• Canama

Bf maj 2021

Hej!

Hoppar in här! Jag plussade 1/9 men ville vänta tills jag passerat BIM innan jag skriver in mig....

Andra barnet, BF enligt en app är 10/5 men tror de kommer flyttas fram.

Jag däremot vill INTE va med i någon facebookgrupp, haha! Är de någon som tänker hänga kvar här? Verkar va lite dåligt drag i tråden än så länge ;)

• Canama
    Trean2021 skrev 2020-09-07 16:21:50 följande:

Tack!

Är det någon mer som är vansinnigt trött? Från kl 14 är jag helt slut och somnar nästan stående. Har inte alls haft det så med tidigare barn, då kom inga symtom förrän vecka 9

Mamma91a skrev 2020-09-07 17:30:15 följande:

Ja :( jag somnade nästan vid ratten. " tur " att min 5åring är sjuk så jag får vabba och kunna ta det lugnt. Annars är det full fart på jobbet. Oron för missfall är också hög efter missfall förra månaden

Här är en till som är trött, förlamande trötthet... Tycker dock att den är lindrigare än vad jag minns från förra graviditeten. Då jobbade jag iofs 100%+ och treskift. Så lite skönare att man kan glida hemma i mjukiskläder nu när jag är hemma med dottern :)
  • Canama
    Grustradgarden skrev 2020-09-08 08:56:21 följande:

Är det ett alldeles för svagt streck i förhållande till gårdagens? Det utan märkning är taget imorse på bim-dag. oroar mig..

Ser jättefint ut enligt mig! Man ser ju en klar stegring. Det är RFSU test va? Mitt på BIM+3 var inte på långa vägar lika starkt som kontrollstrecket. Om det är de du oroar dig för? Koncentrationen på urinen spelar ju också stor roll..
  • Canama
    Grustradgarden skrev 2020-09-08 12:40:04 följande:

Tack för lugnandet! Försöker googla som en dåre för att hitta test tagna på bim. Det är min andra graviditet (en oönskad för 9 år sedan då jag gjorde abort) och minns det testet då som otroligt starkt! Men kommer ju tyvärr inte ihåg när jag tog det...

kommer nog försöka ta ett varje morgon nu för att se att det stegrar. Kommer iaf göra ett tidigt vul i ca v 8. Väntan dit är ju olidlig!? Haha.

Vill du se stegring ska du givetvis fortsätta med samma märke, annars skulle jag rekommendera att ta typ clear blue för starkare plus. Har alltid fått mycket -starkare- plus med dom ;)
  • Canama
    Grustradgarden skrev 2020-09-08 20:40:38 följande:

Ja, jag borde ha några kvar av samma märke - RFSU testa ofta.

Har också fyllt på med 4 st clearblue digital. Haha. I princip aldrig köpt tester, fast vi försökt ett tag. Ska ta imorgon och se ifall det står 2-3 eftersom att det då är bim+2.

Eftersom vi haft svårt att bli med barn blir jag såååå rädd att något ska hända. Trodde aldrig att det skulle kännas så här jobbigt. :( får nog be om extra stöttning hos bm. När skriver man in sig? Och hur?

Tänk på att inte lite blint på digitala sen, det är ju andra saker som spelar in ifall du får 1-2 eller 2-3, tex koncentrationen på urinen. Jag har en dotter sedan tidigare och då fick jag 1-2 fast de -borde- ha stått 2-3. Men de gick ju bra ändå :D. Jag satt ihop några test så kan du få se hur mina stegrat/sett ut. Som sagt, svårt att jämföra men du sa att du hade letat bilder så kan bjuda på några :)

Jag bor inte i Sverige men här ska man ringa till MVC så fort man plussat egentligen och skriva in sig. Jag väntade några dagar extra för ville passera BIM först. Så jag har fått tid till inskrivning och första ultraljudet. De blir först i oktober så känns som man över i limbo hela september haha...

• Canama
    Grustradgarden skrev 2020-09-08 20:40:38 följande:

Ja, jag borde ha några kvar av samma märke - RFSU testa ofta.

Har också fyllt på med 4 st clearblue digital. Haha. I princip aldrig köpt tester, fast vi försökt ett tag. Ska ta imorgon och se ifall det står 2-3 eftersom att det då är bim+2.

Eftersom vi haft svårt att bli med barn blir jag såååå rädd att något ska hända. Trodde aldrig att det skulle kännas så här jobbigt. :( får nog be om extra stöttning hos bm. När skriver man in sig? Och hur?

