Inlägg från: Anonym (f) |Visa alla inlägg
  • Anonym (f)

Jag glömmer mina barn

Kanske du har adhd eller så. (eller utbränd, deprimerad etc?)

Jag har adhd och glömmer ofta viktiga saker. Oftast inte barnen, men det har hänt att jag glömt saker relaterade till barnen som utvecklingssamtal eller utflykter. 

Jag klarar personligen inte av att ha appar osv på mobil eller dator, blir aldrig att jag lägger in tänkt aktivitet då, eller så har jag inte laddat telefonen och den dör, eller så har jag stängt av ljudet utan att tänka på det, eftersom jag behövt fokusera på något annat och luren störde. Osv

En pappersalmanacka och sedan en daglig lista där jag skriver upp allt som måste göras på kort och lång sikt är det som oftast fungerat bäst. Sedan sätter jag larm på allt som jag inte FÅR glömma under dagen, jag har även kass tidsuppfattning. Kan glömma att jag håller på att tvätta i gemensam tvättstuga tex om jag inte har larm.

Såhär är jag till vardags, vid stress blir det dubbelt värre.

• Anonym (f)

Problemet är väl när jag glömmer almanackan någonstans, eller glömmer skriva in något. Men jag glömmer i alla fall mindre än jag gjorde tidigare.

• Anonym (f)

Tycker folk är så elaka i den här tråden. Man måste inte vara riktigt otrevlig bara för att man själv klarar allt. Det går att ge tips på ett trevligt sätt.

• Anonym (f)
    Anonym (katt) skrev 2020-08-19 14:40:14 följande:

Man måste göra nåt aktivt för att komma ihåg. Och folk funkar olika. Fem olika appar, messenger, sms och mejlen samtidigt är ju ohållbara system, man hinner inget annat än att logga in och logga in hela tiden, vi som lever med det kommer ha hjärnskador innan vi går i pension...

Köp typ en sån här och häng på väggen i köket, och se till att du går dit och tittar ofta: https://www.kalenderkungen.se/familjekalender-praktisk-2021?gclid=EAIaIQobChMIhN3NyaOn6wIVgtGyCh0LeQ-NEAQYByABEgKvJPD_BwE

och skriv in saker direkt de bestäms. Och ta ett kort på den med mobilen om det är nåt du måste komma ihåg under dan när du inte är hemma.

Håller med dig helt, och för någon som jag som faktiskt har en diagnos, så kan alla appar, facebook och diverse mejl bli en helt ohållbar sak i längden. Man blir stressad av det också.
Svar på tråden Jag glömmer mina barn