sextiotalist skrev 2020-08-20 10:56:36 följande:
Kan du då förklara varför jag inte är bekväm med att vara naken och är uppvuxen i ett hem där mina föräldrar, främst pappa, gick naken till/från duschen, vilket jag inte gillade. 
Jag är rätt säker på att olika individer har olika integritet helt enkelt. 
En del har stark kroppslig integritet helt enkelt. 
Varför är det så svårt att respektera detta?
Jag kan ju inte förklara för dig varför du inte är bekväm att vara naken, det svaret sitter du på. Vad jag TROR, är det väl just för att du inte tyckte om att din pappa gick naken. Så i ditt fall blev det tvärtom. Så det kan ju komma hemifrån...
Var någonstans accepterar inte jag att du inte är bekväm med att gå naken? Jag är också född på sextiotalet, men hade aldrig problem med att duscha i skolan efter gympan. Fanns inte i min värld att inte duscha, oavsett ålder. Likadant efter träning/match. Mina barn har aldrig skippat duschen, vare sig i skolan eller efter aktivitet. Dom ville/vill känna sig rena och fräscha. Inte lukta svett. 
Så...jag och mina barn, enligt dig, har INTE en stark kroppslig integritet bara för vi har duschat efter gympa/aktivitet? 
Det handlar inte om kroppslig integritet, tror jag. Det handlar nog bara om att man faktiskt är obekväm, och det får man lov att vara. I vissa situationer är jag också det.