• mrsLina

Bf maj 2021

Här är en tråd för oss alla som är gravida med beräknad födsel i maj 2021.

Jag är 34 år, väntar mitt andra barn tillsammans med min man. Graviditeten tog sig på 6:e försöket denna gång. Fick positivt på gravtestet igår och strecket har blivit starkare till idag. Är för närvarande i v4.

Känner inget av graviditeten än. Men oj så spännande detta ska bli än en gång ????

• Svar på tråden Bf maj 2021
  • mrsLina

Grattis till er alla!

Känner ni av något?

Känns helt sjukt att vara gravid igen.

• mrsLina

Har inte riktigt förstått detta än så jag fortsätter testa varje dag haha

• mrsLina

Har någon av er börjat känna några symtom? Jag springer på toaletten stup i kvarten och är trött men inget mer. Med första barnet hade jag sjukt ont i bröstvårtorna men minns inte när det kom..

• mrsLina
    LMG skrev 2020-08-24 19:11:08 följande:

Ja har ont i brösten, molvärk, jätte trött och illamående ibland

Onegemensamtbarn skrev 2020-08-24 20:02:29 följande:

Lite ömma bröst o lite illamående i mellan åt men inget nämnvärt än så länge.

Blir lite orolig då man typ inte har några symtom... Är ni i v5 också? Jag vet det ska bli mer runt v6-8 men ändå.
  • mrsLina
    Ellen94 skrev 2020-08-26 20:19:41 följande:

Härligt att vi blir fler i tråden!!

En liten fråga för er som kanske varit gravida förut hehe... ska till barnmorska imorgon för inskrivning. Tror ni man får kissa innan samt äta, med tanke ifall de vill kolla p.glucos och urinprov.. de sa inget när jag bokade besöket iaf :)

Ja första besöket handlar mer om hälsosamtal. Så ät och kissa du :)
  • mrsLina
    LillHumlan skrev 2020-08-30 21:41:24 följande:

Jag känner mig verkligen inte gravid. Har lite molvärk (knappt värk, men känner något). Annars har jag inga symptom alls.. borde jag inte ens må lite illa i vecka 5+0? Har aldrig varit gravid innan och vet inte alls hur det ska kännas.

Någon mer som knappt känner något?

Jag har inget illamående under min förra graviditet, men hade dock ont i brösten. Är i v5+0 har liiite molvärk, trötthet och får springa på toa mer ön vanligt. Men ingen ömhet i brösten eller illamående. Än..
  • mrsLina
    greeneyes skrev 2020-09-12 11:32:36 följande:

Hej! Hoppar in här trots att jag inte plussat, hoppas på svar från er :)

Griper efter minsta halmstrå här.... har såna gravidsymptom men får negativa gravtest. Är på äl+11. Eller, testade negativt på CB i morse men efter en längre stund dök en spökskugga upp. Absolut inte inom rätt tid, och inte blått eller nåt. Skulle inte gå att fota, så garanterat spökstreck.

Men, tänker att det kan antyder nåt ändå... så ni med spökstreck, hur långt efter fick ni plus? Nyfiken!

Har fått spökstreck i månader innan jag plussade. (Sorry) :(
Svar på tråden Bf maj 2021