• Attraktiv

    Var kan man åka för sol och fest i coronatider?

    Kan någon ge tips på länder i sydeuropa dit man kan åka på semester i september för sol, bad och fest - utan att behöva mötas av nedstängda nattklubbar och barer pga Covid-19?

    Förhållandena kan förstås ändras till september. Jag menar utifrån hur det ser ut f.n.

  • Svar på tråden Var kan man åka för sol och fest i coronatider?
  • sextiotalist

    Förhoppningsvis ingenstans. Rent vansinnigt att åka på festresa när alla andra avstår från mycket vardagstrevligt för att begränsa smittan.

    Men, men nu är det de yngre som blir sjuka och kan riskera men för livet

  • Anonym (stannar hemma)

    I september passar svenska kusten bra som solresa.
    Ta på vindtät jacka och paddla eller sitt bara i en brassestol och njut.
    Kroghäng ska du låta bli.
    Klubbhäng går också bort men prova att dansa runt hemma med sambo eller husdjur, blanda till snygga drinkar och om du är kvinna ha obekväma skor som du får skoskav så du riktigt kan komma ihåg hur roligt det är med hemmafest.

  • Attraktiv

    Jag glömde skriva att moralpredikan undanbedes. Krogarna är öppna i Sverige, och folk har legat som packade sillar på stranden, men det är kanske värre i utlandet där de ofta har hårdare restriktioner...

  • Shoegal81
    Attraktiv skrev 2020-08-20 21:55:05 följande:

    Jag glömde skriva att moralpredikan undanbedes. Krogarna är öppna i Sverige, och folk har legat som packade sillar på stranden, men det är kanske värre i utlandet där de ofta har hårdare restriktioner...


    Jag bor i ett annat land och ber dig snälla att hålla dig härifrån om bilden av Sverige du beskriver är sann!
  • Anonym (Snyggare)
    Attraktiv skrev 2020-08-20 21:55:05 följande:

    Jag glömde skriva att moralpredikan undanbedes.


    Slänger man ur sig dumheter får man räkna med lite mothugg.
  • Attraktiv
    Shoegal81 skrev 2020-08-20 21:59:10 följande:

    Jag bor i ett annat land och ber dig snälla att hålla dig härifrån om bilden av Sverige du beskriver är sann!


    Men Folkhälsomyndigheten och Anders Tegnell här i Sverige rätt, oavsett utfall. Det är andra länder som gör fel. Så resonerar många.
  • hawthorne
    Anonym (stannar hemma) skrev 2020-08-20 21:28:03 följande:
    I september passar svenska kusten bra som solresa.
    Ta på vindtät jacka och paddla eller sitt bara i en brassestol och njut.
    Kroghäng ska du låta bli.
    Klubbhäng går också bort men prova att dansa runt hemma med sambo eller husdjur, blanda till snygga drinkar och om du är kvinna ha obekväma skor som du får skoskav så du riktigt kan komma ihåg hur roligt det är med hemmafest.
    Nej det gör det inte.

    Tack vare alla semestrande svenskar som fullkomligt struntat i pandemin på semestern.

    www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/coronavirusets-grepp-om-kustparlorna
    www.expressen.se/gt/kustparlorna-har-flest-coronasmittade-i-landet/
  • sextiotalist
    Attraktiv skrev 2020-08-20 21:55:05 följande:

    Jag glömde skriva att moralpredikan undanbedes. Krogarna är öppna i Sverige, och folk har legat som packade sillar på stranden, men det är kanske värre i utlandet där de ofta har hårdare restriktioner...


    Det bästa sättet att få igång världen igen är att inte resa och inte umgås i stora samlingar.

    Innan man har koll på viruset, som förvisso medför högre dödlighet, men kan ge andra följdsjukdomar, så får vi snällt avvakta med nöjesresor.
  • Attraktiv
    Anonym (Snyggare) skrev 2020-08-20 22:03:38 följande:

    Slänger man ur sig dumheter får man räkna med lite mothugg.


    ...som att komma från en region i Sverige med låg smittspridning och åka till ett land där restriktionerna troligtvis är mer strikta än här.
  • Anonym (Snyggare)
    Attraktiv skrev 2020-08-20 22:15:58 följande:
    ...som att komma från en region i Sverige med låg smittspridning och åka till ett land där restriktionerna troligtvis är mer strikta än här.
    Restriktioner är ett tecken på problem. Och du vill festa på barer och klubbar då?!?

  • Attraktiv
    Anonym (Snyggare) skrev 2020-08-20 22:22:38 följande:

    Restriktioner är ett tecken på problem. Och du vill festa på barer och klubbar då?!?


    Jag vill åka till solen men inte mötas av stängda barer och nattklubbar. Som Sverige fast tryggare, med sol och värme...
  • hawthorne
    Attraktiv skrev 2020-08-20 22:32:07 följande:
    Jag vill åka till solen men inte mötas av stängda barer och nattklubbar. Som Sverige fast tryggare, med sol och värme...
    Lägg dig i ett solarium med en paraplydrink i näven.
  • Mandel

    Eftersom de flesta andra länder har mycket hårdare restriktioner så blir det nog svårt att åka någonstans och förvänta sig mer av uteliv/nattklubbar.
    Det går annars väldigt enkelt att köra bil genom Europa och uppleva saker och ting, men det är ändå begränsat på uteserveringar och nattklubbar. 

    Alternativet är att du själv hyr en lokal i ditt närområde och fixar party med beachtema och bjuder in dina vänner. Göra det bästa av situationen som råder.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Aniiee

    Med tanke på att alla inhemska unga vuxna i europas sydligare länder hade samma idé som TS, och därmed kokar upp en ny omgång Corona, så är det kanske inte möjligt att åka någonstans ens i september. Om det är smart låter jag vara osagt, för TS ville inte ha några moralpredikningar, frågan är mer om gränserna kommer vara öppna.


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
Svar på tråden Var kan man åka för sol och fest i coronatider?