• 3 barns mor

    VARNING FÖR MELKERS KORV

    Hej vill ge en stor varning för Melkers falukor

    Jag fick blodspränga i min falu korv plus ögonvätska båda är slakt avfall och Pär vill ej kommentera detta.

    Se bild. Melkers orginal falukorv



    Pärs mail svar:

    Det beror helt på vilka produkter vi använder men om vi kokar ner det och pratar den produkt du köpte så använder vi

    - Fläskkött (putskött från skinkor, bogar, sidor mm).

    - Fett fläsk från gris

    - Läggkött svål

    - Nötkött (putskött från nötbringor)

    Det säger sannolikt inte så mycket det jag anger men det är ingående råvaror

    Produkten du köpte är en billig falukorvsvariant med råvaror som då följaktligen är billiga

    Mvh

    Melkers

    Pär Olsson

  • Svar på tråden VARNING FÖR MELKERS KORV
  • Anonym (W)

    Varför är du förvånad? Det är väl allmänt känt att korv innehåller slaktavfall och enbart en mindre mängd kött.

  • Anonym (Anonym)

    Ok, du har varken fått blod eller ögonvätska i din korv. Även om det skulle finnas sånt kokar det ju sönder i tillverkningen.

  • Anonym (Vympel)
    Anonym (W) skrev 2020-08-18 20:38:52 följande:

    Varför är du förvånad? Det är väl allmänt känt att korv innehåller slaktavfall och enbart en mindre mängd kött.


    Sicket skitsnack! Korv av god kvalité innehåller ofta inälvor, vilket är ett sätt att tillvarata mer av djuret men också ger en god smak. Slakteriavfall är det däremot inte.
  • 3 barns mor
    Anonym (Anonym) skrev 2020-08-18 20:46:13 följande:

    Ok, du har varken fått blod eller ögonvätska i din korv. Även om det skulle finnas sånt kokar det ju sönder i tillverkningen.


    Zooma så ser du och pär själv sa att det va blodspränga
  • Anonym (G)
    3 barns mor skrev 2020-08-18 21:43:05 följande:

    Zooma så ser du och pär själv sa att det va blodspränga


    I din trådstart framkommer inte att han sagt det? Ingen av ingredienserna som listats är det
  • Aniiee

    Kan väl hända att man får blod i korvar ibland, men ögonvätska? Nej, knappast. Ser ingen heller, bara fett, en del som klarat.


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • sextiotalist
    Anonym (Vympel) skrev 2020-08-18 21:33:32 följande:

    Sicket skitsnack! Korv av god kvalité innehåller ofta inälvor, vilket är ett sätt att tillvarata mer av djuret men också ger en god smak. Slakteriavfall är det däremot inte.


    Förr i tiden, då man var noga och bättre på att tillvarata hela djuret så var det sk slakteriavfall (dvs det som inte kunde bli hela köttbitar) som man gjorde korv av t.ex.

    Dessutom är sk slakteriavfall kött.

    Jag skriver sk eftersom i min värld är slakteriavfall ben etc som man inte äter. Skrapkött från ben är rent kött
  • sextiotalist
    Anonym (Vympel) skrev 2020-08-18 21:33:32 följande:

    Sicket skitsnack! Korv av god kvalité innehåller ofta inälvor, vilket är ett sätt att tillvarata mer av djuret men också ger en god smak. Slakteriavfall är det däremot inte.


    Förr i tiden, då man var noga och bättre på att tillvarata hela djuret så var det sk slakteriavfall (dvs det som inte kunde bli hela köttbitar) som man gjorde korv av t.ex.

    Dessutom är sk slakteriavfall kött.

    Jag skriver sk eftersom i min värld är slakteriavfall ben etc som man inte äter. Skrapkött från ben är rent kött
    Anonym (W) skrev 2020-08-18 20:38:52 följande:

    Varför är du förvånad? Det är väl allmänt känt att korv innehåller slaktavfall och enbart en mindre mängd kött.


    Sk slakteriavfall är kött
  • Anonym (Anonym)
    3 barns mor skrev 2020-08-18 21:43:05 följande:
    Zooma så ser du och pär själv sa att det va blodspränga
    Jag behöver inte zooma. Jag är allmänbildad och har dessutom en stor portion folkvett.

    Du är säkert en av de som tror att den röda vätskan som sipprar ur stekt kött är blod också....
Svar på tråden VARNING FÖR MELKERS KORV