Lägger till bild från 2018 som resultera i dottern också. Alla tester borde vara -testa tidigt-, se så svagt! Och de gick ju bra det med :)

• Canama
    Grustradgarden skrev 2020-09-09 07:51:09 följande:

Tusen tack! Känns fint att veta att man kan få stöttning via det här forumet.

Idag har det bara stegrat liiiiiite på rfsu, men clearblue digital säger 2-3 på bim+1. Borde väl stämma då? :)

känns som att jag jinxar något ifall jag hör av mig till bm! Känner mig så fånig, men är ju samtidigt överlycklig!

Haha, känner igen mig i det! Jag vågade som sagt inte heller kontakta BM förens några dagar efter BIM. Tänkte precis som du att jag skulle jinxa nått. Tror att såna här idéer hör till att vara gravid faktiskt ;)

Ja, det är skönt att kunna skriva av sig här! Med personer som är i samma situation som förstår. Jag är också lite nervös denna graviditet faktiskt.... Jag har ju hängt ett tag på FL och man läser ju som såååååååå många som får missfall, MA, X och allt möjligt vad det heter :( . Ibland känns de som -varför kommer just min graviditet lyckas-..
  • Canama
    Grustradgarden skrev 2020-09-09 20:21:21 följande:

Åååh nu försvann ?alla? symptom. Jag känner på något sätt att jag är tom. Brösten känns inte känsliga för fem öre. Går på lutinus, så jag antar att jag kommer blöda så fort jag slutar med den?

Alltså, du kunde vara jag! Helt sjukt! Jag är också jätteförkyld och mina symtom är också borta.......... Jag ammar min dotter ibland och inte ens de känns NÅNTING.

Går dock inte på lutinus..

Känns nästan som jag vill ringa och avboka inskrivningen till BM :(
  • Canama
    Grustradgarden skrev 2020-09-09 20:49:33 följande:

Så trist!! Hur långt gången är du?

Ska gå och lägga mig nu så att jag kan gå upp tidigt och testa igen.. hur fort försvinner hcg? Blöder inget eller så.

5+1... och du? Jag vet inte hur snabbt Hcg försvinner.. försöker tänka såhär: kanske våra förkylningssymtom är mest framträdande så att de andra hamnar i skymundan?

Suck först går man flera dagar o är nervös pga molvärk. Och sen när den försvinner så blir man ÄNNU mer nervös :(
  • Canama
    Grustradgarden skrev 2020-09-10 06:59:07 följande:

Så himla jobbigt! Jaa, kroppen kanske måste ta hand om det först...? Kan man få extra stöttning av bm när man är så här orolig?

nu när jag tog clearblue står det fortfarande gravid 2-3 när jag är 4+2. :) det ska ju stämma?

Har INGA känningar i brösten, men jäkligt ont i magen (längst ner). Hoppas så att den lilla vill stanna! Min sambo säger att jag måste slappna av, men det är skitsvårt! Han skulle provat själv... Ja, detta är hemskt! :( hoppas verkligen att det är som du säger ang förkylningen. Har du feber? jag är sjukskriven... måste få dagarna att gå på något vis. Risken för missfall sjunker ju markant då! Har du tidigt vul bokat eller så?

Jag själv är bara i v 4+2, men har vetat att jag varit gravid sedan 3+3. När jag tog ett test nu står det fortfarande 2-3 v på digital och jag tycker mig se en stegring på stickorna från RFSU. Det borde ju stämma då?

Så konstigt... jag känner INGENTING i brösten, men har lite molvärk långt ner i magen. Det sticker då och då också. Känner mig verkligen inte gravid längre, även om det är tidigt har jag haft flera symptom innan.

Jag tror inte jag har feber, har inte testat haha! Förra graviditeten fick jag typ influensan ganska tidigt, tror de var vecka 7-8 nått? 40 graders feber och kroppsvärk från HELVETE. Då trodde jag nog de var kört för den lille, men de gick ju bra ändå! Så känner mig inte så nervös för just förkylningen.... Vill minnas att jag hade mera symtom förra graviditeten men jag kanske minns fel.... Jag har bokat in UL 12/10 så det är ett tag dit! Vet inte ens hur långt gången jag är då? De blir väl typ v 10/11 nått?! Så det är ju en halv evighet dit......

Som Danni83 skriver så ska vi nog sitta stilla i båten så länge det inte kommer något blod... Och att symtomen kan komma och gå. Det visar sig tids nog!
  • Canama
    Grustradgarden skrev 2020-09-10 07:29:32 följande:

Haha, då kommer du lindrigt undan den här gången. Jag har inte varit förkyld på över 1,5 år, men nu var det visst tvunget att komma. Har du bokat vul privat?

Nej det är inte privat, bokat via BM. Ha du bokat nått än?
Svar på tråden Bf maj 2021