Inlägg från: Anonym (Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna)

Folk som blir kränkta när andra ogillar barn.

Jag tror de flesta blir dränerade av andras barn när man stöter på dem. Det är bara det att man inte går omkring och säger att man ogillar barn bara för det. Alla vet att andras barn är jobbiga, på bussar och tåg och i offentliga miljöer. Föräldrar och nära släkt är anknutna och vana och de älskar barnen, så de blir inte dränerade. Och det är ju en himla tur det, så att det kan bli bra vuxna av barnen. Tänk om föräldrarna skulle känna precis som du och bara, ja jag hatar dom också, jag sätter dom på barnhem. Vi skulle inte ha många välfungerande vuxna i samhället. Det är ett stort steg från att känna att andras barn är jobbiga, till att gå runt och säga att man hatar barn bara för det. 

• Anonym (Anna)
    bullen1984 skrev 2020-08-21 06:35:07 följande:
    Har inte med ett ord skrivit att jag hatar barn så jag skulle uppskatta att du i ditt svar utgår ifrån det jag har skrivit så att det inte blir fel, ok? 
    Det blir en väldigt märklig diskussion och den ena ska svara på något den själv hittat på. 
    Nä, nä, du hatar inte barn, du är bara "inte en barnälskare". Varför måste du skriva det folk på näsan? Vem frågar dig om du älskar barn? Varför måste du stolpa fram till folk och uttrycka att du inte älskar deras barn?

Det är i stort sett ingen som älskar några andra barn än sina egna (eller de man tar till sig som sina egna). 
  • Anonym (Anna)
    Anonym (ooo) skrev 2020-08-21 07:01:42 följande:
    Märkligt hur du svarar åt "de flesta". Jag blir inte dränerad av andras barn, ingenjag känner heller men jag förstår dem som blir det. Ts har inte sagt att hen hatar barn.
    Nej, mitt misstag. TS säger inte att hon hatar barn. Hon säger att hon inte älskar andras barn. Och att hon inte får säga det. Om man ska vara ordagrann. Men du kanske älskar andras barn. Du är kanske en barnälskare som älskar andras barn? Går du fram till folk och säger det? Jag tror inte att det heller är populärt. 
Svar på tråden Folk som blir kränkta när andra ogillar barn.