Inlägg från: LillHumlan |Visa alla inlägg
  • LillHumlan

Bf maj 2021

Äntligen! Skrattande

Har försökt i ett år, utan ett endaste litet streck. Har pendlat mellan hopp och förtvivlan och påbörjat utredning. I lördags såg jag två streck och igår fick jag 2-3 veckor.

Är så fantastiskt glad, men jag vågar inte tro på det. Har tydligen högt TSH vilket oroar mig..

Har redan bokat in tidigt UL (om en månad) för att kunna se att det är något där, det känns helt magiskt och jag ser fram emot det. Hoppas det går vägen.

BF borde vara 2-4 maj beroende på vilken app jag kollar

• LillHumlan
    Ellen94 skrev 2020-08-26 20:20:57 följande:
    Underbart efter att ha försökt så länge!

En fråga. Hur fixar man sånt UL?
    Ja, helt obeskrivligt. Jag började störtgrina rakt ut, hahah!

Jag har inte inskrivning förrän om två veckor, och jag orkar inte vänta på att eventuellt få ett såpass tidigt UL. Jag bor i en storstad och hittade ett privat ställe som tar emot både mig och min kille, och gör UL från 8+0. Det kostar 1000:- men det får det vara värt känner jag. Jag googlade och kunde boka via bokadirekt.
  • LillHumlan

Jag känner mig verkligen inte gravid. Har lite molvärk (knappt värk, men känner något). Annars har jag inga symptom alls.. borde jag inte ens må lite illa i vecka 5+0? Har aldrig varit gravid innan och vet inte alls hur det ska kännas.

Någon mer som knappt känner något?

• LillHumlan

Vad skönt att höra att jag inte är ensam. Skönt att ni andra inte mår dåligt. Jag har testat varje dag och sett en svag ökning men ändå.. längtar verkligen till första ultraljudet.

• LillHumlan
    Ladythewinter skrev 2020-08-31 05:54:00 följande:

Hej. Jag har precis fått plus och är i vecka 5+0 efter ivf. Har svårt att bli glad då förra gången blev tidigt missfall sä vågar inte alls hoppas. Speciellt inte när clearblue visar 2-3 veckor och enligt mig borde visa 3+. Plus att jag bödit lite till och från under "ruvartiden" men

. Jag får se mig som gravid tills något annat visas.. isf är jag iaf beräknas till 3 maj..

Grattis! De där testen är inte alltid 100% när det gäller att räkna veckor. Men du har fått ett plus. Har du pratat med någon barnmorska om detta?
Svar på tråden Bf maj 2021