aspekter, planering, ångest,stress oså. Så jag har fått ett intyg av en läkare att jobba dag pass i 10 veckor. Uttryckte mig till min supervisor på jobbet för jag visste inte hur jag skulle göra om jag ska endast jobba dag pass med 100% eller om jag ska behålla 75% och endå få jobba till 18&19. Så ska jag få samtal med en chef högre upp för att komma till en lösning. men jag är SÅ dålig på att formulera mig i känslor

    Någon som kan hjälpa mig hur jag ska uttrycka mig på de samtalet hur jag mår? Vill inte vara en börda för jobbet mer än en Axess liksom.

    Hjälp med bra ord man kan använda!

  • Svar på tråden Chefsamtal
  • XLinaX

    Krångla inte till det. Tänk ut vad du vill ha sagt och tänk ut olika scenarium. Tex Hur du helst vill jobba, vad som skulle fungera, vad som inte fungerar osv.

    Skriv en lapp med stödpunkter så du inte glömmer något.

    Lycka till.

  • Linda5

    Vill verkligen inte förringa ditt mående men.
    Du kanske ska se dig om efter annat jobb. Att du inte får ihop din vardag kan ju inte läggas på AG. 
    Dom flesta har det tuft under småbarnsåren och vi har en fantastisk välfärd i Sverige där man får vara hemma med barn lääänge, gå ner i tid, vara hemma för VAB, subventionerad barnomsorg.
    När jag jobbade inom vården var det många som inte fick ihop vardagen för dom hade aldeles för mycket privata grejer.
    1 kollega sa fullt allvarligt att vi andra måste förstå att hon kan inte göra lika mycket som oss andra för hon hade 4 barn som hon måste ta hand om när hon kom hem och då behövde hon mer energi kvar än vi andra som bara hade 2 barn. 
    En annan kollega var tvungen att sluta tidigare på fredagar för dom hade så stort umgänge så antingen var dom bortbjudna eller skulle dom ha gäster på fredagskvällen och det krävdes förberedelser.

  • amandaLk

    Nej men precis att jag inte får ihop min vardag ligger inre på mitt jobb. som du märker är jag intr bra på att prata eller prata BRA om hur jag mår. tro mig jag letat jobb som en tok. Men i min lilla by finns de inte så bra med jobb som i storstäder så man får ta de som finns medans msn söker jobb. men vill göra de bästa av situationen. Vet bata inte hur jag ska prata med mitt jobb på ett bra sätt utsn att dem ser mig som en belastning.

  • Friger

    Strunta i det känslomässiga. Säg vad saken gäller och vad chefen kan göra åt saken. Sen får chefen ta ställning till ett eller flera lösningsförslag.

    Jag vet inte hur din chef har det men jag har kommit att uppskatta "pang på rödbetan" allt mer. Det tar minst tid.

    Över lag brukar jag försöka att bifalla folks önskemål om det är praktiskt genomförbart. Men är man mycket besvärlig så ligger det ju en i fatet framöver. Folk som gör sitt jobb utan att trassla uppskattar man mer. Allt för besvärliga personer vill man bli av med.

    Man har förståelse för barn, familj, sjukdomar och allt det där. Men ni ska inte tro att man är dum i huvudet. Man märker rätt snabbt vilket virke folk är gjorda av.

  • Finansen7

    Håll dig till det faktamässiga. Du har ett läkarintyg som anger dagtid, peka på det och gräv inte ned dig i ångestproblematik och känslor. Var tydlig med vad du vill, vill du jobba 100% dag eller 75% och ta några 18-19 timmar?

Svar på tråden Chefsamtal