• Anonym (Ts)
    Thu 20 Aug 2020 21:53
    1712 visningar
    6 svar
    6
    1712

    Finns det någon här som faktiskt hittat tillbaka till sitt ex och stannat?

    Och då tänker jag inte på situationer där typ det varit slut mellan er i en vecka för att sedan bestämma er för att försöka en gång till. Jag tänker situationer där förhållandet verkligen tagit slut och varit slut, kanske t.o.m. levt annat liv emellan, och sen hittat tillbaka till varandra igen. Händer sånt?

    Jag har blivit lämnad och vi har varit såna som försökte igen snart efter men tagit slut igen och nu är det så att det verkligen är slut påriktigt då. Och jag längtar efter personen väldigt mycket och kan inte sluta tänka på det så ikväll känner jag för att höra solskens historier om folk som hittat tillbaka till varandra.

    Finns det någon sån?

  • Svar på tråden Finns det någon här som faktiskt hittat tillbaka till sitt ex och stannat?
  • Anonym (Anony­m)
    Thu 20 Aug 2020 22:03
    #1

    Nja, vet inte om vi passar in riktigt på din beskrivning... Slut ca ett år men vi hade kontakt under tiden och träffades regelbundet. Nu har vi varit tillsammans i över ett decennium allt som allt. Har familj osv.

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Thu 20 Aug 2020 22:06
    #2
    Anonym (Anonym) skrev 2020-08-20 22:03:40 följande:

    Nja, vet inte om vi passar in riktigt på din beskrivning... Slut ca ett år men vi hade kontakt under tiden och träffades regelbundet. Nu har vi varit tillsammans i över ett decennium allt som allt. Har familj osv.


    Alla svar mottages :)

    Vi har också kontakt fortfarande, ses dock inte för att vi bor långt ifrån varandra. Får jag fråga om ni var med andra under ert ettåriga uppbrott eller var det i princip ni ändå? Kul att ni varit ihop så länge nu :)
  • Anonym (Kiwi)
    Thu 20 Aug 2020 22:12
    #3

    Ja det förekommer såna solskenshistorier men det krävs att båda har tillräckligt med känslor kvar för varandra om det ska funka. Tar det slut pga yttre omständigheter eller praktiska skäl så finns ju ändå chansen kvar att man med tidens gång kan mötas på nytt och få det att fungera. Det viktigaste är ju att man på varsitt håll löst problemet som gjorde att det tog slut, annars är det ju lönlöst.

    Dom par som möttes på nytt i min omgivning gick isär pga omognad och behövde helt enkelt växa upp och växa till sig under några år på varsitt håll i andra relationer och satsade på egna liv. Sen möttes de igen av en slump flera år efteråt och såg varandra med nya ögon och det klickade igen och blev ihop som mogna och ansvarsfulla vuxna.

  • Anonym (Anony­m)
    Thu 20 Aug 2020 22:18
    #4
    Anonym (Ts) skrev 2020-08-20 22:06:58 följande:
    Alla svar mottages :)

    Vi har också kontakt fortfarande, ses dock inte för att vi bor långt ifrån varandra. Får jag fråga om ni var med andra under ert ettåriga uppbrott eller var det i princip ni ändå? Kul att ni varit ihop så länge nu :)
    Nej vi var inte med andra, men vi bodde också på en så liten ort att det inte ens fanns ett utbud x) Jag hade kontakt med en annan person ett tag men den befann sig på andra sidan jordklotet så knappast ett hot ändå. Annars fanns nog inte intresset ärligt talat att träffa andra. Vi hittade tillbaka till varandra genom att prata med varandra, vi hade många trevliga kvällar :) Efter några månader började vi ha sex då och då också men vi var inte kk eller hade något regelbundet så.

    Synd att ni bor så långt ifrån varandra, det försvårar saken. Hur länge var ni ett par? Distans funkar inte i längden har jag märkt.
  • Anonym (Q)
    Thu 20 Aug 2020 22:29
    #5

    Mina föräldrar! De skilde sig när jag var i förskoleåldern och båda var gifta på annat håll, jag fick till och med ett par underbara småsyskon. För ungefär 10 år sedan, när jag var i tidiga 20-årsåldern, var de båda ensamma igen (änka respektive frånskild) och de blev ett par igen. De var länge särbos, men flyttade ihop för något år sedan.

    Vi barn är glada för deras skull, men skojar ibland med dem om att andra föräldrar väntar med att skilja sig tills barnen har flyttat hemifrån och inte tvärt om. Och det blev ganska rörigt när mitt eget barn skulle göra ett släktträd på förskolan ...
    Och det är ganska kul att höra mamma presentera min pappa som hennes första make.

  • Anonym (delvi­s)
    Thu 3 Sep 2020 22:20
    #6

    Alltså.

    Jag och min sambo gjorde slut (jag) efter många år.
    Jag träffade en annan tjej lite till och från, ganska snabbt efter, men mitt ex och jag höll kontakt ändå - som bästa vänner ungefär.
    Saken var den att efter hennes sorg hade börjat lägga sig blev det helt jävla magiskt mellan oss. Jag såg sidor jag hade saknat SÅÅ länge. Kunde inte slita mig från henne och det kan ha hänt att vi gjorde saker vi inte borde eftersom jag detjade en annan lite smått.
    Hur som helst... 6 månade efter uppbrottet frågade jag om hon ville flytta hem igen.
    Det har gått några år sen dess och vi är fortfarande ihop. Men allt blev som det var innan vi gjorde slut. Inte alls förvånande.
    Vi är varandras bästa vänner men det är just det. Bästa vänner. Inget annat.
    Det får vara så nu. Det kommer nog gnaga i mig hela livet men jag antar att det här är bättre än alternativet.

    Fast jag vet inte... det var länge sen jag var riktigt glad.
    Gör mitt bästa för att hitta lycka i andra saker i livet istället.

    Så mitt tips är: Gå vidare!! Försök! Visst, det kan bli ni igen, men vad talar för att det skulle bli annorlunda? Det värsta är förbi och det kommer bli lättare. Jag lovar!
    Behöver du någon att prata med medan du tar dig igenom det hela så finns jag här. Kan maila om du vill. Lycka till! You can do it!

Svar på tråden Finns det någon här som faktiskt hittat tillbaka till sitt ex och stannat?