• Fri 14 Aug 2020 08:44
    610 visningar
    5 svar
    5
    610

    Tråden om bristningar!

    Hej,

    Jag har extremt lätt för att få bristningar och nyligen börjat få det. Är det någon som har erfarenhet gällande produkterna Remescar och Biooil? Har ni upplevt att de dels förebygger bristningar samt om de kan behandla uppkommande bristningar?

    P.s vet att bristningar är genetiskt och att man inte kan göra något åt det helt, men om det finns någon produkt som hjälper provar jag gärna

  • Svar på tråden Tråden om bristningar!
  • Fri 14 Aug 2020 09:07
    #1

    Började smörja magen med bio-oil direkt jag plussade för att i vecka 8 ha hela magen under naveln smockfull med bristningar så för mig är det nog hormonellt/genetiskt tyvärr

  • Fri 14 Aug 2020 10:23
    #2

    Har använt mandelolja hela graviditeten och har nu passerat bf utan en enda bristning. Har också trott att det nog egentligen inte spelar någon större roll om man smörjer eller ej utan att det är helt genetiskt. För mig är det dock lite mysko då jag har väldigt mycket bristningar på höfter och lår sedan tonåren då jag växte mycket på kort tid. Så jag borde ju ha genetisk fallenhet för att få bristningar. Men det kanske är annorlunda med graviditetsbristningar? Har verkligen ingen aning. Mandelolja är ju inte särskilt dyrt så du kan ju alltid testa :)

  • Fri 14 Aug 2020 10:46
    #3

    Smorde inget under första graviditeten och fick fullt med bristningar. Har smort med Bio-oil varje dag den här gången och har nu i vecka 33 ännu inte fått nån bristning iaf, men det är ju några veckor kvar

  • Fri 14 Aug 2020 18:29
    #4

    Smorde med vanlig olivolja varje kväll, fick inga bristningar.

  • Fri 14 Aug 2020 23:03
    #5

    Har gått tre fullgångna graviditeter ut, smorde aldrig med något. Fick inte en enda bristning.

    Det där är nog väldigt individuellt. Tror mycket sitter i generna.

Svar på tråden Tråden om bristningar!