Inlägg från: Anonym (Släkten är värst) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Släkten är värst)

Tydligen har jag inget människovärde

Jag fick höra igår att en släkting har sagt att jag inte har något människovärde och är värdelös för att jag inte arbetar.

Jag har en gedigen universitetsutbildning men har valt att inte använda den utan jag arbetar med välgörenhet istället som inte ger mig betalt utan kostar stora summor för mig varje år. Men det är det jag brinner för så därför gör jag det. OBS! Jag lever inte på några som helst bidrag.

Jag vet inte vad jag vill fråga er riktigt med den här tråden men jag är irriterad för att släktingen uttalar sig så här om mig.

• Svar på tråden Tydligen har jag inget människovärde
    Friger skrev 2020-08-13 15:34:08 följande:
    Vart får du pengarna du bränner ifrån?
    Ha ha ha, jag visste att den frågan skulle komma men det är väl totalt ointressant så länge jag inte lever på bidrag av något slag och det gör jag inte.
    Anonym (F) skrev 2020-08-13 15:37:55 följande:
    Om du inte syltar på någon är släktingen nog avundsjuk.
    Många vill syssla med någonting man trivs med , men inte kan på grund av ekonomin.
    Snyltar inte på någon alls.
    Anonym (F) skrev 2020-08-13 15:39:27 följande:
    Det är inte ointressant om du lever på någon annan släkting/familjemedlem osv.

Då är det inte konstigt att släktingen tycker som han tycker.
    Fast det är ju visst ointressant var mina pengar kommer ifrån så länge det inte handlar om bidrag eller kriminalitet förstås och det gör det naturligtvis inte.
    Friger skrev 2020-08-13 15:46:30 följande:
    Hade du hetat Bill Gates, som lever som du beskriver hade jag inte hållit med din släkting.

Men som du beter dig så finns ju möjligheten att jag anser att din släkting kan ha visst fog i sin beskrivning.
    Som jag beter mig? Hur beter jag mig exakt? Jag har ingen skyldighet att redovisa här vad jag lever på.
    Anonym (Jenny) skrev 2020-08-13 15:43:35 följande:
    Dum och onödig kommentar av släktingen. "Är du lönsam, lille vän?" liksom.
    Något att tänka på är väl varför du tog åt dig så mycket - varför kommentaren tog så hårt? Du vet att du har ett människovärde och att vad du gör är viktigt (inte för att det skulle vara bundet till ditt människovärde, men ändå). Fåniga kommentarer borde inte kunna påverka det.
    Jag tog inte åt mig så mycket men blev irriterad bara. Det är väl inte så konstigt om någon snackar skit om en och tom ifrågasätter ens människovärde?

Kjell2 skrev 2020-08-13 16:04:54 följande:
    Gäller samma sak om pensionärer?
    Om släktingen tycker samma sak om pensionärer har jag ingen aning om.

Om jag säger så här då; vad jag gör och hur jag lever har aldrig och kommer aldrig att påverka min släkting på minsta lilla vis. Inte heller lever jag på min släkt. Kan ni nöja er med det?

Svar på tråden Tydligen har jag inget människovärde