Inlägg från: Attraktiv |Visa alla inlägg
  • Attraktiv

Var kan man åka för sol och fest i coronatider?

Kan någon ge tips på länder i sydeuropa dit man kan åka på semester i september för sol, bad och fest - utan att behöva mötas av nedstängda nattklubbar och barer pga Covid-19?

Förhållandena kan förstås ändras till september. Jag menar utifrån hur det ser ut f.n.

• Svar på tråden Var kan man åka för sol och fest i coronatider?
  • Attraktiv

Jag glömde skriva att moralpredikan undanbedes. Krogarna är öppna i Sverige, och folk har legat som packade sillar på stranden, men det är kanske värre i utlandet där de ofta har hårdare restriktioner...

• Attraktiv
    Shoegal81 skrev 2020-08-20 21:59:10 följande:

Jag bor i ett annat land och ber dig snälla att hålla dig härifrån om bilden av Sverige du beskriver är sann!

Men Folkhälsomyndigheten och Anders Tegnell här i Sverige rätt, oavsett utfall. Det är andra länder som gör fel. Så resonerar många.
  • Attraktiv
    Anonym (Snyggare) skrev 2020-08-20 22:03:38 följande:

Slänger man ur sig dumheter får man räkna med lite mothugg.

...som att komma från en region i Sverige med låg smittspridning och åka till ett land där restriktionerna troligtvis är mer strikta än här.
  • Attraktiv
    Anonym (Snyggare) skrev 2020-08-20 22:22:38 följande:

Restriktioner är ett tecken på problem. Och du vill festa på barer och klubbar då?!?

Jag vill åka till solen men inte mötas av stängda barer och nattklubbar. Som Sverige fast tryggare, med sol och värme...
Svar på tråden Var kan man åka för sol och fest i coronatider?