Jag glömmer mina barn
Vi har en fysisk kalender på väggen (såg att någon länkat en likande ovan, en sk familjekalender med en kolumn för varje familjemedlem).
Där skrivs kalas, träningar, tandläkare, läkarbesök, gympadagar, sophämtning, AW - allt! (det är också en bonus att man kan gratulera och överraska folk som har namnsdag
) Det som inte står där finns inte. Enkel regel. (Det som oftast inte står är sambons AW, så då brukar jag säga att det inte blir något....
).
Den hårda vägen har sambon lärt sig att titta lite då och då på väggen. Sambon vill hellre ha en gemensam googel-kalender, men med en utbrändhet i bagaget är jag lite allergisk mot att det skall plinga för mycket i mobilen, så det blir inte det om det inte behövs. Självklart använder jag det för viktiga saker som tandläkare mm, men den är inte primärkalendern i vår familj.
Oftast är det jag som fyller i kalender, sätter mig med diverse utskick från olika håll och kanter och fyller i så mycket det bara går. Även barnen har då koll på vad som gäller vilket är en positiv bonus!