Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

VARNING FÖR MELKERS KORV

Anonym (Vympel) skrev 2020-08-18 21:33:32 följande:

Sicket skitsnack! Korv av god kvalité innehåller ofta inälvor, vilket är ett sätt att tillvarata mer av djuret men också ger en god smak. Slakteriavfall är det däremot inte.

Förr i tiden, då man var noga och bättre på att tillvarata hela djuret så var det sk slakteriavfall (dvs det som inte kunde bli hela köttbitar) som man gjorde korv av t.ex.

Dessutom är sk slakteriavfall kött.

Jag skriver sk eftersom i min värld är slakteriavfall ben etc som man inte äter. Skrapkött från ben är rent kött
  • sextiotalist
    Anonym (Vympel) skrev 2020-08-18 21:33:32 följande:

Sicket skitsnack! Korv av god kvalité innehåller ofta inälvor, vilket är ett sätt att tillvarata mer av djuret men också ger en god smak. Slakteriavfall är det däremot inte.

Förr i tiden, då man var noga och bättre på att tillvarata hela djuret så var det sk slakteriavfall (dvs det som inte kunde bli hela köttbitar) som man gjorde korv av t.ex.

Dessutom är sk slakteriavfall kött.

Jag skriver sk eftersom i min värld är slakteriavfall ben etc som man inte äter. Skrapkött från ben är rent kött
    Anonym (W) skrev 2020-08-18 20:38:52 följande:

Varför är du förvånad? Det är väl allmänt känt att korv innehåller slaktavfall och enbart en mindre mängd kött.

Sk slakteriavfall är kött
Svar på tråden VARNING FÖR MELKERS KORV