Inlägg från: Anonym (Rutiner) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rutiner)

Jag glömmer mina barn

John74 skrev 2020-08-19 11:58:09 följande:

Eeeeeeh, så kan det nog vara ja. Men det är ju omöjligt att ha koll på allt som sker i deras liv? De har läxor, prov, utflykter, tränignar, matcher och cuper till döddagar. Sen är ju allt utspritt på hela jävla internet; mail, sms, facebookgrupper, appar och bloggar. Jag kan knappt mitt lösen till mailen, fatta att jag skall ha koll på allt det? 

Det går men det kräver ansträngning. Jag håller med om att det är hopplöst när all information finns på olika ställen, så det du behöver göra är att samla allt på ett ställe. Skaffa dig en rutin där du regelbundet loggar in på de olika ställen du behöver ha koll på (är det väldigt många så skriv en lista över vilka ställen du behöver kolla och hur ofta), och skriv in alla tider i en kalender på t.ex. köksväggen eller någon annanstans där hela familjen kan ha koll på den. Att handgripligen skriva ner något på papper gör att man minns bättre, och det är också lättare att hålla koll när man bara behöver kasta en snabb blick på kalendern på väggen för att påminna sig.
Svar på tråden Jag glömmer mina barn