• Ellen94

Bf maj 2021

hejhej! plussade också idag. 

När jag räknar på det borde bf bli 2 maj. såååååå spännande!!

• Ellen94
    mrsLina skrev 2020-08-19 20:29:25 följande:

Grattis till er alla!

Känner ni av något?

Känns helt sjukt att vara gravid igen.

nej tycke inte jag har symtom. så känns inte som jag är gravid alls. så måste typ påminna mig att kolla på testen för att försöka tro på att jag är gravid..haha
  • Ellen94

Någon mer som har svårt att sluta testa sig efter man redan plussat? Får sånt kontrollbehov haha

• Ellen94
    Mikeybe skrev 2020-08-21 08:50:00 följande:

Ja, jag kan inte sluta! Hann såklart köpa 20 stickor dagen innan jag plussade...

mrsLina skrev 2020-08-21 10:53:44 följande:

Har inte riktigt förstått detta än så jag fortsätter testa varje dag haha

Skönt man inte är ensam. Förstår precis haha!
  • Ellen94
    Mikeybe skrev 2020-08-21 20:01:54 följande:

Som den testgalning jag är tog jag ett digitalt som visar 2-3veckor, bim är imorgon. Så nu oroar jag mig för druvbörd eller vad är det som kan ge höga hcg halter? Att man inte bara kan låta bli och oroa sig...

Det är säkert ingen fara! :)
  • Ellen94

Jag har laddat ner appen preglife som visar att jag idag går in i vecka 5.

Men min senaste mens första dag var 21 juli. Visst borde jag väl då imorgon gå in i vecka 6?

Eller huuur räknar man? Och hur ändrar jag då isf i appen? Någon som vet Haha :)

• Ellen94
    Ellen94 skrev 2020-08-24 07:14:36 följande:

Jag har laddat ner appen preglife som visar att jag idag går in i vecka 5.

Men min senaste mens första dag var 21 juli. Visst borde jag väl då imorgon gå in i vecka 6?

Eller huuur räknar man? Och hur ändrar jag då isf i appen? Någon som vet Haha :)

Det blir som jag räknar om jag ändrar till att cykeln är 28 dagar. Fast jag tror den är 33 dagar.

Påverkar längden på cykeln hur långt gången man är?

Mkt frågor från en som är gravid första gången.. hehe
  • Ellen94
    Mikeybe skrev 2020-08-25 09:43:49 följande:

Ser jättebra ut ju :)

Okej bra. Man nojar ju över aaallt haha
  • Ellen94

Härligt att vi blir fler i tråden!!

En liten fråga för er som kanske varit gravida förut hehe... ska till barnmorska imorgon för inskrivning. Tror ni man får kissa innan samt äta, med tanke ifall de vill kolla p.glucos och urinprov.. de sa inget när jag bokade besöket iaf :)

• Ellen94
    LillHumlan skrev 2020-08-26 19:16:24 följande:

Äntligen!

Har försökt i ett år, utan ett endaste litet streck. Har pendlat mellan hopp och förtvivlan och påbörjat utredning. I lördags såg jag två streck och igår fick jag 2-3 veckor.

Är så fantastiskt glad, men jag vågar inte tro på det. Har tydligen högt TSH vilket oroar mig..

Har redan bokat in tidigt UL (om en månad) för att kunna se att det är något där, det känns helt magiskt och jag ser fram emot det. Hoppas det går vägen.

BF borde vara 2-4 maj beroende på vilken app jag kollar

Underbart efter att ha försökt så länge!

En fråga. Hur fixar man sånt UL?
  • Ellen94
    LillHumlan skrev 2020-08-26 20:24:10 följande:

Ja, helt obeskrivligt. Jag började störtgrina rakt ut, hahah!

Jag har inte inskrivning förrän om två veckor, och jag orkar inte vänta på att eventuellt få ett såpass tidigt UL. Jag bor i en storstad och hittade ett privat ställe som tar emot både mig och min kille, och gör UL från 8+0. Det kostar 1000:- men det får det vara värt känner jag. Jag googlade och kunde boka via bokadirekt.

Förstår det, ren lycka!

Okej tack för tips. Får kika på detta.
  • Ellen94
    fruitloop skrev 2020-08-27 13:52:23 följande:

Jag vill så gärna vara med i en Facebookgrupp för BF maj 2021 :p så nu tog jag tag i det och skapade en. Skicka era mailer till mig här privat så bjuder jag in er.

Gruppen är helt dold och privat. Så ingen kan hitta gruppen eller se att ni är med.

Vilken bra idé. Fattar dock inte hur jag ska skriva till dig privat. Funkar inte att trycka på ditt namn.. haha
Svar på tråden Bf maj 2021