• Milena1983

    Tidiga tecken på graviditet?

    Hej!

    Jag skulle behöva lite hjälp då jag inte riktigt får någon information av att läsa på Google! Jag hade nämligen ägglossning för 4 dagar sedan och började igår(den 14:de- (fyra dagar efter ägglossning) känna mig illamående och spydde även när jag åt mat/drack kaffe. Samma sak hände mig idag. Har känt mig illamående hela dagen och spydde även en gång.

    Kan man verkligen ha så tidiga graviditets symptom? Kan det vara ägglossningsmärta eller ?efter ägglossningsmärta? där kroppen håller på ställa om för mens?

    Har någon varit med om det och att det sedan visade sig bli positivt på stickan?

    Alla tips uppskattas

    /Mil

  • Svar på tråden Tidiga tecken på graviditet?
  • Anonym (Svar på tal)

    Nej du kan omöjligt ha graviditetssymptom innan ägget ens har fäst i livmodern, det tar ungefär en vecka. Sedan tar det ännu lite mer tid innan du har så pass höga hormonnivåer att du skulle märka av några fysiska besvär.

  • Milena1983

    @anonym-Tack för svar! Super jobbigt det här! Då börjar man ju undra vad det skulle kunna vara som triggar detta????. Spydde jag konstant skulle jag tänka att det var en magsjuka. Men är illamående mest hela dagen och det är vid matintag och endast matintag jag spyr????

  • Msofie

    Jag hade en cykel då mina bröstvårtor gjorde så gaaalet ont nästan direkt efter ÄL samt spydde faktiskt en morgon, var helt säker på att jag var gravid. Men det var jag inte. Hoppas verkligen det är så för dig, men det är galet hur kroppen kan lura än när man verkligen vill vara det.

    Men som ovanstående, nej det är för tidigt för att ha någon form av symptom. Hade inte litat på något förens varje fall ÄL+10 (om ens det, ofta är de mens symptom alternativt att man inbillar sig)

  • Vanessa89

    Du känner en massa för att du hoppas så mkt på att du ska vara gravid.

  • Knaslil96

    Kunde varit jag som skrivit detta!

    Igår 7-8 dagar efter äl så spydde jag.. helt från ingenstans, jag spyr aldrig och blev jätte chockad. Hörde också att det är alldeles för tidigt för grav symptom så det är väll säkerligen något annat som gjort att jag spytt. Har dock haft ont i vänster sida av tjejmagen nu i drygt en vecka. Har dock inga förhoppningar

  • Anonym (Svar på tal)
    Milena1983 skrev 2020-08-16 07:40:36 följande:

    @anonym-Tack för svar! Super jobbigt det här! Då börjar man ju undra vad det skulle kunna vara som triggar detta????. Spydde jag konstant skulle jag tänka att det var en magsjuka. Men är illamående mest hela dagen och det är vid matintag och endast matintag jag spyr????


    Grejen är det att symptom innan mens är snarlika de som vid graviditet. Varför du mår illa är en annan sak, man KAN säkert ha det men inget av de vanligaste symptomen före mens. Gissningsvis har du ätit något du inte borde, eller att magen är i olag på något sätt. Det borde gå över av sig självt.
  • Aikido

    Fråga mannen. Vi känner ofta sådant på oss långt innan det ger utslag på tester. Själv fick jag svår ångest i tidigt skede vid de sista avkommorna.

  • Anonym (53)

    Nej inte så tidigt, illamående kommer dessutom kring vecka 7 först oftast

Svar på tråden Tidiga tecken på graviditet?