• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Byxblöja eller tajp/knäppblöja på förskolan
  • Anonym (Tejpen)

    Vår förskola stod för blöjorna, men de hade bara tejpblöjor. Det var mycket enklare för att slippa ta av barnet kläderna om det bara var en kissblöja.

  • Anonym (Jobbar förskola)

    Kan bero på....tejpblöjor har sina fördelar, bla man behöver inte ta av alla kläderna

    Byxblöjor fördel lättare att byta stående, lättare när de börjar gå på potta/toalettb de kan själva ta av och på blöja

    Lättast är att fråga vad pedagogerna tycker om det inte spelar någon roll för dig som förälder.

  • Anonym (Pedagog)

    Jag som pedagog föredrar tejpblöjor. De underlättar enormt.

    Vi har det som önskemål, att föräldrarna köper tejpblöjor men det är absolut inte ett krav. Däremot är det tacksamt att, faktist alla föräldrar på vår förskola, lyssnar och köper det till förskolan.

  • Anonym (Libero)

    Tejpblöjor, eller varför inte säga vanliga blöjor. Tycker dom har bättre uppsugnigsfmrmåga också.

  • Jemp

    Numera ingår blöjor och då är det tejpblöjor. Hade med egna en period, då hade inte personalen några preferenser så körde up&go

  • Anonym (JJ)

    Hos oss vill fsk-personalen ha tejpblöjor, så det har vi haft. Hemma har vi haft byxblöjor.

  • Anonym (Libero)
    Jemp skrev 2020-08-16 11:56:47 följande:

    Numera ingår blöjor och då är det tejpblöjor. Hade med egna en period, då hade inte personalen några preferenser så körde up&go


    Det är nog för att dom är billigare per blöja.
  • Anonym (:))

    Både och, tejp medans barnet är litet och inte själv vill vara involverad i bytet.

    När det är dags för potträning föredrar vi up and go för att barnet själv ska kunna dra ned blöjan när det är dags. Då kan barnet även byta blöja själv (med en närvarande pedagog) vilket jag tycker är bra för mitt barns integritet och självständighet

  • Anonym (tejp)

    Vi använder bar tejp blöjor. förskolan har som önskemål att vi köper tejp blöjor dit och då har det blivit så att vi kör på det även hemma. provade byxblöjor en gång men dom satt inte alls lika bra och hängde så fort det kom lite kiss i dom.

Svar på tråden Byxblöja eller tajp/knäppblöja på förskolan