• Anonym (Skärmtid)

Vad är den vanligaste orsaken till brist på sex i ett förhållande?

Man har ju ofta uppfattningen att det är kvinnan i förhållandet som tappar sexlusten och mannen som blir frustrerad. Men här i forumet så hittar man lika många exempel på det motsatta. Sen är det väl så att det här forumet inte speglar verkligheten i stort iom att de som är sexintresserade söker sig hit. 

Så vad tror du? Vilken/vem är den största anledningen till ett bristande sexliv i ett förhållande?

Det vinns säkert fler alternativ och exempel än det som jag listar här men så är livet...du får nöja dig med dessa. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är den vanligaste orsaken till brist på sex i ett förhållande?
  • Leostar

Tror inget av det är det vanligaste... jag tror att det vanligaste är att man glömmer bort kärleksrelationen och med tiden blir mna mer en enhet som funkar och sen falnar även attraktionskraften och vips så har sexet i förhållandet vissnat helt.

relationer kräver ständigt underhåll, det funkar inte med att bara förutsätta att allt är som det var igår / förra veckan / förra året utan att ständigt bekräfta det och jobba på kärleksrelationen. Se det som en blomman i krukan... bara för att den fick vatten förra veckan så räcker inte det.

• Anonym (Annie)

Fast allt det där hör ju ihop.

Jag tror den magiska ingrediensen i ett förhållande och som håller sexlivet vid liv är närvaro, intresse för varandra, omtanke, bus och humor.

Såklart jag inte blir sugen om jag efter en arbetsdag måste kavla upp armarna och påbörja arbetet med barn och hushåll när jag kommer hem, då är jag alldeles för trött för att orka ligga och dessutom ledsen att han ser den möda jag gör men skiter i att dela detta utan bara ser till sig själv. Det väcker ju knappast några ömhetskänslor i mig.

Om han dessutom sinkar ner sig och inte ens anstränger sig lite för att vara fin för mig så kommer ju allt detta leda till att min lust för honom försvinner OCH att jag stör mig på hans sätt.

Skillnaden mellan män och kvinnor är att för många män är sexet en frikopplad del av relationen och fristående från känslolivet. Relationen kan vara piss men han vill ändå tömma sig.

Så funkar det inte för kvinnor. Vår lust sitter i hjärnan och vi vill vanligtvis inte onanera med våra män utan vi vill ha intim samvaro.

• Underhill

Bror väl på status på relationen i sig tänker jag. Om det rör sig om kort eller långt förhållande, om det är på tu man hand eller i en familjekonstalation...inte minst på hur man är som individer och hur man fungerar i en relation. Inget stämde in för egen del. Men ponera att man har familj ihop och vardag och rutiner tuggar på...vattnar man inte relationen under tiden finns det stor risk för att det torkar ut.

• Anonym (WSX)

Jag röstar på:
    "Hon gick upp i föräldralivet och ser maken mest som pappa till barnen. Detta innebär även att hon inte ser honom sexuellt attraktiv längre."

• Anonym (Fru)

Han har en depression och har ingen lust längre.

• Anonym (Olika)

Vad hände med alternativen att den ene har mindre sexdrift än den andre? Måste det vara någons fel???

Behöver ju inte heller vara något som tappats, utan kan ha varit så från start.

• Anonym (Spam)

Det är inte så konstigt att du hittar lika många exempel på det motsatta här eftersom det finns EN person som spammar forumet med sådana trådar till och från.

Det handlar alltså om en enda person och det är osäkert hur seriösa dessa trådar är eftersom sitter med spamandet tror jag är att vi andra ska tro att hon/han är flera olika personer.

• Anonym (Spam)
    Anonym (Spam) skrev 2020-08-21 11:19:50 följande:

Det är inte så konstigt att du hittar lika många exempel på det motsatta här eftersom det finns EN person som spammar forumet med sådana trådar till och från.

Det handlar alltså om en enda person och det är osäkert hur seriösa dessa trådar är eftersom sitter med spamandet tror jag är att vi andra ska tro att hon/han är flera olika personer.

Syftet med spamandet*
  • Mandel

För mig blev det en kombo av många olika saker.

Jobbade jämt

Ölmage

Jag var längst ned på priolistan

Tog inte ansvar för hem och barn

Osv.

Svårt att ha sex med någon man mest har lust att ge en örfil...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (If only..)

Om jag hade vetat vad problemet var så hade jag väl sett till att ändra på det. Tror det gäller de flesta som är den som fortfarande har sexlust till sin partner. Så det är ju en omöjlig fråga att besvara om man inte är den som tappat lusten. Och inte ens då är det alltid glasklart varför.

Svar på tråden Vad är den vanligaste orsaken till brist på sex i ett förhållande?