• shitshit1211

    Jobb under studier till undersköterska?

    Hej det är så att jag studerar till undersköterska men har precis börjat min utbildning. Pengarna från Csn (lån och bidrag) räcker helt enkelt inte till och jag behöver ett extra jobb. Min sambo är arbetslös och jag har alla räkningar på mig. Får inte heller bostadsbidrag eftersom att försäkringskassan anser att jag borde klara mig på 1000 kr efter alla räkningar men det blir ju väldigt tajt i plånboken. Vad kan man jobba med inom vården under tiden man utbildar sig till undersköterska? Googlat runt länge men får inget direkt svar. Har ju tidigare ingen erfarenhet inom vården. Har inte heller körkort som försämrar chanserna att få ett jobb. Har någon några tips?? 

  • Svar på tråden Jobb under studier till undersköterska?
  • Anonym (Tips från coachen)

    Anmäl dig som vikarie till hemtjänsten kanske? Undrar om gå-flickor används fortfarande... 

  • Anonym (Em)

    Din sambo kan ju inte leva på dig om han är arbetslös. Han får väl skaffa ett jobb, söka försörjningsstöd eller börja plugga så han går CSN.

    När jag pluggade jobbade jag på LSS-boende där jag hade sovande jour. Väldigt trevligt jobb och de flesta nätterna fick man sova ostört i 8 timmar. Tipsar dig att söka ett sådant jobb. Perfekt när man pluggar.

  • Anonym (Lena)

    Kvällar eller helger inom äldreomsorgen bör ju fungera och också ge värdefulla erfarenheter under tiden du läser. Ring kommunen och leta reda på de boenden du kan ta dig till gåendes eller med buss.

    Försök också dra ner på räkningar och mat, ni får dra ner på allt som är onödigt. Söker din sambo jobb?

  • EpicF

    Usk är ingen skyddad titel vilket i praktiken innebär att man kan kobbar som det utan utbildning. De flesta arbetsgivare brukar dock anställa de utan relevant utbildning som vårdbiträde. Ta kontakt med olika hemtjänst, boenden etc i din kommun och hör dig för om timanställning.

  • MajaMaria79

    Jag jobbade som personlig assistent på heltid samtidigt som jag pluggade till usk. Det gick jättebra och man lär sig mycket som man har nytta av

  • Anonym (Funktion)
    MajaMaria79 skrev 2020-08-15 20:10:00 följande:

    Jag jobbade som personlig assistent på heltid . Det gick jättebra och man lär sig mycket som man har nytta av


    Jobbade du på en skola?
  • Anonym (Funktion)
    MajaMaria79 skrev 2020-09-24 12:11:31 följande:
    Nej, varför tror du det?
    Det var min fösta tanke när du skrev assistent 
Svar på tråden Jobb under studier till undersköterska?